Pretraga

Invazija šesteronožnih robota u Osnovnoj školi Rovišće

A- A+

Bilo nas je jako strah, ali uspjeli smo pronaći način za suradnju s Hexapod robotima. Sudjelovanje u Školi budućnosti otvorilo nam je nove vidike. Pročitajte tekst do kraja ako želite znati što se sve dogodilo, a čeka vas i jedno iznenađenje!

Foto: OŠ Rovišće

Osnovna škola Rovišće već treću godinu sudjeluje u projektu „Škola budućnosti“ kojeg su pokrenule tvrtke STEMI i Infobip. Od početnog pilot projekta pa sve do danas naša škola dio je ove vizionarske priče u kojoj se najmodernija znanja iz industrije prenose na naše učenike. S obzirom da je to izvrstan temelj za obrazovanje budućih inženjera, raduje nas pomisao da se i našim učenicima pružila takva prilika. Protekle dvije godine bavili smo se umjetnom inteligencijom, ali smo ove godine odlučili preokrenuti stvari i upoznati Hexapoda – robota sa čak šest nogu!

Laura: „Kada smo započeli, nismo znali što nas čeka.“

Matija: „Bilo je toliko dijelova, nismo znali što bismo s njima“.

Foto: OŠ Rovišće

Valentino: „Nije bilo lako, nailazili smo na razne probleme – nije radila lijeva noga, svjetla nisu pravilno svijetlila.  Tada smo bili pomalo frustrirani jer smo se morali vraćati na prethodne korake. Ali, na kraju smo ipak uspjeli. Sastavili smo i kalibrirali našeg Hexapoda!“

Putem STEMI platforme učenici su naučili ne samo sastaviti robota, nego su saznali puno toga o inženjerskom poslu te o važnosti dobre organizacije, preciznosti, točnosti, ali i prezentacije projekata.

Nakon sastavljanja i kalibracije, trebalo je programirati aplikaciju koja bi „oživjela“ Hexapoda. Kroz niz preciznih video uputa učenici su izradili aplikaciju pomoću MIT App Inventora.

Marko: „U aplikaciji smo programirali robota da se poveže s našim mobitelom, da se kreće naprijed-nazad i lijevo-desno, da se naginje i da svijetli određenim bojama. Nije bilo lako, ali uspjeli smo.“

Foto: OŠ Rovišće

Lucia: „U početku sam mislila da će to biti veliki izazov za mene, no s vremenom sam zavoljela Hexapoda i mislim da bi svatko trebao isprobati rad s njim jer je jako zabavno i puno se toga može naučiti.“

Gabrijela: „U početku nisam uopće bila sigurna hoću li ja to moći, ali sam odlučila uključiti se i iskusiti nešto novo. Kada je došlo do toga da treba početi sa sastavljanjem robota i kada sam vidjela sve one vrećice sa dijelovima ostala sam nekako šokirana. Nije mi uopće bilo jasno kako će od tih svih malenih djelića nastati onakav robot, no na Stemi platformi je bio objašnjen svaki korak tako da to zapravo uopće nije bio težak zadatak. U drugom zadatku trebali smo napraviti aplikaciju za upravljanje našim robotom, to mi je bio nekako najteži dio, ne znam zašto, jer je sve bilo detaljno objašnjeno i na kraju sam sve uspjela riješiti uz malu pomoć učiteljice. Na red je došlo 3D modeliranje za koje u početku nisam imala ideju, no kada sam počela raditi dobila sam ideja i modeliranje mi je bilo baš zabavno. Sad, kada razmislim, shvatila sam da uopće nije bilo toliko teško. Sve ovo što smo radili bilo je poučno i baš mi je drago što sam se uključila u projekt „Škola budućnosti“.“

Učenicima je bilo toliko zabavno da su odlučili napraviti kratki film. Pogledajte ga i provjerite kako su prevladali strah od Hexapoda, a ujedno i isprobali rad aplikacije. Ovim putem zahvaljujemo se našoj Filmskoj družini na pomoći oko snimanja i montaže filma.


Projekt Škola budućnosti čiji je cilj učenike diljem Hrvatske pripremiti za tehnološku budućnost provode Stemi, Infobip i A1 Hrvatska.