Ako mislite da su emoji i emotikon ista stvar, varate se: to su potpuno različiti pojmovi
Emoji, emotikon, smajlić…samo su neki od naziva za ikonice koje stavljamo na kraj poruke kako bi iskazali emociju, naglasili poruku ili osigurali da ćemo biti ispravno shvaćeni. Ljudi često koriste različite nazive za jednu vrstu ikonica, ali zapravo je riječ o različitim stvarima.
Jeste li znali da emoji nije isto što i emotikon? Iako se ti nazivi često tretiraju kao sinonimi, emoji i emotikoni su nastali na različitim kontinentima u potpuno različito vrijeme. Kako navodi Encyclopedia Britannica, emotikoni su interpukcijski znakovi, brojke i slova posloženi tako da nalikuju ljudskom licu. Njima je moguće iskazati različite emocije, od smješkanja do plakanja ili mrštenja. Naziv emotikon dolazi od kombinacije engleskih riječi emotional icon.
Od ozbiljno shvaćene šale do prvog emotikona
Emotikoni imaju prilično dugu povijest. Nastali su 1982. godine nakon jedne šale koja je pošla po zlu. Na online forumu Sveučilištu Carnegie Mellon u Pittsburghu netko je objavio poruku o prolivenoj živi koja je izazvala opću paniku. Bila je riječ o šali koju većina nije shvatila jer je u tekstualnim porukama teško razabrati ton i namjeru pošiljatelja.
Kako se slični nesporazumi ne bi događali i dalje, znanstvenik Scott E. Falhman ponudio je rješenje: kombinacije znakova 🙂 i 🙁 koristit će se kako bi se ozbiljne poruke razlikovale od šala. Njegov prijedlog je zaživio i uskoro se proširio na čitav internet.
U moru sličica
Emoji su digitalne sličice koje mogu predstavljati različite emocije, ali i predmete zanimanja ili radnje. Nastali su u Japanu 1997. godine, kada je jedan teleoperater ponudio 90 emojija na tada novom modelu mobitela, J-Phoneu. Sličice su uključivale i danas veoma poznati emoji ‘kakice’.
J-Phone se nije dobro prodavao i činilo se da će emoji pasti u zaborav, ali dizajner Shigetaka Kurita osmislio je novi set od 176 sličica za drugog japanskog teleoperatera koji se htio istaknuti među konkurencijom. Emoji su napokon zaživjeli i počeli se koristiti među širom populacijom. Apple ih je u svoje uređaje namijenjene japanskom tržištu dodao 2008. godine, a godinu dana kasnije postali su dio Unicodea.
Danas su emoji znatno popularniji od emotikona. Svake se godine izdaju novi, s različitim prikazima životinja, biljaka, tonova kože i svih mogućih zanimanja. Trenutno ih ima preko 3 tisuće, a jednostavni smajlić i dalje je jedan od najpopularnijih. Izgleda da ništa ne može zamijeniti dobar stari 🙂