Nakon što su nedavno u ZET-u vozačima autobusa
naredili da ljude puštaju samo na prva vrata,
kako bi spriječili slijepe putnike, sada još
jednim potezom planiraju iskorijeniti švercanje
– kontrolora karata na terenu moglo bi biti i
dvostruko više.
ZET već dugo muku muči s brojnim putnicima koji
koriste javni prijevoz, no preskupu kartu ne
žele plaćati. Uz to što su ukinuli SMS karte, a putnike u autobusima puštaju samo na prva
vrata, sada su poručili kako planiraju na teren
poslati još kontrolora.
Povećavaju broj kontrolora i moderniziraju uređaje
Kontrolu karata žele dodatno pojačati, pa su
objavili i javni natječaj za nabavu 300 putnih
računala za provjeru karata, a papirnate karte u
budućnosti će imati bar kod kako bi se smanjila
mogućnost falsificiranja, piše Vecernji.
Trenutno se na terenu svaki dana nalazi 144
osoba, no ako se u obzir uzmu dvije smjne, preko
dana ih je u sredstvima javnog prijevoza oko 70.
Radi se u timovima od dvoje ili troje
kontrolora, što je čini se nedovoljno da se
spriječi švercanje.
– U planu je povećanje broja kontrolora, no
uređaje mijenjamo i zbog dotrajalosti postojećih
pa nisu svi namijenjeni novim kontrolorima,
rekao je glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić te
dodao kako će unutar već postojećeg kadra
‘novačiti’ nove kontrolore kako se ne bi morali
zapošljavati novi ljudi.
Onemogućit će falsificiranje karata
Uz nove kontrolore ZET će imati na raspolaganju
i nove uređaje, modernije aparate koji će
zamijeniti postojeće kojima se kontrolira
valjanost elektroničke karte. Upravo će novi
uređaji imati mali printer uz pomoću kojeg će na
licu mjesta kontrolori moće izdati fiskalni
računa za neplaćenu kartu
Printeri nisu jedina novina koja se uvodi u ZET,
a sve u svrhu borbe protiv slijepih putnika.
– Planiramo uvesti bar kodove kako bi se
onemogućilo falsificiranje i poništavanje
papirnatih karata, što je danas učestala pojava,
rekao je Jurić.
Najavili uvođenje jeftinijih karata
ZET-ovi stratezi žele planirati što bolji
raspored kontrolora, pa će njihov raspored po
gradu pratiti putem GPS-a. U slučaju incidenta,
putem GPS-a u centru znat će se točan položaj
kontrolora, a policija će biti upućena točno na
mjesto događaja.
Iako će ova modernizacija ZET stajati dodatnih
četiri milijuna kuna, u tvrtci planiraju
povećanje prihoda od prodanih karata.
Osim strože kontrole karata, u ZET planiraju i
uvođenje jeftinije vozne karte, no i dalje ne
otkrivaju nikakve detalje o tome koliko bi
vožnja mogla biti jeftinija.