Pretraga

‘Aura, sigma, Ohio’: Znate li što znače ovi genZ i gen Alfa izrazi?

A- A+

Čuli ste da vam je aura u minusu, da samo prihvatite L? Da ste nekome dali ick? Ili da ste sigma? Na to ste reagirali nervoznim smijehom i nadali se da ne očekuju odgovor, jer nemate pojma što te riječi znače? Donosimo rječnik izraza koje koriste gen Z-jevci i oni još mlađi od njih, generacija Alfa.

genZ i gen alfa rječnik

Donosimo gen Z i gen alfa rječnik izraza | Foto: srednja.hr

Odrastate li s Internetom, dobro znate koliko se brzo danas izmjenjuju trendovi. Svaki sa sobom donosi nove izraze, obično na engleskom jeziku koji se najčešće koristi u digitalnim prostorima. Komentar ‘Very demure, very mindful‘ je u roku od nekoliko dana od pojavljivanja prestao izazivati oduševljenje i smijeh, a postao cringe.

Ne ubrajate li se u pripadnike mlađe generacije, pak, vjerojatno ste do sada blijedo gledali u ovaj tekst. Roditelji i nastavnici generacije Z i Alfa koji nisu toliko chronically online kao što smo mi, ponekad trebaju pomoć prevoditelja da nas razumiju.

To se ne odnosi samo na Internet izraze. Tinejdžeri i oni stariji od njih ponekad se teško razumiju, jer ne dijele puno zajedničkih interesa i tema. To nikad nije bilo točnije nego danas, kad mlađe generacije odrastaju u svijetu oblikovanom tehnologijom i drastično drugačijem nego generacije prije njih.

O adolescenciji pričamo na konferenciji

Dobro smo svjesni da je pubertet kompleksna i važna tema, stoga smo joj ove godine posvetili važan događaj. Naša velika godišnja konferencija ove se godine odvija pod nazivom Obrazovanje u pubertetu, a održava se 7. studenog u Algebra Spark Spaceu u Zagrebu.

Čut ćemo zanimljiva predavanja i panele na kojima će se razgovarati, između ostalog, o društvenim mrežama u adolescenciji, treba li mladima zabraniti vožnju električnim romobilima i treba li u pubertetu učiti o seksu. Ugostit ćemo i srednjoškolke koje vode svoj podcast ‘Šta ima?’, a koje će uživo pred publikom održati jednu od svojih emisija. Odigrat ćemo zabavan kviz s Tonijem Milunom i postavljati pitanja legendarnom Lastanu koji će na njih odgovarati uživo.

Nedavno smo objavili cijeli program konferencije, a možete ga pogledati ovdje. Ulaznice za konferenciju prodaju se putem platforme Entrio po cijeni od 55 €, dok je za učenike i studente cijena ulaznica 30 €, a za online praćenje događaja 20 €.

Izdvojeni članak

Objavljen program srednja.hr konferencije ‘Obrazovanje u pubertetu’

 

Donosimo genZ i gen Alfa rječnik

Na konferenciji ćemo, kroz dijalog, potaknuti bolje razumijevanje između tinejdžera i njihovih nastavnika, roditelja i ostalih odraslih. Prvi korak ka razumijevanju je – osigurati da govorimo istim jezikom.

Zato smo sastavili mali rječnik genZ i gen Alfa izraza, a okušali smo se i izazovu. Članovi naše redakcije pokušali su odgonetnuti što ti izrazi znače. Kako su se snašli, pogledajte u videu.

Big L

Kad netko doživi veliki gubitak, neuspjeh ili nesreću, to je “Big L” – znači da si stvarno kiksao. Primjer: ‘Fulao je zadnji penal, totalni Big L.’

Cap/No cap

‘Cap’ znači laž, a ‘No cap’ znači da nešto govoriš iskreno. Dakle, kad netko kaže ‘cap’, misli da lažeš, a ‘no cap’ znači da misle da govorite 100 % istinu. Primjer: ‘Rekao je da može trčati 10 kilometara bez pauze – teški cap.’

