Županija će testirati sve učenike četvrtih razreda, žele pronaći darovite među njima
Jedna od većih zamjerki koje se stavljaju na teret hrvatskom obrazovnom sustavu ta je da ne prepoznaje darovite učenike te ne brine dovoljno o njihovu razvoju. Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije provest će testiranje učenika četvrtih razreda u čak 95 splitskih osnovnih škola, čime žele identificirati one potencijalno darovite.
Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije (CI SDŽ) u suradnji s Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) provodi projekt ‘Identifikacija darovitih učenika u području matematike’.
Obuhvaćeno svih 95 osnovnih u SDŽ
U projekt je uključeno svih 95 osnovnih škola u Splitsko-dalmatinskoj županiji, odnosno oko četiri i pol tisuće učenika. Iz Centra za izvrsnost SDŽ pohvalili su se da je to prva županija u RH koja na ovaj način uvodi unaprjeđenja odgojno-obrazovnog sustava.
– Cilj nam je testirati sve učenike kako bismo identificirali one potencijalno darovite i visokomotivirane učenike i omogućili podršku njihovom cjelovitom razvoju. Školski koordinatori su se ozbiljno i odgovorno prihvatili posla u ovom projektu, poručili su iz Centra izvrsnosti SDŽ.
Dodaju, u testiranju neće koristiti klasični zadaci iz matematike, nego oni koji ‘omogućuju uočavanje potencijala učenika, njihove matematičke kreativnosti i načina rješavanja problema, pri čemu ponekad zaključak o potencijalnoj darovitosti iznenadi i samog učenika i njegovog nastavnika, jer učenik inače nije zainteresiran, motiviran ili aktivan na nastavi matematike (a ima potencijala koji ostaju neuočeni zbog osobina ličnosti ili nekih drugih razloga)’.
– Učenici svakako imaju koristi od sudjelovanja u ovom projektu, jer se upoznaju s ispitnom situacijom kakve ih čekaju kasnije u životu, što im može olakšati pristupanje testiranjima i suočavanje sa stresom ispitne situacije, kažu iz Centra za izvrsnost SDŽ.
Ispiti će se pisati u školama, testiranje traje oko četiri školska sata
Ističu i kako su ovim projektom obuhvaćeni i učenici koji nisu iznimno daroviti u području matematike, već imaju potencijala za razvoj i rast.
– Sudjelovanje svih učenika četvrtih razreda važno je kako bi se dobili što sveobuhvatniji podaci i donijeli valjani zaključci, bez obzira smatraju li roditelji/staratelji da im je dijete i u kojoj mjeri darovito u području matematike, poručuju iz Centra za izvrsnost SDŽ.
Učenici će dobiti test matematičkog rezoniranja, kreativnosti i rješavanja problema, a posebni upitnici stići će i njihovim roditeljima te učiteljima. Testiranje se provodi u matičnim školama učenika, traje četiri školska sata, ali učenici će same testove i upitnike rješavati otprilike dva školska sata. Informacija o potencijalnoj darovitosti učenika bit će dostavljena školama, koje će tu informaciju proslijediti roditeljima potencijalno darovite djece.
– Oni učenici koji se posebno iskažu na ovom testiranju, imat će mogućnost sudjelovanja u programima Centra izvrsnosti SDŽ (matematike) u školskoj godini 2021./2022. Potencijalno darovitim učenicima u području matematike, koji zbog ograničenog broja polaznika u CI SDŽ neće ostvariti pravo upisa, škole će, u skladu sa svojim mogućnostima, omogućiti aktivnosti i potporu razvoju njihovih potencijala, a moći će sudjelovati i u drugim aktivnostima CI SDŽ, poručili su iz Centra izvrsnosti SDŽ odakle pozivaju roditelje da daju suglasnost za sudjelovanje djece u ovom testiranju.