SF moment na hrvatskim željeznicama: Zahvaljujući studentu FER-a doznajte kad vam točno stiže vlak

Točan tajming dolaska vlakova u Japanu je već desetljećima sasvim normalna stvar, a zahvaljujući Karlovčaninu Josipu Šalkoviću to je sada realnost i u Hrvatskoj. Ovaj student FER-a se sam susretao s dugotrajnim čekanjima vlaka, putujući sa studija iz Zagreba u rodni grad pa je odlučio tomu stati na kraj odnosno nešto promijeniti. Srećom za to je imao sličan projekt iza sebe, time i neka znanja, a određena je stekao i u hodu, što je na kraju rezultiralo alikacijom HŽPP Planer, koja omogućuje da pratite GPS lokaciju vlaka koji vam treba.

Ovaj vrtuljak zahtijeva JavaScript

 

Na sve nisu ostali ravnodušni ni u Hrvatskim željeznicama pa odnedavno Josipov proizvod reklamiraju i na svojim stranicama.

Aplikacija je besplatna te nam Šalković veli da je trenutno prva u trendovima (bilježi najveći porast broja korisnika u zadnje vrijeme) u kategoriji Putovanja na Google Playu, a u istoj je kategoriji je HŽPP Planer sedma najpopularnija aplikacija na području Republike Hrvatske.

Među brojevima koje također valja istaknuti da ima gotovo 43.000 downloada aplikacije te prosječnu ocjenu 4.0 na Google Playu, od 556 glasova.

Stalni rad na aplikaciji gurnuo Josipa u visine

Student FER-a svojom aplikacijom olakšao život tisućama putnika HŽ-a

Josip je s razvojem aplikacije krenuo još 2016. godine, potaknut kako smo rekli dangubljenjem na željezničkim stanicama, a već na početku je njegova aplikacija imala mogućnost pregleda voznog reda Hrvatskih željeznica, dodavanje vaših uobičajenih relacija na jedno mjesto, pretraživanje kolodvora i stajališta, pregledavanje novosti iz stanja u prometu i događanja vezana uz radove na pruzi, informacije o kašnjenjima vlakova…

Osim interesa za razvoj softvera, imao je dobru referencu na svojoj strani, budući da je prethodno izradio aplikaciju sličnog tipa ‘Karlovac Transit App’, kojom je olakšao putovanje javnim prijevozom svojim sugrađanima u Karlovcu i okolici.

Kada je pak riječ o HŽPP Planeru, odmah je u prvim danima od izbacivanja aplikacije na Google Play, postigao bolje recenzije od onih službene HŽ-ove aplikacije.

Na kraju su čini se takve okolnosti dovele do toga da Hrvatske željeznice Josipa ‘uzmu za saveznika’ pa sada i sami promiču korištenje njegova tehnološkog rješenja.

Zašto je buknuo interes za aplikaciju odnosno što je novo?

Studentski ZETcheck bio trn u oku ZET-ovcima pa su aplikaciji stali na kraj

Odmah smo u prvom paragrafu naveli neke od mogućnosti koje je Josip razvio odmah u prvoj verziji svoje aplikacije. No, kako je vrijeme odmicalo i kako je Josip Šalković stjecao dodatna znanja, rasla je kvaliteta te učinkovitost i korisnost softvera.

Sada tako možete izračunati cijenu karte na ruti kojom putujete, a aplikacija je prevedena i na engleski jezik.

Sjajna je vrednota i njena pokrivenost pa tako unutar aplikacije imate podatke za željezničku mrežu HŽ-a na teritoriji cijele zemlje.

Detaljnija unaprijeđenja na pojedinim opcijama, u nastavku nam je po točkama obrazložio Josip Šalković.

Prije svega, aplikacija je doživjela kompletan redizajn korisničkog sučelja. To znači da je praćen zadnji trend od Googlea u oblikovanju izgleda aplikacije. Primijenjen je bijeli izgled s naglašenim bojama za najbolje korisničko iskustvo. A ono što je novo jest sljedeće:

1.      GPS pozicije vlakova – ovo je ujedno i najveća značajka cijelog ažuriranja. U novoj verziji aplikacije je po prvi put u nekom mobilnom softveru omogućeno praćenje GPS pozicija vlakova u stvarnom vremenu diljem pruga Republike Hrvatske. To znači da korisnici mogu saznati u bilo kojem trenutku gdje se vlak nalazi pomoću koordinata, koliko je udaljen od najbližeg stajališta, kolika mu je trenutna brzina i za koliko točno minuta dolazi na u blizini kojeg se korisnik nalazi. Dolasci i odlasci vlaka su precizni u sekundu. Algoritam ažurira sve u pozadini tako da čim se pojave nove dostupne GPS koordinate vlaka, ponovno se izračunava sve gore navedeno. GPS pozicije vlakova su trenutno dostupne isključivo za niskopodne elektromotorne i dizel-motorne vlakove. Više o razvitku GPS algoritma možeš pročitati na mom osobnom blogu.

2.      Pregled sastava vlaka – popularno pitanje među putnicima jest: „Je li stari ili novi vlak?“ To je stvar prošlosti. U aplikaciji je sada dostupan prikaz sastava vlaka pomoću kojeg putnici mogu vidjeti kojim će se vlakom voziti do odredišta. To uključuje prikaz interijera samog vlaka te eksterijera, broj vagona u kompoziciji te dodatne informacije o vagonima i lokomotivama kao zanimljive činjenice.

3.      Unaprijeđen pregled voznog reda  – vozni red je doživio još jedno unaprjeđenje, a to jest da sada uz sve informacije iz prošle verzije, putnici mogu također vidjeti dolaske vlakova u stvarnom vremenu pomoću GPS pozicija te odmah saznati ima li poteškoća u odvijanju prometa na ruti kojom taj vlak prometuje.

4.      Unaprijeđeno pretraživanje linija – i dalje korisnici mogu pretraživati linije po broju vlaka kao i u prošloj verziji. No, što ako ne znaju točan broj vlaka? Nema problema. Jednostavno mogu upisati naziv stajališta preko kojeg vlak prometuje i izbacit će im se sve linije koje prometuju kroz to stajalište.

5.      Unaprijeđenja upozorenja o linijama – upozorenja su dobila kompletno novi način prikazivanja. Podijeljena su u tri kategorije: prijevoz autobusom, izmjene u voznom redu ili obavijest o kašnjenju tako da putnici znaju točno o čemu je riječ. Isto tako, imaju i vrijeme održavanja tj. od kada do kada traju pa se putnicima prilikom pretrage voznog reda prikazuju ona upozorenja koja su samo tada aktualna kada planiraju putovanje.

6.      Prijevod aplikacije na engleski jezik – kompletan prijevod aplikacije je dostupan na engleskom jeziku. Ovo je uvedeno zbog porasta broja turista koji koriste aplikaciju pa tako da se i njima omogući lakše snalaženje i putovanje do odredišta.

Odgovori