Škola za medicinske sestre Mlinarska Zagreb
U Školi za medicinske sestre Mlinarska učenice i učenici se kroz pet godina školuju za zvanje Medicinska sestra opće njege/ Medicinski tehničar opće njege. Prve dvije godine školovanja su općeobrazovne, a od trećeg do petog razreda učenici se kroz teorijsku nastavu, vježbe u izvrsno opremljenim stručnim kabinetima, dječjim vrtićima,domovima za umirovljenike te klinikama i poliklinikama, odgajaju i obrazuju u predmetima struke, odnosno Zdravstvenoj njezi.
U Školi za medicinske sestre Mlinarska od školske godine 2009./2010. na temelju odluke Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta uveden je posebni program za djecu s teškoćama, a koja se tijekom triju godina osposobljavaju za zanimanje Njegovatelja/ice starijih i nemoćnih osoba. Riječ je o razrednom odjeljenju s posebnim programom u potpunosti integriranom u redovnu školsku sredinu. Učenici nastavne programe savladavaju po individualiziranim postupcima primjerenima stupnju i vrsti teškoće svakog učenika, uz primjenu različitih metoda i tehnika rada. Učenicima se pomaže u stjecanju vještina i znanja kroz različite nastavne predmete kako bi ih se u sto većoj mjeri osposobilo za samostalan život i rad te obavljanje zanimanja za koje se obrazuju.
Osnutak današnje Škole za medicinske sestre u Mlinarskoj ulici u Zagrebu kao prve stručne škole za izobrazbu medicinskih sestara i bolničarki u ovom dijelu Europe dio je pionirskog razvoja preventivne, socijalne medicine koja se razvijala početkom stoljeća i na našim prostorima. Kao vrstan poznavatelj teorije i prakse socijalne medicine dr. Andrija Štampar je i utemeljitelj sestrinstva kao struke, suosnivač naše škole kao prve i dugi niz godina jedine škole te struke u Hrvatskoj. S dr . Vladimirom Čepulićem osnovao je Školu sestara pomoćnica za tuberkulozu koja s radom počinje 16. siječnja 1921. godine .
Zbog visoke kvalitete izobrazbe i nastavnih programa 1925. godine Rockefellerova fondacija koja je podupirala razvoj zdravstvenih ustanova daruje značajnu novčanu pomoć pomoću koje je započela izgradnja škole u Mlinarskoj ulici gdje smo i danas.
Škola za sestre pomoćnice se mijenjala kroz svojih sto godina rada i postojanja, pa je tako 1924. postala Kraljevska škola za sestre pomoćnice, potom Škola za medicinske sestre, Škola za liječničke pomoćnice, Viša škola za medicinske sestre pri medicinskom fakultetu u Zagrebu, Škola za medicinske sestre, Radna jedinica za medicinske sestre Mlinarska u sklopu Zdravstvenog obrazovnog centra od 1977.-1991. godine nakon kojeg posljednji put mijenja naziv u Škola za medicinske sestre Mlinarska.
1.- Za upis u Školu za medicinske sestre Mlinarska u program obrazovanja Medicinska sestra opće njege/ Medicinski tehničar opće njege zbraja se opći uspjeh 5., 6., 7. i 8. razreda na dvije decimale, obvezni predmeti: hrvatski jezik, strani jezik i matematika, te predmeti važni za daljnje školovanje u zvanju Medicinska sestra opće njege/ Medicinski tehničar opće njege: biologija, kemija i fizika iz 7. i 8.razreda osnovne škole. Na taj način se može postići najviše 80 bodova, a najmanji broj bodova za upis u našu školu je 63 boda. Strani jezici koji se uče u školi su engleski ili njemački jezik, a izborni predmeti su 1.- vjeronauk ili etika i 2.- građanski odgoj.
