Pretraga

Znanstveno istraženo poboljšava li žvakanje žvakaće gume koncentraciju

A- A+

Koliko vas je puta učiteljica ili profesorica natjerala da žvakaću gumu ispljunete u koš za smeće? Ako ste još uvijek u školi, slobodno se možete pozvati na znanstveno istraživanje koje su još 2009. proveli njemački znanstvenici U. Tanzer, A. von Fintel i T. Eikermann, ‘Chewing Gum and Concentration Performance‘. Oni su, naime, tim istraživanjem znanstvenom metodologijom došli do zaključka kako žvakanje žvakaće gume ima značajan i pozitivan efekt na koncentraciju.

Flickr; Batay-batay

Psihološkim istraživanjem koje je 2009. provedeno u Njemačkoj polazi od pretpostavke kako se izvršavanje školskih zadataka odvija u okolini punoj distrakcija.

Izdvojeni članak

Koncentracija se uništi za nešto više od dvije sekunde, zato ju naučite sačuvati

Stoga je za aktivnu i usmjerenu koncentraciju potrebna i odgovarajuća simulacija dijela mozga koji se naziva korteks, a često se tvrdilo kako upravo žvakanje žvakaće gume to pospješuje.
Stoga su njemački znanstvenici U. Tanzer, A. von Fintel i T. Eikermann odlučili provesti istraživanje čija je hipoteza glasila da žvakanje ima pozitivan utjecaj na koncentraciju za vrijeme nastave.
U istraživanju su sudjelovali učenici 3. razreda jedne njemačke osnovne škole u dobi od 8-9 godina. U analizi je sudjelovalo ukupno 89 učenika (N=89) – njih 42-oje žvakalo je žvakaće gume, a 43-oje nije.

Žvakali su Wrigley’s-ove Extra Fruity žvakaće gume tijekom pisanja testa. Djeca su morala raditi na papirima koji su sadržavali 400 stotine individualnih elemenata. Svaki je elemenat bio jedan od preko 20 simbola. Tri simbola trebali su prekrižiti, a ostale simbole označiti točkom. Svake 2 minute djeca su zamoljena da prijeđu na novi list s prikazanim elementima.

Test je proveden u učionicama u kojima učenici inače slušaju nastavu, a sjedili su na svojim uobičajenim mjestima. Žvakaća im je dana prije pisanja testa pod izlikom zahvale za sudjelovanje, pravi im razlog nije otkriven. Tijekom testiranja djeca su bila tiše i koncentriranija od očekivanog te nije bilo značajnijih ometanja.

Rezultate koji su dobili nisu beznačajni. Prvih 12 minuta pisanja razredi koji nisu žvakali žvakaće gume imali su bolje performanse, ali nakon prvih par minuta razredi koji su žvakali prestigli su ih. Štoviše, njihove performanse kroz vrijeme su bile sve bolje i bolje.