Šezdeset najboljih nastavnika informatike bavilo se temama umjetne inteligencije u nastavi i školstvu
U zadnja tri dana, 60 nastavnika informatike okupilo se u Crikvenici na konferenciji ‘Umjetna inteligencija u STEM edukaciji’, gdje su dijelili svoja iskustva o korištenju umjetne inteligencije u radu s učenicima. Na konferenciji su sudjelovali nastavnici koji su bili najuspješniji u Croatian Makers ligi u prošloj školskoj godini – natjecanju za osnovnoškolce u edukacijskoj robotici.
Konferencija o utjecaju i učinku umjetne inteligencije u školstvu organizirana je od strane Instituta za razvoj i inovativnost mladih (IRIM-a), koji je poznatiji kroz Croatian Makers pokret s dosegom od preko 300.000 djece samo u Hrvatskoj. Na ovoj konferenciji su sudjelovali nastavnici, mentori najuspješnijih timova Lige iz prošle školske godine koji su imali priliku detaljnije upoznati koncepte i alate umjetne inteligencije, njezinog korištenja u nastavi i edukativnom procesu kao i potencijalne poteškoće i prepreke s kojima ćemo se susresti koristeći ih u školskom i izvannastavnom radu s djecom u budućnosti.
Konferencija se održala od 25. do 27. rujna u Crikvenici, a neki od govornika su bili Marijana Šarolić Robić, odvjetnica i entuzijast o umjetnoj inteligenciji, Caique Sanches, inženjer softvera za vozila iz Bugatti Rimac, Oksana Pasichnyk, nastavnica informatike iz Ukrajine i Dalia Kager, nastavnica informatike i još jedan entuzijast o edukaciji i umjetnoj inteligenciji.
Sudionici ove konferencije su bili nastavnici koji su najuspješniji u Croatian Makers ligi u prošloj školskoj godini – natjecanju za osnovnoškolce u edukacijskoj robotici kroz koju je IRIM donirao više od 3.000 robota u više od 600 osnovnih škola, knjižnica, udruga i drugih edukativnih ustanova. Samo u prošloj školskoj godini IRIM je u 300 osnovnih škola donirao kamere za umjetnu inteligenciju te educirao nastavnike o njihovom korištenju s djecom osnovnoškolske dobi. Dodatno, razvio je i kurikul, set tečajeva i priručnik o umjetnoj inteligenciji koji su besplatno dostupni svima na Izradi! edukativnom web portalu.
Prema zaključcima konferencije, ne znamo dovoljno da možemo predvidjeti kako će se ove tehnologije razvijati i koristiti u godinama koje dolaze, ali svakako je dobro educirati djecu i odrasle o njima, njihovom radu i mogućnostima, kako bi bili spremniji za njihov dolazak i korištenje te smanjili mogućnost zlouporabe tih tehnologija.
Ova konferencija je završni događaj projekta koji se zove ‘Umjetna inteligencija u STEM edukaciji’, koji se bavi rješavanjem problema nedovoljnog broja educiranih učitelja i adekvatnih programa u osnovnim školama RH koji bi poticali djecu na stjecanje STEM znanja i vještina. Projekt je financiran iz programa ‘Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva‘ kroz financijski mehanizam, norveški financijski mehanizam i hrvatski nacionalni doprinos te su sve aktivnosti besplatne za sve sudionike projekta, nastavnike i škole koje sudjeluju.
Na konferenciji su sudjelovali i norveški partneri projekta iz The European Wergeland Centre, norveške neprofitne zaklade osnovane od strane Vijeća Europe, te je Valentina Papeikiene, viša savjetnica u odjelu projekata civilnog društva i edukacije nastavnika, dala kratku izjavu:
– Razvoj umjetne inteligencije će se nastaviti, a na nama je da odredimo kako će se taj razvoj oblikovati i kako ćemo mi, kao ljudi, komunicirati s tim tehnologijama za izgradnju održivih demokracija. Za to moramo opremiti naše učenike znanjem i praktičnim vještinama za razumijevanje ovih tehnologija i također voditi proces učenja kako bismo im pomogli u razvijanju vještina kritičkog razmišljanja, suradnje i razmišljanja o tome kako to utječe na naša društva. Bilo nam je zadovoljstvo biti dio ovog projekta koji pruža podršku edukatorima na tom putu, rekla je Papeikiene.
Aktivnosti IRIM-a poput Croatian Makers lige nastavljaju i u ovoj školskoj godini te se bave temama robotike, programiranja, STEM-a, umjetne inteligencije i drugih tema u osnovnim školama i drugim edukativnim ustanovama Hrvatske.