Također je za upis u našu školu potrebno obaviti pregled kod liječnika medicine rada i donijeti potvrdu da učenik nema kontraindikacija za školovanje za zanimanje Medicinska sestra opće njege / medicinski tehničar opće njege, odnosno da je psihofizički zdrav ( U skladu s Jedinstvenim popisom zdravstvenih kontraindikacija MZO-a).
2.- Za upis u Školu za medicinske sestre Mlinarska u program obrazovanja Njegovatelj/ njegovateljica
( TES) kandidati se prijavljuju u Uredu državne uprave u županiji, odnosno Gradskom uredu za obrazovanje Grada Zagreba, a dokumenti potrebni za upis su Rješenje Ureda o primjerenom programu obrazovanja, Stručno mišljenje Službe za profesionalno usmjeravanje HZZ-a izdanog temeljem potvrde nadležnog školskog liječnika te dijagnostička obrada ne starija od jedne godine.
Galerija 4 Fotografija
OtvoriAdresa škole: Mlinarska cesta 34, 10 000 Zagreb
Broj telefona; 01 46 68 079
Mail škole; [email protected]
Oib škole: 63702214100
Link na web stranicu škole: www.mlinarska.hr
U školi se provode različiti školski projekti u okviru nastave struke kao i eTwinning projekti s obzirom da škola ima oznaku eTwinning škole te razmjene učenika i nastavnika u okviru Erasmusa.
U školi djeluje Volonterski klub Mlinarska te se obilježavaju se razne javno-zdravstvene akcije.
U školi se provodi i terenska nastava.
Sastavni dio školske preventivne strategije su sljedeći programi:
- Projekt Zdravo-provodi se metodom vršnjačke edukacije, a aktivnosti su usmjerene na promociju bezalkoholnih navika kod mladih
- Prevencija nasilja u adolescentskim vezama-aktivnosti usmjerene na prepoznavanje nasilnih obrazaca ponašanja u vezama
- Projekt RUN-Pokreni se –aktivnosti usmjerene na prevenciju rodno utemeljenog nasilja metodologijom vršnjačke edukacije
- U okviru Centra za profesionalno usmjeravanje i razvoj karijere (projekt RCK Mlinarska) u školi se provode aktivnosti s ciljem pružanja podrške učenicima u procesu donošenja odluka o odabiru nastavka školovanja ili izlaska na tržište rada te planiranje buduće karijere.
Škola za medicinske sestre Mlinarska proglašena je u ljeto 2018. godine Regionalnim centrom kompetentnosti u sektoru zdravstva za područje Grada Zagreba te Zagrebačke i Sisačko-moslavačke županije. Ta je odluka Ministrice znanosti i obrazovanja rezultat postignutih uspjeha škole u svim segmentima djelovanja tijekom niza prethodnih godina.
Kao Regionalni centar kompetentnosti škola je širom otvorila vrata mnogim suradnjama s ustanovama, tvrtkama i institucijama. U RCK su kao stalne sastavnice uključene sve škole s područja djelovanja Centra, tako da je ukupan broj zdravstvenih srednjih škola uključenih u Centar čak sedam. Osim škola, u RCK su uključene i ustanove za obrazovanje odraslih, strukovne komore, klinički bolnički centri, domovi zdravlja, bolnice, poliklinike, zavodi za javno zdravstvo, znanstvene institucije, visokoškolske ustanove, učenički i umirovljenički domovi, organizacije civilnog društva, tvrtke s djelatnostima na području zdravstva i mnogi drugi.
Trajanje: 3 godine
Uključivanjem djece s teškoćama u redovne škole i odjeljenja ostvaruje se osnovno pravo djeteta na odgovarajuće obrazovanje i pravo na jednakost.
Za takvu odluku nužno je objektivno pretpostaviti da je takav oblik školovanja povoljnija mogućnost za određeno dijete koje će se zahvaljujući tomu uspješnije razvijati i napredovati u različitim područjima, posebice u kognitivnom, emocionalnom i socijalnom.
