Na anketi koju je među hrvatskim učenicima provela Hrvatska radiotelevizija rezultati su poražavajući. Čak 90 posto školaraca ima slabije ocjene nego prošle godine, a razlog leži u odluci ministra Željka Jovanovića, ukidanju ocjenjivanja na polugodištu. Iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta pak tvrde da je smiješno govoriti kako većina učenika ima slabije ocjene, jer se to temelji na uzorku od svega 210 učenika. Tvrde da će napraviti cjelovitu analizu, obzirom da u hrvatskim klupama sjedi preko pola milijuna učenika.
Mnogi učenici su prošle jeseni s oduševljenjem dočekali odluku ministra obrazovanja Željka Jovanovića o ukidanju ocjena na polugodištu. Manje stresa, manje administracije i mirniji protok kroz cijelu školsku godinu – sve to bili su razlozi za ukidanje ocjena. Međutim, neki učenici su sada pod još većim stresom, jer moraju ispravljati jedinice koje su nakupili još od jeseni kad su se bezbrižno veselili što nema ocjena na polugodištu. Danas im više nije tako bezbrižno.
Neki vuku negativne ocjene još s početka prošle godine
– Prilično smo se opustili sada jer koliko god mi učili znamo da sve stignemo ispraviti, kazao nam je jedan od anketiranih učenika u prosincu prošle godin.
Danas mu situacija, kao vjerojatno i mnogim drugim učenicima, nije povoljna.
Umjesto standardnog stresa prije kraja polugodišta, to se produžilo za kraj godine. Kako kraj godine dolazi, učenici imaju negativne ocjene koje vuku i u deseti mjesec.
– Mnogi više niti ne znaju koje je gradivo u pitanju koje moraju ispraviti, jer je previše vremena prošlo, kazala je jedna profesorica u HTV – ovom prilogu.
Iz MZOS – u tvrde: ‘Smiješno je donositi sudove na temelju ovakve ankete’
Da je situacija zaista panična, pokazuju i rezultati istraživanja na uzorku od 210 učenika koje je provela Hrvatska radiotelevizija. Čak 90 posto učenika ima slabije ocjena nakon ministrove odluke o ukidanju zaključivanja ocjena na polugodištu, rezultat je provedene ankete.
Međutim, iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta tvrde drugačije. – Smiješno je i neodgovorno donositi sudove na osnovi ankete u kojoj je sudjelovalo samo 210 učenika, posebice s obzirom na činjenicu da osnovne i srednje škole u ovoj školskoj godini pohađa ukupno 521.341 učenik, stoji u priopćenju MZOS – a.
Dodaju kako će cjelovitu analizu o učeničkim uspjesima napraviti tek nakon završetka godine i podsjećaju koji su bili razlozi za ukidanje ocjena na polugodištu.
– Ocjenjivanje na polugodištu bila je administrativna norma koja povećava stres učenicima i nastavnicima. Osim toga prvo polugodište traje kraće od drugoga, a zbog toga učitelji nisu imali vremena ocijeniti učenike s obzirom na nekoliko elemenata, zaključuju iz Ministarstva.
Kakav će zaista biti učenički uspjeh i je li olakšao stres ili ga samo produžio na kraj školske godine, pokazat će cjelovitija analiza ocjena.