Pretraga

Dva veća fakulteta i CARNET udružili snage: Pokreću novi specijalistički studij namijenjen nastavnicima

A- A+

Jasna Tingle, voditeljica istraživanja i razvoja e-učenja u CARNET-U, na konferenciji srednja.hr+ Obrazovnih deset održala je predavanje kojim je predstavila dvadesetogodišnje iskustvo CARNET-a u razvoju e-učenja u Hrvatskoj, kao i prošlogodišnje iskustvo s naglom tranzicijom na e-učenje. Najavila je i novi novi poslijediplomski specijalistički studij kojeg će zajednički provoditi FOI, FFZG i CARNET.

Konferencija srednja.hr+ Obrazovnih deset, prva konferencija portala srednja.hr koju smo organizirali povodom našeg desetog rođendana, održala se 5. studenog 2021. godine. Na 12 panela i 8 predavanja posvećenih školstvu i visokom obrazovanju govorili su neki od najvažnijih aktera sektora, kao i sami učenici i studenti kojih se ova tema najviše i tiče.

U dvorani posvećenoj školstvu održano je i predavanje pod nazivom ‘20 godina e-učenja s CARNET-om‘ kroz koje smo doznali sve o e-učenju kojeg CARNET zagovara od milenijske 2000. godine. Jasna Tingle, voditeljica istraživanja i razvoja e-učenja u CARNET-u, na početku predavanja je istaknula kako je prije 20 godina e-učenje bio mnogima nerazumljiv koncept.

Izdvojeni članak

CARNET obilježava 30 godina postojanja: ‘Učenike se educira za zanimanja koja više neće postojati’

– Jesmo li prije 20 godina bili spremni za e-učenje? E-učenje tada nije bio uopće shvatljiv koncept. Nedostajala nam je prije svega terminologija. S obrazovnim radnicima se, primjerice, nismo mogli dogovorili kako ćemo prevesti ‘e-learning’. Osim toga, hrvatski obrazovni sustav nije poznavao fleksibilnije oblike obrazovanja, a i sama infrastruktura je bila slabije razvijena, rekla je Tingle u svom predavanju.

Angažman i ulaganja CARNET-a, koji ove godine slavi 30 godina rada, značajno je doprinio tome da prošlogodišnja tranzicija na e-učenje prođe što glađe moguće.

– To je bila zaista izvanredna situacija, trebalo je jako brzo reagirati. Nitko u svijetu nije imao iskustvo s tako masovnim online obrazovanjem djece. Bili smo svjesni kritične situacije i poduzeli smo određene korake da bi olakšali tranziciju, istaknula je Tingle.

Predstavljeni rezultati istraživanja o prošlogodišnjoj online nastavi

Osim su pregledali i opisali sustave za učenje, prilagodili Loomen, dali preporuke za provedbe nastavnih aktivnosti u skladu s infrastrukturom koju su odabrale škole te kontinuirano educirali učenike, roditelje, nastavnike i ravnatelje, proveli su i dva istraživanja čije smo rezultate također mogli čuti na predavanju.

CARNET-ovo Akcijsko istraživanje iz 2020. pokazalo je, primjerice, kako je značajan problem dijelu učenika predstavljala nedostatna infrastruktura za rad od kuće. Škole su u velikoj mjeri za online nastavu pripremile nastavnike, no ne i roditelje. Istraživanje je, osim toga, pokazalo kako nastavnici ipak nisu koristili sve prednosti digitalnih tehnologija – za predavanja su najčešće pripremali tekstove i prezentacije, no ne i video i audio materijale.

jasna tingle CARNET

– Sustav je uspio brzo reagirati na krizu i ponešto ju ublažiti. Nedostajali su propisi, procedure. Nastavnici su uložili trud i vrijeme, ali bili su preopterećeni. Učenici su se osjećali usamljeno, nedostajao im je fizički kontakt, pojasnila je Tingle rezultate istraživanja.

Istraživanje su ponovili i ove godine, a pokazalo je kako je iskustvo e-učenja ipak ostavilo trajne posljedice na obrazovni sustav. Pojavila se doza fleksibilnosti, naglasila je Tingle, jer su škole zadržale određene prakse online nastave što je do nedavno bilo nezamislivo.

Samostalnost učenika je izašla na površinu, nastavnici su shvatili da mnogi učenici mogu i više nego što bi im zadavali, rekla je Tingle uz napomenu kako ipak moramo nastaviti raditi na dostupnosti računalne opreme za sve učenike te na njihovom psihičkom i fizičkom zdravlju.

Novi poslijediplomski specijalistički studij namijenjen nastavnicima

Tingle je u svom predavanju najavila i novi poslijediplomski specijalistički studij pod nazivom E-učenje u obrazovanju i poslovanju. Provodit će ga FOI u suradnji s Filozofskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu i CARNET-om. Studij je namijenjen, između ostalih, i nastavnicima na fakultetima, srednjim i osnovnim školama; voditeljima, administratorima i koordinatorima školskih/fakultetskih sustava (centara) za podršku e-učenju; profesionalcima koji se bave cjeloživotnim obrazovanjem, a upisi su u tijeku. Cijelo predavanje možete pogledati na našem YouTube kanalu.