Pretraga

Učenici srednje škole sklopili robote i poručili: ‘Ljubav na prvi pogled zaista postoji’

Svaki od njih jednog bi htio imati i kod kuće. Malo je reći da su učenici Srednje škole Konjščina bili oduševljeni. Ne samo da su jedva čekali doći u školu, već su s nestrpljenjem čekali i pred školskim laboratorijem Schrackom da se mogu zabavljati s robotima.

Grupa učenika u laboratoriju gleda robote

Foto: Srednja škola Konjščina

Učenici Srednje škole Konjščina imali su i sreću i priliku sudjelovati u projektu Škola budućnosti u kojem sudjeluje više od 200 škola, 4000 učenika i 400 učitelja diljem Hrvatske. I prošle su godine učenici te škole sudjelovali u tom projektu, pa im je ovog puta mogućnost za sudjelovanje bila veća, a prijava lakša.

Nakon što su se prijavili i, gledajući videa i slušajući GOAT Talks predavanja i edukacije, informirali o projektu, robotima i načinima njihova sastavljanja, deset se učenika odmah bacilo na posao. U već spomenutom školskom laboratoriju Schracku učenici su u pet koraka sastavili robote.

Prvo su prebrojili i pregledali imaju li sve potrebne dijelove, a onda krenuli u sastavljanje prema zadanim uputama.

Grupa učenika u laboratoriju izrađuje i spaja robote

Foto: Srednja škola Konjščina

Krenuli su od dijelova koji služe za kretanje robota. Sklapanje lijevog i desnog stopala, kao i sklapanje lijevih i desnih kukova, bilo je prvo što su učenici morali napraviti. Slijedilo je povezivanje tih dijelova. Prvo su na temeljnu ploču postavili odstojnike, a zatim su na tu istu ploču stavljali i kukove, sve zajedno povezali i složili robote gotovo do kraja. Onda su spajali žice servomotora na ispravne pinove na PCB-u, a nakon završetka i tog dijela, spojili su PCB na temeljnu ploču pomoću odstojnika. Stavljanje prirubnika na krovnu ploču bio je posljednji dio sastavljanja prije no što su učenici mogli kalibrirati robote. Nakon ispitivanja trećih servomotora i sklopova stopala sa sklopovima poluga, roboti su bili u potpunosti sastavljeni.

Foto: Srednja škola Konjščina

To je sastavljanje, naravno, potrajalo, a nije im ni sve išlo kao po špagi – tijekom izrade i testiranja jednog od robota, pregorjela je njegova glavna ploča, na kojoj je senzor, ali učenike to nije spriječilo da nastave dalje. Riješili su problem, ponovno složili robot do kraja, a nakon što su i to završili, detaljno su pregledali i  ispravnost svih ostalih.

Slijedila je kalibracija robota. U sedam  koraka  učenici su postavili postolje za kalibraciju i krenuli dalje. Sljedeći korak bio je kalibriranje sva tri servomotora na robotima. Učenici su uspješno kalibrirali robote, a kako bi mogli komunicirati s njima, morali su preuzeti aplikaciju STEMI Lab. Bluetoothom su se povezali s robotima, a onda su učili razumjeti razne načine rada, njihovu funkciju i upotrebu. Roboti imaju šest različitih načina rada pa su učenici detaljno proučili svaki od njih i naučili upravljati robotima.

Nije bilo lako, ali u tjedan dana učenici su robote uspješno sastavili i programirali. Zadnji korak, osmišljanje koreografije i pjesme na koju će roboti plesati, još nije gotov, ali učenici su već polako krenuli osmišljavati plesove.

Kao što piše na početku, učenici su bili oduševljeni robotima, a nova iskustva koja su stekli za vrijeme njihova sastavljanja, kalibracije, upoznavanja svakog pojedinog dijela i učenja o raznim načinima rada zainteresirali su učenike da još više uče o robotici i umjetnoj inteligenciji te s radošću sudjeluju na završnoj godišnjoj konferenciji gdje će upoznati i isprobati tehnološke proizvode koji se razvijaju u Hrvatskoj.


Projekt Škola budućnosti čiji je cilj učenike diljem Hrvatske pripremiti za tehnološku budućnost provode Stemi, Infobip i A1 Hrvatska.