Budućnost inovacija: Kako razvijati kreativnost mladih u doba tehnologije?
Intenzivnim razvojem tehnologija i brojnih alata koje pokreće umjetna inteligencija značajno je povećana produktivnost i efikasnost u svakodnevnom radu zaposlenika i poslovanju poduzeća. U predvidivom kontekstu u kojem znamo točno što i kako nešto treba napraviti uz minimalan broj nepoznanica, AI i brojni drugi alati će uvijek biti daleko efikasniji i točniji od ljudi. Ono gdje nastaje velika vrijednost i za pojedinca i za organizaciju i cijelu društvo, i gdje nam strojevi i AI alati još uvijek ne mogu konkurirati, je sposobnost kreativnog stvaralaštva i inoviranja – stvaranja nove i dodane vrijednosti. Kreativno rješavanje problema valuta je budućnosti, ali ga je potrebno kontinuirano trenirati i razvijati kako bi se ostvario puni potencijal – od najranije dobi.
Kako bi se mladi mogli kreativno angažirati oko tema koje ih vesele, istraživati svoje mogućnosti i otkrivati vlastite interese, važno je ponuditi im poticajno okruženje u kojem mogu slobodno izraziti svoje ideje i pritom imati mogućnost za dodatno učenje i razvijanje svog punog kreativnog potencijala.
Jedno od takvih mjesta je i Digitalni Inovacijski Inkubator powered by Hrvatski Telekom, gdje se kreativno rješavaju problemi i razvijaju inovativni projekti, a kojem se mogu besplatno pridružiti učenici osnovnih i srednjih škola te studenti bilo kojeg usmjerenja. Kroz projektno učenje, timski rad i razvoj novih znanja i vještina, mladi stječu praktična iskustva koja nadopunjuju njihovo formalno obrazovanje, ali i osobni rast.
– Sudjelovanje u Digitalnom Inovacijskom Inkubatoru doprinijelo je razvoju kreativnosti naših učenika na više načina. Unaprijedili su strateški način razmišljanja kroz pisanje poslovnog plana i postavljanje ciljeva, a za rješavanje problema i izazova morali su tražiti kreativne i inovativne načine i pristupe. Kroz cijeli proces bili su vremenski ograničeni i pod pozitivnim stresom što je doprinijelo vještini upravljanja vremenom te balansiranju privatnih i poslovnih obveza. Cijeli proces upoznao ih je s vještinama prepoznavanja problema i kreativnošću, što će moći primijeniti u ostatku svog školovanja i novim poslovnim izazovima, govori nam Sanda Duk Pritišanac, nastavnica u Ekonomskoj i upravnoj školi Osijek te dvostruka dobitnica priznanja ‘Mentor Inovator’.
Kako sudionici ne bi bili prepušteni sami sebi, kroz razvoj njihovih projekata vode ih strukturirani zadaci te edukativni materijali koji im pomažu da od početne ideje dođu do krajnjeg smislenog rješenja. Uz to, u Inkubatoru iz prve ruke mogu saznati na koji način stvari funkcioniraju u praksi te kako biti kreativan i inovativan u različitim područjima i industrijama.
– Koncept u kojem se istaknuti stručnjaci i ljudi iz svijeta poduzetništva obraćaju učenicima na način da sa njima dijele svoja iskustva i uspješne poduzetničke priče odličan su način da se mladi ljudi motiviraju da se okušaju u svijetu poduzetništva, smatra Boris Puljek, nastavnik u Srednjoj školi Valpovo i mentor pobjedničkog tima prvog izdanja Inkubatora.
– Prema mom mišljenju, Digitalni Inovacijski Inkubator pojavio u pravom trenutku tijekom lockdown-a, kada su učenici kroz on-line nastavu značajno unaprijedili svoje digitalne kompetencije. U tim okolnostima Inkubator je pružio učenicima, putem digitalne platforme, mogućnost stjecanja kompetencija vezanih uz izradu poduzetničkog plana i pokretanja vlastitog poslovnog poduhvata, zaključio je Puljek.
Sličan koncept proširuje se i na studentski nivo, gdje studenti, razvijajući projekte u industrijama koje ih zanimaju, surađuju s vodećim kompanijama u regiji i doprinose širem spektru inovacija i intrapoduzetničkih pothvata. Što sudjelovanje u ovakvim inicijativama znači za njegove sudionike, otkrivaju prošlogodišnji generalni pobjednici Inkubatora, Ena Barbarić s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i Luka Brajković s Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu.
– Kreativnost svakako ima jednu od ključnih uloga u životu pojedinca. Prije svega, nama je razvijanje i korištenje kreativnosti pridonijelo razvoju inovativnog rješenja koje nam je na kraju donijelo titulu generalnog pobjednika. U slučaju da osoba ima veliku kreativnosti i inovativnost, ono će imati utjecaj na stvaranje konkurentske prednosti, kako poslovno tako i privatno. Na primjer, razvijanje kreativnosti, koje je samo osnažilo za vrijeme i nakon natjecanja, doprinijelo nam je i konkretnom zaposlenju. Kao studenti, pronalazimo svoje prve poslove, a u razgovorima za posao poslodavci nerijetko traže drugačije rješenje, inovativnost, kreativnost, kao i pogled iz drugačije perspektive. Ona nije bitna samo za profesionalni život, već i osobni rast, potičući prilagodbu, otpornost na neizvjesnost i razumijevanje svijeta oko nas, rekli su nam Ena i Luka.
Digitalni Inovacijski Inkubator powered by Hrvatski Telekom nije samo platforma – to je zajednica u kojoj mladi istražuju, surađuju, dijele ideje i znanje, međusobno se podržavaju, rješavaju stvarne probleme i razvijaju vještine koje će im biti ključne za izazove koje budućnost nosi. Bilo da ste učenik koji se želi iskušati u novim izazovima ili student s vizijom, Inkubator vam pruža prostor gdje vaše ideje mogu ostvariti daljnji napredak i razvoj.
Za više informacija i prijave koje su otvorene do kraja ožujka, posjetite službenu web stranicu Inkubatora.