Studenti sudjelovali na radionici izrade kvartalnog marketinškog plana, ovo su im dojmovi
Ovogodišnji natjecatelji LUMEN Businessa, studentskog natjecanja u rješavanju poslovnih slučajeva, dobili su priliku sudjelovati na radionici izrade kvartalnog marketinškog plana. Radionicu je vodila Barbara Rakić, Portfolio Development Executive u Coca-Cola HBC Croatia.
Voditeljica radionice podijelila je koja je bila zamisao provedene radionice:
– Htjeli smo studentima dati uvid na koji način kreiramo marketinške planove da imaju jednu sveobuhvatnu sliku kako taj proces izgleda od samoga početka do kraja te da mogu spojiti svoje teorijsko znanje te tako stvoriti svoj business plan.
Polaznici radionice naučili su koje su specifičnosti izrade kvartalnog marketinškog plana u FMCG industriji i kako stvoriti strategije za postizanje definiranih ciljeva kampanje.
FMCG (Fast-moving consumer goods) industrija je industrija robe široke potrošnje. Obuhvaća proizvode koji su potrebni potrošačima svakog dana, brzo se kupuju i imaju relativno dobre cijene poput hrane, proizvoda za osobnu higijenu i proizvoda za čišćenje. Kvartalni marketinški plan fokusiran je na kratkoročne ciljeve, a strategija se prilagođava trenutnim uvjetima na tržištu. Pristup je agilan, rokovi su kratki, a koraci su jasno definirani.
Izrada plana sastoji se od nekoliko faza. Prva je analiza situacije koja uključuje procjenu trenutnog stanja na tržištu, analizu konkurencije i ponašanja potrošača, SWOT (snage, slabosti, mogućnosti, prijetnje) analizu i analizu 4P (proizvod, cijena, distribucija, promocija). Slijedi postavljanje ciljeva koji moraju biti u SMART obliku – specifični, mjerljivi, ostvarivi, relevantni, vremenski određeni.
Sljedeći korak je kreiranje kreativne strategije i koncepta. Za početak je potrebno odrediti ključne poruke i tonalitet te stil kojim će se te poruke slati. Razvoj kreativnog koncepta sastoji se od tri koraka: stvaranja priče, vizualnog identiteta i načina komunikacije s publikom. Kraj ove faze označava implementacija kreativne strategije.
Planiranje aktivnosti i rasporeda treća je faza u izradi kvartalnog marketinškog plana. Aktivnosti za svaki marketinški plan mogu se odvijati na ATL kanalima kao što su televizija, radio, društvene mreže, vanjsko oglašavanje i na BTL kanalima u koje spadaju promocije na prodajnim mjestima, displayi i ambalaže, dijeljenje uzoraka, sponzorstva, događaji. Osim odabira kanala putem kojih će se strategija provoditi, važno je odrediti i vremenski raspored aktivnosti koji je u skladu s ciljevima.
Posljednje faze su budžet te mjerenje i evaluacija. Budžet uključuje planiranje financiranja resursa potrebnih za provođenje marketinških aktivnosti. Tijekom provođenja marketinškog plana poželjno je odabrati koja će se mjerenja provoditi kako bi se na kraju mogla provesti evaluacija i utvrditi je li plan uspješno izvršen tj. jesu li ciljevi ostvareni.
Nakon odslušane prezentacije studenti su u skupinama izrađivali vlastiti kvartalni marketinški plan. Samostalno su odabrali brend kojim će se baviti i na kraju su prezentirali svoje ideje.
Luka Vukmanović, student 4. godine Digitalnog biznisa i marketinga na Univerzitetu Metropolitan u Beogradu i ovogodišnji natjecatelj podijelio je svoje dojmove o radionici, ali i o samom natjecanju:
Trenutno pišem svoj diplomski rad u smjeru digitalnog marketinga i održivosti. Na radionici smo dobili dosta informacija koje će nama služiti kao pomoć da dovršimo samo rješenje case studyja na natjecanju, a buduće natjecatelje na LUMEN Business natjecanju želim ohrabriti da se prijave jer je ovo nevjerojatno i prelijepo iskustvo. Mnogo rada i truda stoji iza rješenja, ali to je sve jedan kreativni i zanimljivi kaos koji se kruni prezentiranjem rješenja. Želim svim natjecateljima svu sreću!
Saznaj više!
Više o LUMEN platformi pronađite na web-stranici. Ostale eSTUDENT projekte pratite na društvenim mrežama – Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn i YouTube. Pretplatite se i na dvotjedni newsletter kako bi primali redovne obavijesti o događajima u Udruzi.