Pretraga

Na europske izbore izlazi sve više mladih: ‘Moramo paziti na to da puno građana izbjegava vijesti’

A- A+

Na razini Europske unije bilježi se uzlazni trend izlaznosti mladih na europskim izborima. O tome se govorilo na konferenciji portala srednja.hr ‘Obrazovanje X AI’ uoči superizborne godine. Voditeljica Ureda Europskog parlamenta istaknula je da se može reći da su mladi itekako utjecali na ishode europskih izbora. Europski parlament trudi se prići mladima na smotrama, festivalima i sličnim mjestima te im ukazati na to da oni mogu birati svoju europsku budućnost.

S lijeva na desno: Hrvoje Debeljak, Maja Ljubić Kutnjak, Božana Sertić, Ivana Plazonić, Borna Bulat | foto: Niko Goga

Godina koja se bliži bit će superizborna jer će se u njoj održati europski, parlamentarni i predsjednički izbori. Ima li u toj godini super mladih razgovarali smo na našoj konferenciji ‘Obrazovanje x AI’, a na tom panelu, između ostalih, sudjelovala je Maja Ljubić Kutnjak, voditeljica Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj. Ljubić Kutnjak istaknula je da se na europskim izborima vidi uzlazni trend izlaznosti mladih na izbore.

– Recimo u dobi do 25 i od 25 do 39. Dakle, te dvije kategorije bilježe veliki porast izlaznosti. Pa onda mi ponekad volimo reći da su mladi itekako utjecali na europske izbore, to jest na ishod europskih izbora. Konkretno, u Hrvatskoj 2019. godine generalna izlaznost bila je 30 posto, ali kada usporedimo u odnosu na 2014., porasla je s 25 posto na 30 posto, a kada govorimo o mladima, mladi su s 13 posto došli na 18 posto. Ja bih možda i spomenula da i u ovoj sad kampanji moramo paziti na to da jako puno građana, uključujući mladih, izbjegava vijesti, istaknula je Ljubić Kutnjak.

Nastavila je i da se mladima treba približiti na smotrama i festivalima gdje se oni kreću. Što je još o izlaznosti mladih na izbore rekla voditeljica Ureda Europskog parlamenta možete pogledati u videozapisu ispod.


srednja.hr+ konferencija: Obrazovanje x AI organizirana je povodom 12. rođendana portala, a održana je 10. studenog u prostoru Algebra Spark event Space. Srebrni partneri konferencije su Visoko učilište Algebra, Coca Cola HBC Adria, RIT Croatia, Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj i CARNET. Brončani partner konferencije je Fakultet organizacije i informatike u Varaždinu. Partneri konferencije su Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Privredna banka Zagreb, Hrvatska zajednica županija i Kraš. Sve u vezi događaja možete pratiti u rubrici Obrazovanje x AI.