Pretraga

Na kolegiju kojeg su osmislili i vode zagrebački studenti uče se najvažnije vještine 21. stoljeća

A- A+

Članovi KSET-a prošlu su subotu ujutro odrađivali završne pripreme za novu Brucošijadu. I dok su oni prebrojavali svu ‘vodu i sokove’, na drugom katu se skupilo osamdesetak studenata. Oni su prije tuluma došli na Natjecateljsko programiranje, kolegij koji su prije šest godina pokrenuli studenti FER-a, kako bi svojim kolegama prenijeli znanja i vještine koje se cijene i u najvećim multinacionalnim divovima, kao što su Facebook i Google.

foto: Anton Mezulić|www.srednja.hr

Natjecateljsko programiranje zapravo je vještina, a ne kolegij, jer odrađivanje svih obaveza nije uvjet za prolazak godine, ali svi polaznici koji odrade sve zadaće te skupe dovoljno bodova kroz online natjecanja na kraju dobivaju 4 ECTS boda.

Predavanja su osmislili i vode studenti okupljeni u udrugu X.FER (Informatički klub studenata FER-a). Njihov cilj je upoznati svoje kolege s natjecateljski programiranjem kroz rješavanje algoritamskih problema.

U ovom, za naše fakultete neobičnom okruženju, najvažnije je znanje pa predavanja svojim starijim kolegama često vode i brucoši, koji su tijekom osnovne i srednje škole postizali vrhunske rezultate na državnim i međunarodnim natjecanjima.

Izdvojeni članak

[XXL fotogalerija] Opće ludilo na Brucošijadi FER-a: Tri tisuće mladih tulumarilo do zore

Na predavanju s kolegama vježbaju vještine 21. stoljeća 

– U rješavanju algoritamskih problema potrebno je u vrlo ograničenom vremenu smisliti najefikasnije rješenje i implementirati ga u nekom programskom jeziku. Time se vježbaju vještine rješavanja problema, logičkog zaključivanja, kreativnog razmišljanja i, naposljetku, programiranja, opisali su nam iz X.FER-a kako se subotom ujutro zabavlja osamdesetak studenata FER-a i PMF-a.

Znanja i vještine koje steknu na predavanju važni su temelji za funkcioniranje u danas najmodernijim i najvećim svjetskim kompanijama, a izražene kognitivne sposobnosti sve se više svjesno počinju cijeniti i na hrvatskom tržištu rada.

– Ispostavilo se da su vještine razvijene natjecateljskim programiranjem itekako tražene u industriji i životu općenito. Na primjer, odlike dobrog inženjera upravo su mogućnost gledanja problema iz više perspektiva te odabir najboljeg od nekoliko mogućih rješenja. Također, praksa je pokazala da je na razgovorima za posao često potrebno pokazati osnovna znanja o algoritmima i strukturama podataka te određenu brzinu u rješavanju takvih problema, rekli su nam studenti iz X.FER-a.

Izdvojeni članak

Znanstvenici PMF-a i FER-a izradili pikoampermetar, uređaj koji je naručio CERN

Zahtjevni uvjeti za polaganje ispita nisu spriječile sve veću popularnost kolegija

Kolegij se sastoji od međuispita i završnog ispita, deset predavanja te osam domaćih zadaća. Dodatan uvjet za prolaz je uspješno rješavanje nekoliko zadataka s mnogobrojnih online natjecanja. Za upis na Natjecateljsko programiranje potrebno je položiti prijemni ispit, na koji se do sada prijavljivalo četrdesetak ljudi.

Međutim, dobar glas o kolegiju koji vode studenti proširio se na Fakultetu elektrotehnike i računarstva, ali i PMF-u, pa se ove godine za upis prijavilo čak 100 kandidata. Na kraju ih je upisano čak 80. Na prijemnom ispitu se ne traži prethodno algoritamsko znanje, jer je poanta to naučiti u vještini, nego osnove programiranja i rješavanja problema

– Nakon svakog predavanja provodimo anketu u kojoj pitamo studente što im se svidjelo, a što nije. Većinom kažu da im se sviđa ležeran ton predavanja i zanimljivi problemi koje pred njih stavljamo, kao i činjenica da se traži logičko razmišljanje, a ne samo usvajanje činjenica, istaknuli su studenti ključne karakteristike njihovog pristupa, kroz koji u ležernoj atmosferi prenose ključne vještine 21. stoljeća.

Izdvojeni članak

Studentica FER-a pokrenula kampanju za financiranje maturalca učenicima

Na FER-u od petka do nedjelje međunarodno natjecanje u programiranju

Uz internet natjecanja, na kojima zbog zadaća za kolegij polaznici moraju redovito sudjelovati, studenti Natjecateljskog programiranja redovito prisustvuju i na međunarodnim natjecanjima, kao što je Srednjoeuropsko studentsko natjecanje u informatici. Na tom je događaju hrvatski tim prošle godine i pobijedio te se kvalificirao na svjetsku završnicu, na kojoj su osvojili vrhunsko sedmo mjesto.

Ove godine također očekuju odlične rezultate svojih članova, jer će imati priliku nastupiti na domaćem terenu. Naime, udruga X.FER u suradnji s Hrvatskim savezom informatičara od 13. do 15. studenog na Fakultetu elektrotehnike i računarstva organizira Srednjoeuropsko natjecanje te na njemu sudjeluje čak šest hrvatskih timova.

Osim toga, kako bi sebe i svoje kolege pripremili za izlazak na tržište rada, članovi studentske udruge X.FER od ove godine su pokrenuli još dva srodna projekta. Kroz projekt Tehnički životopis htjeli su kreirati kvalitetan primjer za životopis, ali i neke smjernice i savjete u pisanju CV-a.

Izdvojeni članak

Novi kurikulum: Umjesto geografije i povijesti, programiranje

Kroz dva nova projekta upoznat će studente kako se snaći na intervjuima za praksu ili posao

– Predložak je napravljen na temelju nekolicine prikupljenih biografija studenata računarstva, koji su potom analizirani prema naputcima regrutera i stalnih zaposlenika u tvrtkama i za svaki su izdvojene dobre i loše odlike. Iz tih naputaka stvoren je predložak temeljen na kvalitetnim primjerima, istaknuli su iz X.FER-a te predložili svima da na cv.xfer.hr provjere kako se treba prijaviti za posao ili praksu u multinacionalnim kompanijama ili hrvatskim IT i startup tvrtkama.

Osim izrade životopisa, u X.FER-u su otišli i korak dalje pa u drugom projektu Simulacijski intervjui žele približiti iskustvo razgovora za posao softverskog inženjera ili pripravnika. Intervjue vode trenutni i bivši članovi Informatičkog kluba studenata FER-a, koji su prošli brojne domaće i strane procese intervjuiranja.

– Simulacijski intervju traje oko 45 minuta, izvodi se na hrvatskom ili engleskom jeziku preko Interneta te se sastoji od jednog ili više problema kakvi bi se pojavili u stvarnom životu. Nakon razgovora, intervjuer daje povratnu informaciju o tome kako se kandidat nosio s problemima, što se inače ne događa na pravim intervjuima, te predlaže koje bi stvari trebalo bolje proučiti, prepričali su nam FER-ovci kako tim projektima žele ohrabriti kolege da odu na ljetne prakse, koje su se pokazale vrlo važne za razvoj znanja i vještina koje će im pomoći pri zapošljavanju.