‘Zbog nezaključivanja ocjena na polugodištu ocjene će se frizirati i poklanjati kako bi svi bili zadovoljni’
Zbog odluke Ministarstva o ukidanju zaključivanja ocjena na polugodištu, sada se nastavnici i učenici suočavaju s problemima nakupljenih jedinica i loših ocjena. Kraj godine se bliži, a tako i tradicionalno pritiskanje profesora za navlačenjem prosjeka. Ove godine toga će biti i više, a neki profesori tom će pritisku i popustiti.
Iako je odluka o ukidanju zaključivanja ocjena na polugodištu donesena kako bi se smanjio stres učenicima i nastavnicima, te kako bi se smanjila administracija i papirologija, većina je profesora i ravnatelja mišljenja kako je ta odluka bila sasvim pogrešna. Poznato je da su krajem godine nastavnici pod pritiskom učenika i roditelja koji mole za ocjene kako bi popravili prosjek, a sada bi ta praksa mogla biti i češća. Učenici su se previše opustili, i nastavi pristupili na ležeran način, zbog čega su sad kad je kraj godine u velikim problemima.
Učenici su ohrabreni na kampanjski način rada, ocjene su stagnirale
U razgovoru sa više ravnatelja i profesora saznali smo kako je odluka od ukidanju zaključivanja ocjena na polugodištu vrlo loš potez ministra Jovanovića, jer su zbog toga učenici još više ohrabreni na kampanjski način rada, s kojim se nastavnici ionako oduvijek bore. – Kada se gleda generalno, činjenica je da je ovo utjecalo na učenike da rade kampanjski. Ocjene su stagnirale, a što se tiče pritiska na nastavnike, uvijek ga je bilo i bit će ga, izjavio je ravnatelj karlovačke Gimnazije Damir Mandić.
Profesori očekuju još veći pritisak na nastavnike od strane učenika i roditelja
Profesori, koji su oduvijek pod pritiskom učenika i njihovih roditelja mogli bi ove godine doživjeti još veći stres, jer se očekuje veliki broj učenika koji će tražiti snižavanje kriterija, jer neće stići ispraviti nedovoljne ocjene ili popraviti prosjek. – Učenici puno manje rade i ležerno se odnose prema svemu, pa će sada biti mnogo problema. Dosta je učenika sakupilo ‘jedinice’, i očekujemo dosta veći pritisak na nastavnike od strane učenika i roditelja, kazala je profesorica hrvatskog jezika Sandra Živanović.
Ministarstvo kod ukidanja ocjenjivanja na polugodištu nije razmišljala o tome kako bi to moglo utjecati na učenike. Cilj je oduvijek bio da učenici više uče, a kod puno njih dogodilo se suprotno.
‘Radi se o direktnoj prevari od strane Ministarstva’
– Ova će odluka zapravo natjerati probleme da isplivaju na površinu (gdje se opet nitko njima neće baviti jer se problemi u hrvatskom školstvu ne rješavaju, nego guraju pod tepih). Ali činjenica je da je jedini najavljeni pozitivan efekt ne samo izostao, nego se pokazalo da je riječ o direktnoj prevari od strane Ministarstva. Naime, kao glavni razlog ukidanju zaključivanja na polugodištu navelo se ‘smanjenje administracije i papirologije’ nastavnicima. Međutim, na polugodištu smo vidjeli da su, umjesto jedne zaključne ocjene, razrednici morali ispisivati izviješća u koja su prepisali sve ocjene iz imenika, rekao nam je tajnik udruge Nastavnici organizirano, Dalibor Perković.
‘Hrvatskim školstvom vlada mreža korupcije, a ocjene će se još više ‘frizirati”
Što se tiče pritiska na nastavnike, tajnik je pesimističan, te i on tvrdi kako će navlačenje ocjena ove godine biti prisutno u još većoj mjeri. – Poklanjanje ocjena i friziranje prosjeka je rak – rana hrvatskog školstva i ovisi isključivo o tome koliko je stvarno stanje loše. Zna se što je potrebno za prolaz, i što dijete ima više jedinica, to će se više morati isfrizirati kako bi ga se pustilo dalje. Ako je odluka o nezaključivanju na polugodištu povećala broj loših ocjena, onda je očito da se sad, na kraju godine, te ocjene moraju još više frizirati kako bi bili zadovoljni roditelji, ravnatelji, njihovi prijatelji iz općine koji su ih postavili na to mjesto, njihove veze u agencijama i Ministarstvu i kompletna mreža korupcije koja vlada hrvatskim školstvom, dodao je Perković.