Pretraga

Znate li zašto su Haribo bomboni u obliku medvjedića?

A- A+

Najpoznatiji jestivi medvjedići na svijetu zasigurno su Haribovi gumeni bomboni. Dvadesetih godina prošlog stoljeća, Hans Riegel odlučio je napustiti posao slastičara kako bi počeo proizvoditi bombone za prodaju na lokalnim sajmovima. Od jednog zaposlenika do stotinu milijuna proizvedenih medvjedića dnevno, stoji medvjeđa priča o prepoznatljivom europskom brendu.

foto: Wikipedia

Naziv tvrtke Haribo nastao je spajanjem prvih dvaju slova Hansova imena, prezimena i rodnog Bonna. Iako su se svi njegovi slatkiši dobro prodavali, htio je osmisliti proizvod koji bi se isticao od ostalih, piše Telegram.

Izdvojeni članak

Na tržište stižu 3D printeri za slatkiše od šećera

Od tvrdih i bezbojnih bombona do mekanih i šarenih medvjedića

Riegelovi prvi slatkiši bili su tvrdi, bezbojni bomboni koje je prodavao po lokalnim trgovinama i na uličnim festivalima. Jedina zaposlenica tvrtke bila je njegova supruga koja je bombone dostavljala na svom biciklu, a iako su se sve vrste slatkiša dobro prodavale, gumeni su bomboni privlačili najviše pažnje.

Nezadovoljan njihovim oblikom, Riegel je tragao za novim rješenjem pa se prisjetio rasplesanih medvjeda koje je sreo na jednom dječjem festivalu. U spomen na vesele medvjede, svojim je bombonima podario novi izgled koji su, u njegovo vrijeme bili dulji i tanji od današnjih Haribo gumenih medvjedića.

100 milijuna bombona dnevno

Za jedan su se cent mogla kupiti dva gumena medvjedića i to isključivo u zlatnoj boji, a Riegel je u proizvodnju uključio želatinu.

U slijedećih je deset godina u Haribu zaposleno 160 ljudi, a do Drugog svjetskog rata tvrtka je imala više od 400 zaposlenika. Veliki je pad nastao za vrijeme rata, a nakon Riegelove smrti, 1945., njegovi su sinovi preuzeli posao i tvrtku podigli na noge.

Broj zaposlenika porastao je na tisuću, a šezdesetih je godina započeo i proboj na strano tržište te bojanje gumenih bombona u nijanse u kojima se prodaju i danas.

Godine 1975. medvjedić postaje zaštitni znak tvrtke koja danas proizvodi stotinu milijuna bombona dnevno i posluje diljem svijeta.