Delulu

Dolazi od engleske riječi ‘delusional’, što bi se moglo prevesti kao ‘biti u zabludi’. Ovo se koristi kad netko nije baš u skladu s realnošću i živi u nekom svom svijetu. Primjer: “Lik misli da će ga ona primijetit samo zato što joj je lajkao sve slike. Neka ne bude delulu.

Skibidi

Ova riječ nema jednoznačno značenje. Potječe iz viralnog serijala videa ‘Skibidi Toilet’ objavljenog na YouTubeu, gdje toaleti s ljudskim glavama pjevaju remix pjesama ‘Give It To Me’ od Timbalanda i ‘Dom Dom Yes Yes’ od Biser Kinga. Videi prikazuju te bizarne toalete kako pjevaju u raznim scenama.

Nastanak ovog trenda je jednako kaotičan kao i korištenje te riječi. ‘Skibidi’ može značiti nešto zabavno, dobro ili loše, ovisno o kontekstu. Kako objašnjava Urban Dictionary, ‘skibidi’ se koristi obično za započinjanje razgovora.

Rizz

Rizz je sposobnost da nekog šarmiraš i osvojiš – to je tvoje umijeće zavođenja. Skraćenica je engleske riječi ‘charisma‘. Primjer: “Lik ima baš ozbiljan rizz.”

Sigma

Sigma karakter je netko tko ide protiv svih normi i ne mari što drugi misle. Kad je netko sigma, on je popularan i uspješan, ali oslanja se samo na sebe. Često se kombinira s riječi ‘grindset’, kombinacija riječi ‘grind’, što znači naporno raditi i ‘mindset’, odnosno način razmišljanja. Primjer: ‘Odbila je unapređenje jer ne želi biti dio korporativne igre, sigma grindset level 100.’

Sus

Skraćeno od ‘suspicious‘, koristi se kad mislite da netko nije posve iskren ili da je nešto sumnjivo. Primjer: ‘Rekao je da nije pojeo zadnju čokoladu, ali lik mi je sus, 100% je pojeo.

Aura

Aura opisuje tvoju energiju, vibru ili način na koji zračiš. Ako netko ima dobru auru, automatski privlači ljude. Ako mu je aura u minusu, znači da je napravio nešto zbog čega se srami. Primjer: ‘Nastavnici sam rekla mama, aura -1000.’

Fanum tax

Fanum tax je ironičan izraz koji dolazi iz šala streamera, a znači kada te netko nenamjerno ili namjerno zakine, uzme nešto što ti pripada ili koristi tvoje resurse. Primjer: ‘Uzeo je zadnju pizzu s mog tanjura. Fanum tax.’

Ick

Ick je neugodan, odbojan osjećaj kojeg osjetimo kad nam se netko ne svidi. Koristi se i u situacijama kad netko tko nam se sviđa napravi nešto što nam je odbojno. ‘Bilo mi je sve okej dok nije počeo stalno stavljati ‘haha’ u svaku poruku – to mi je totalni ick.

Nepo baby

Nepo baby je dijete slavnih ili bogatih roditelja koje ima prednost zbog obiteljskih veza. Skraćeno je od ‘nepotism baby’.  Primjer: ‘Pa naravno da je dobio ulogu, tip je nepo baby, stari mu je glavni producent.’


srednja.hr+ konferencija Obrazovanje u pubertetu koju organiziramo povodom 13. rođendana portala održat će se 7. studenog u prostoru Algebra Spark Space. Srebrni partneri konferencije su Sveučilište Algebra i Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje (CESI). Brončani partneri konferencije su RIT Croatia, Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, Školska knjiga i Fakultet organizacije i informatike Varaždin (FOI). Partneri konferencije su Hrvatska zajednica županija, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Sveučilište u Dubrovniku, Zagrebačka škola ekonomije i managementa (ZŠEM), Pomorski fakultet Sveučilišta u Rijeci (PFRI) i Privredna banka Zagreb. Pokrovitelji konferencije su Kraš, Ledo i Coca-Cola HBC Adria.

Ulaznice možete kupiti putem Entrio sustava ovdje. Sve novosti možete pratiti u rubrici ili preko Facebook događaja ovdje.