Pretraga

Jedna vrsta studentskih radova zbog ChatGPT-a mogla bi otići u povijest: ‘Potenciramo nešto drugo’

A- A+

Otkako se u pojavio prije otprilike godinu dana, alat umjetne inteligencije ChatGPT ‘uvukao’ se u gotovo sve pore svakodnevice. Među onima koji ga koriste su i učenici, ali i studenti. Na žalost, nerijetko na način da taj alat u potpunosti umjesto njih odradi neki zadatak. Zbog toga se sve više fakulteta okreće prema drugačijim vrstama zadataka u kroz koje će studenti odraditi svoje obveze i pritom bolje usvajati znanja. Među takvima je i Ekonomski fakultet u Zagrebu.

Jakša Krišto | Foto: Niko Goga

Nezaobilazna tema naše konferencije ‘Obrazovanje x AI’ bilo je i korištenje ChatGPT-a u nastavi, odnosno njegova zlouporaba među dijelom studenata koji ga koriste kako bi umjesto njih, primjerice, napisao seminarski rad. O tome smo u sklopu panela ‘AI na visokim učilištima – prilika ili izazov?’ razgovarali s Jakšom Krištom, prodekanom na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.

Na Ekonomskom se više potenciraju izborni kolegiji

Pregledni radovi u kojima student samo prepričava postojeću znanstvenu literaturu uskoro bi, čini se, mogli otići u povijest.

– Ono što smo izmijenili možda u tom dijelu, to je da seminarske radove smo zamijenili i potenciramo puno više košaricu izbornih kolegija, da imamo 200 izbornih kolegija koje studenti mogu odabrati. Također potičemo i stručnu praksu studenata, student može izabrati dvije stručne prakse, jedna je uz promatranje, druga klasična stručna praksa, naveo je Krišto.

Dodaje i da se na fakultetu gotovo svakodnevno odvijaju neka studentska događanja i da je odgovornost studenata da odabere što ga zanima i da grize za svoju karijeru i za svoje interese.

– Tako da vjerujem da će se tehnologija sve više koristiti, međutim neće zamijeniti ovaj mentorski pristup i kvalitetan odnos i fokusa studenta, navodi Krišto.

Izdvojeni članak
obrazovanjexAI - 79

Kako umjetna inteligencija utječe na fakseve? Mijenjaju se ispiti, neki već uveli nove kolegije

Potencira se istraživački pristup

Dakako, sada i profesori koji se možda ne bave tehnologijom moraju promišljati o umjetnoj inteligenciji i drugačijim zadacima za studente.

– Potencira se upravo ovaj istraživački pristup ili case study pristup, gdje student zaista mora sam provesti istraživanje i gdje se student mora sam udubiti u temu, provesti anketu u fokus grupu ili intervjue i slično ili na primjeru jedne kompanije obraditi zadatak, tako da sve više fokus na takvim upravo radovima, zaključuje Krišto.

Više pogledajte u videu ispod:


srednja.hr+ konferencija: Obrazovanje x AI organizirana je povodom 12. rođendana portala, a održana je 10. studenog u prostoru Algebra Spark event Space. Srebrni partneri konferencije su Visoko učilište Algebra, Coca Cola HBC Adria, RIT Croatia, Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj i CARNET. Brončani partner konferencije je Fakultet organizacije i informatike u Varaždinu. Partneri konferencije su Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Privredna banka Zagreb, Hrvatska zajednica županija i Kraš. Sve u vezi događaja možete pratiti u rubrici Obrazovanje x AI.