Zbog sve učestalijih napada na kontrolore i vozače ZET-a, bit će održana rasprava o podizanju razine sigurnosti ZET-ovih djelatnika. Ako njihovi zahtjevi ne budu ispunjeni, vozači će obustaviti promet u Zagrebu.
Predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika ZET-a, Anto Jelić gostovao je danas na N1 televiziji, uoči okruglog stola koji će biti održan na Kaptolu, a raspravljat će se o podizanju razine sigurnosti ZET-ovih vozača i kontrolora. Povod održavanja okruglog stola su nedavna tri napada na njihove djelatnike.
22 napada prošle godine na ZET-ovce
– Prošle je godine bilo 12 fizičkih napada na vozače autobusa, 8 na kontrolore tramvaja i 2 na vozače tramvaja. Verbalni nisu navedeni. Dogodila se jedna situacija, primjerice, kad je kontrolor karata na Trgu bana Jelačića dobio šamar od gospođe koja ima 40-ak kilograma. Puno toga naši ljudi prešute, pretrpe, požalio se Jelić.
Kaže i kako su napadi izraženiji u jutarnjim satima u blizini diskoteka, te kako su zapravo problematični ‘bahati ljudi koji se ponašaju poput kauboja i nikoga ne poštuju’. Napominje kako su kamere u tramvajima itekako pomogle, pa su sada najveći problem napadi u autobusima gdje ne postoji video nadzor. Vozači su obično napadnuti tijekom vožnje te se nisu u mogućnosti braniti.
– Zar moramo čekati da se napadi dogode na Mostu mladosti ili Jadranskom mostu, pa da autobus padne u provaliju i na taj način se ugroze životi većega broja ljudi, upitao je Jelić.
Prošle godine zaustavili prometu u Splitu
Na kraju izjavljuje kao sindikat ne odustaje od toga da se vozači zaštite, te ako se njihovi zahtjevi ne realiziraju, sindikat namjerava zaustaviti promet.
– Prošle godine smo zaustavili promet u Splitu, pa je gradska vlast reagirala. To ćemo napraviti i u Zagrebu, ako bude potrebe, najavio je Anto Jelić na N1 televiziji.
Slična se prosvjedna akcija Sindikata vozača i prometnih radnika ZET-a dogodila 2003. godine, kada su vozači tramvaja zaustavili promet na pet minuta, prosvjedujući protiv napada na vozače i kontrolore ZET-a, ali i putnike u vozilima.