Nakon halabuke kojoj smo svjedočili proteklih mjeseci oko zdravstvenog odgoja i završetkom javne rasprave donesena je odluka o četvrtom modulu koja je izmirila građane, roditelje nastavnike i MZOS. Teme iz spolne/rodne ravnopravnosti i odgovornog spolnog ponašanja koje su bile trn u oku, izbačene su iz osnovnoškolskog programa. Drugim riječima, o homoseksualcima i pornografiji će se učiti u srednjoj školi, a transrodnost će obrađivati samo maturanti.
Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje je naziv četvrtog modula kurikuluma zdravstvenog odgoja koji je izazvao velike probleme i gnjev Crkve te brojnih roditelja na ministra Željka Jovanovića. Iako je MZOS uveo takav zdravstveni odgoj u školske klupe, odlukom Ustavnog suda zabranjeno je njegovo provođenje, jer je ministar postupio protuustavno. Zbog toga se provela javna rasprava nakon koje je Povjerenstvo predložilo MZOS-u novi program provođenja zdravstvenog odgoja koji će zadovoljiti sve aktere.
Primjereniji program za sve uzraste
Iz novog program zdravstvenog odgoja, točnije četvrtog modula o spolnosti, povučena je literatura koja je bila trn u oku većini građana, profesora te crkvenih redova. Radi se u većini o publikacijama CESI-ja i Iskoraka. Teme poput pornografije i homoseksualnost izučavat će starije generacije, to jest srednjoškolci, dok će o transrodnosti učiti tek maturanti.
– Do kraja nastavne godine 2013./2014. Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja pripremit će izvješće o vanjskom vrednovanju provedbe Zdravstvenog odgoja, kako bi se za školsku godinu 2014./2015. mogle unaprijediti organizacijske, tehničke i stručne pretpostavke za njegovu buduću provedbu, a sve s ciljem kako bi se Zdravstveni odgoj u Republici Hrvatskoj mogao provoditi u skladu s najboljom pedagoškom praksom, temeljen na vanjskom vrednovanju i na dokazima, naveli su u priopćenju iz Ministarstva.
Priručnici za nastavnike i profesore
Više će se govoriti o važnosti apstinencije
Javna rasprava je očito urodila plodom, jer su članovi Povjerenstva prihvatili neke prijedloge koje su davali zabrinuti i donedavno nezadovoljni roditelji. Primjerice, prema novom kurikulumu više će se govoriti o važnosti apstinencije i prirodnim načinima zaštite od neželjene trudnoće.
– Ovakvim pristupom osigurava se visoka kvaliteta ostvarenja ciljeva Zdravstvenog odgoja za koji ćemo se svi složiti da je izuzetno opravdan i neophodno potreban jer je utemeljen na znanstvenim i stručnim spoznajama o ljudskom zdravlju i spolnosti, jer promiče vrijednosti koje su primjerene i prihvatljive za demokratsku zajednicu i njezinu javnu školu, potičući kod učenika kritički stav, osobnu autonomiju, odgovorno ponašanje, toleranciju i poštivanje prava drugih osoba. Informacije i znanja koje će učenici dobiti u školi potaknut će ih da o njima kod kuće razgovaraju sa svojim roditeljima, te na taj način predloženi Zdravstveni odgoj jača i ulogu obiteljskog odgoja i obitelji u cjelini, a time i cijeloga društva, zaključili su iz MZOS-a.