Pretraga

Kako će izgledati strukovno obrazovanje s modulima? Ravnatelj predstavio primjer za elektrotehničare

Na konferenciji ‘Obrazovanje x AI’ koju je organizirao portal srednja.hr ravnatelj Elektrotehničke škole Zagreb Renato Matejaš održao je predavanje na temu ‘Kako će izgledati strukovno obrazovanje s modulima?’. Radi se o reformi strukovnog obrazovanja, tzv. modularnoj nastavi koja bi trebala s idućom školskom godinu ući u sve strukovne škole. U svom je predavanju na našoj konferenciji ravnatelj Matejaš za primjer uzeo smjer elektrotehničar na kojemu je pokazao kako bi nastava trebala funkcionirati u modulima.

Ravnatelj Elektrotehničke škole Zagreb, Renato Matejaš na konferenciji portala srednja.hr ‘Obrazovanje x AI’ | Foto: Niko Goga

Kako će izgledati kurikulumi u novoj modularnoj nastavi? Kakve će promjene u strukovno obrazovanje donijeti modularna nastava za učenike i nastavnike? Hoće li uvođenje modularne dovesti do popularizacije strukovnih škola? Na ova pitanja, ali i na mnoga druga, pokušao je odgovoriti ravnatelj Elektrotehničke škole Zagreb, Renato Matejaš.

Fleksibilnija nastava kroz module, ali i suradnja općeobrazovnih i strukovnih nastavnika

Održao je predavanje na tu temu na konferenciji ‘Obrazovanje x AI’ koju je organizirao portal srednja.hr. Podsjetimo, radi se o reformi strukovnog obrazovanja, tzv. modularnoj nastavi koja bi trebala s idućom školskom godinu ući u sve strukovne škole. Ravnatelj Matejaš u svom je predavanju na našoj konferenciji za primjer uzeo smjer elektrotehničar na kojemu je pokazao kako bi takva nastava trebala funkcionirati.

– Imamo nekoliko izbornih blokova i te izborne blokove će nuditi škole ovisno o potrebama tržišta rada u toj regiji gdje se škola nalazi. Osim ponuđenih blokova, tu će biti mogućnost da škole prema svojim potrebama razviju i ponude neke nove izborne blokove. Znači imamo onaj obavezni opći obrazovni dio, imamo obavezan strukovni dio i imamo ove izborne blokove, znači, to su dijelovi budućih ovih kurikuluma po kojima će se učenici školovati, rekao je Matejaš.

Dodao je i kako će moduli omogućiti fleksibilniju nastavu, kao i da će omogućiti da se pojedini ishodi učenja realiziraju kroz suradnju više nastavnika jer, kako smo već pisali, neki predmeti će se ‘ukinuti’ kao takvi i postat će dio modula. Kako bi to izgledalo možete pročitati ovdje.

– Konkretno, uz nastavnike strukovnih predmeta u nekoj budućnosti bit će prilika da i nastavnici općeobrazovnih predmeta surađuju s tim nastavnicima. Primjerice, za zaštitu na radu jako je lijepa simbioza s nastavnikom biologije, dakle nastavnik biologije može surađivati sa strukovnim nastavnicima i realizirati određene planirane ishode učenja, naglasio je ravnatelj Matejaš.

Izdvojeni članak

Održali smo konferenciju ‘Obrazovanje x AI’: Pogledajte veliku fotogaleriju

Primjer modularnog principa iz njegove škole za elektrotehničara mogu koristiti svi

Kao bitnu stavku istaknuo je način stjecanja skupova ishoda učenja koji se dijele na tri cjeline. Objasnio je što točno znače te tri cjeline, ali je isto tako istaknuo kako se modularna nastava zapravo koncipira na učenju koje je temeljeno na radu.

– Ono što je tu bitno da se načini stjecanja skupova ishoda učenja dijele na tri cjeline. Jedan je onaj vođeni proces učenja, znači to je ona klasična nastava u učionici i vidimo konkretno za modul elektrotehničara da je taj dio zastupljen vrlo skromno, do nekakvih dvadesetak posto. Drugi dio su oblici učenja temeljenog na radu. Dakle u tim budućim modulima naglasak je na učenju temeljeno na radu. To učenje temeljeno na radu se može ostvariti kod poslodavca u regionalnom centru kompetentnosti ili u školi. Naravno, škola treba realizirati neke suradnje s poslodavcima, odnosno s drugim obrazovnim ustanovama, ako tamo planira realizirati taj dio nastave. Što se tiče ovih samostalnih aktivnosti, to bi bile one domaće zadaće i to je nešto što nije praćeno nastavom, to je nešto što će onda učenik sam savladati u ovom obimu do 20 posto, objasnio je ravnatelj Elektrotehničke škole Zagreb.

Ono što je bitno naglasiti, rekao je Matejaš, je to da će svaka škola autonomno izraditi svoj kurikulum ustanove za strukovno obrazovanje i u tom će kurikulumu biti definirano koji su to moduli, na koji način se planiraju realizirati te module i koje kvalifikacije se nude u toj školi. Poručio je kako njegov primjer za smjer elektrotehničar može poslužiti kako neki okvir svim ostalim strukovnim školama, odnosno nastavnicima, a njihov kurikulum za strukovno obrazovanje bit će dostupan školske godine 2024./2025.


srednja.hr+ konferencija: Obrazovanje x AI organizirana je povodom 12. rođendana portala, a održana je 10. studenog u prostoru Algebra Spark event Space. Srebrni partneri konferencije su Visoko učilište Algebra, Coca Cola HBC Adria, RIT Croatia, Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj i CARNET. Brončani partner konferencije je Fakultet organizacije i informatike u Varaždinu. Partneri konferencije su Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Privredna banka Zagreb, Hrvatska zajednica županija Kraš. Sve u vezi događaja možete pratiti u rubrici Obrazovanje x AI.