Posljednjih je godina cilj što veći broj djece s teškoćama u razvoju školovati u redovnim školama, što uvelike pridonosi njihovoj socijalizaciji, razvijanju samopouzdanja i samostalnosti kao glavnim preduvjetima za što kvalitetniji budući život i zaposlenje. S obzirom na specifičnost populacije, u ostvarenju odgojno-obrazovnih ciljeva, ali i savladavanju razvojnih teškoća te teškoća u adaptaciji i socijalizaciji, nužan je
multidisciplinarni pristup te zajednička suradnja svih koji (posredno ili neposredno) sudjeluju u procesu školovanja učenika s teškoćama.
Poštujući i uvažavajući potrebu integracije učenika s teškoćama u redovne škole, na inicijativu Gradskog ureda za kulturu, obrazovanje i sport, kolegice Marica Bakin Batnožić i Romanita Milojević izrađuju nastavni plan i program njegovatelj/ica, TES te započinju s odgojno obrazovnim radom 2009./10. godine.
U sastavu Škole za medicinske sestre Mlinarska nalazi se ženski učenički dom koji učenicama tijekom 24 sata osigurava smještaj, prehranu i odgojno-obrazovne programe. Prednost smještaja imaju učenice naše škole čije je prebivalište izvan Grada Zagreba. O učenicama se brine tim od 5 odgajatelja, zdravstvena voditeljica, stručna suradnica psihologinja, 1 noćna odgajateljica, 2 nočne paziteljice i voditeljica doma.
Učenice su smještene u 4-krevetnim, 3-krevetnim i 2-krevetnim sobama. U domu je osigurana prehrana (3 obroka) u domskoj blagavaoni. Učenice imaju mogućnost korištenja vešeraja, čajne kuhinje te samostalnog korištenja perilice rublja. Prostor dnevnog boravka i učionice namijenjeni su za učenje ali i za slobodno vrijeme koje učenice provode u druženju i odabranim aktivnostima. U sastavu škole i doma nalazi se i prekrasan park.
Srce doma, salon, mjesto je gdje se provode sve zajedničke aktivnosti, priredbe, proslave, tematske večeri, radionice, predavanja, sastanci odgojnih skupina, roditeljski sastanci, gostovanja,…Učenice u domu sudjeluju u bogatoj ponudi izbornih aktivnosti (kreativna, plesna, dramsko-recitatorska, filmska, glazbena, sportska, novinarska i foto skupina, botaničari) i posebnih programa obogaćivanja života u domu (Adaptacija, Enigma, Za nenasilje, Uspješna učenica, MentalnoFIT, Prevencija ovisnosti, Oproštaj od maturantica). Učenice doma tijekom školske godine idu na zajedničke izlete. Kroz različite aktivnosti naše učenice i djelatnici surađuju i s drugim učeničkim domovima.
U domu smo ponosni na brojna priznanja i postignuća učenica i njihovih mentora na Domijadama – Regionalnoj i Državnoj u sportu (odbojka, šah, pikado) i kulturnom izričaju (fotografija, film, slikarstvo, skulptura, instalacija, nastupi dramske, plesne i glazbene skupine).
Tijekom školske godine želimo da u domu prevladavaju: školski i drugi uspjesi, zdravi stilovi življenja, kvalitetni međuljudski odnosi kako između učenica, tako između učenica i zaposlenika škole i doma, osjećaj sigurnosti i pripadnosti našem domu.
Izuzetna povezanost doma i škole, te zajedničko odgojno-obrazovno djelovanje doprinosi uspješnom odrastanju i uspješnom završetku školovanja, stjecanju životnih i profesionalnih znanja i socijalnih vještina.
Nadamo se da smo vas uspjeli zainteresirati te želimo toplu dobrodošlicu novim učenicama!
I za kraj naš moto: KUĆU NE ČINE ZIDOVI, NEGO LJUDI.
Izračun bodova za upis u srednje škole na Srednja.hr
Izračunaj svoje bodove!