Biste li plaćali kartu javnog prijevoza da košta samo jednu kunu? Pomirba Zagrebačkog električnog tramvaja i njegovih brojnih putnika bi se mogla nalaziti u drastičnom poslovnom potez, karti od jedne kune.
Nije velika tajna da su Zagrepčani svakim danom sve frustriraniji svojim javnim prijevoznikom. Brojne inicijative za neplaćanje karata i stroži odnos ZET-a prema ‘švercerima’ dovode do sve izraženijeg sukoba. Građani smatraju da nisu dužni krpati proračun Zagrebačkog holdinga, čiji je ZET dio. Ovom sukobu možda najviše pogoduje prevelika cijena vozne karte od 12 kuna. Bez obzira na relaciju ili vrijeme putovanja cijena karte je uvijek ista. Mnogi jednostavno odbijaju platiti toliko i radije riskiraju neugodan susret sa sve brojnijim kontrolama.
Portal danas.hr je predložio ZET-u poslovnu računicu koja bi im mogla donijeti naklonost putnika, ali i popuniti prazan proračun. Prijedlog izlazi iz podatka koji ZET ponosno prezentira na svojim stranicama, da godišnje preveze 298 milijuna putnika, u tramvajskom i autobusnom prijevozu. Uz to se u prošlogodišnjem financijskom izvještaju Zagrebačkog holdinga navodi da je na prijevozu putnika utržena cifra od 319 milijuna kuna, i to u lanjskom razdoblju kada je cijena karte bila osam kuna.
Riješenje bi moglo biti drastično smanjenje cijene prijevoza, na jednu kunu po vožnji. Pretpostavka je da bi putnici bili puno spremniji izdvojiti jednu kunu, pa i za najkraće vožnje. Ako uzmemo podatak o velikom broju putnika u prošloj godini mogli bi izračunati da bi profit ZET-a od karata bio oko 300 milijuna kuna.
Ogromna firma kao što je Zagrebački električni tramvaj bi i u ovakvoj računici vjerojatno bio ovisan o subvencijama grada. Ipak, čini se da je politika astronomskih cijena karata kontraproduktivna, te da bi i s puno jeftinijim prijevozom mogli dobro zaraditi. ‘Švercanje’ je postalo sport u Zagrebu i čini se da ga uprava zagrebačkog prijevoznika za sada podržava.