Zbog rapidnog razvoja tehnologija današnjim učenicima sve je teže učiti na tradicionalne načine, pa oni često i ne vide smisao svladavanja velikih količina gradiva, što je razumljivo, budući da većinu informacija mogu na jednostavan način pronaći na internetu. Za to, svakako, i obrazovni sustav snosi odgovornost jer se isti vrlo sporo mijenja te ne slijedi promjene koje se događaju. Zbog toga su danas, više nego ikad prije, potrebne interaktivne i zabavnije metode podučavanja, poput kvizova koji mogu poslužiti kao alternativna metoda učenja. To su prepoznali braća Janko i Matija Marohnić koji su napravili aplikaciju putem koje učenici mogu pristupati kvizovima i na taj način učiti, a za to su dobili i Rektorovu nagradu.
Tehnologija neprestano i rapidno napreduje posljednjih nekoliko desetljeća te slijedom toga i sve ostalo ide naprijed. No, obrazovni sustav u Hrvatskoj debelo kaska za tim promjenama, pa je zato i učenicima sve teže učiti na tradicionalne načine. Razlog tome je i što oni baš ne nalaze smisao u memoriranju velikih količina podataka obzirom da sve informacije mogu pronaći sa samo nekoliko klikova mišem. Tako su braća Janko i Matija Marohnić zaključili da je današnjim učenicima potreban interaktivniji način učenja, poput kvizova, pa su odlučili napraviti aplikaciju putem koje učenici mogu učiti riješavajući ih, a to je prepoznato i od strane Sveučilišta, pa su dobili i Rektorovu nagradu.
Drugačiji pristup učenju od klasičnog
U potrazi za alternativnijim pristupima podučavanja kojeg učenici ne nalaze u hrvatskim školama 21. stoljeća, braća Marohnić odlučila su razviti jedan takav sustav kako bi, uz pomoć tehnologije, učenike pokušali zainteresirati za gradivo koje obrađuju te ga tako barem djelomično približiti načinima usvajanja gradiva kakvi se provode u inozemstvu.
–Alternativni načini učenja uglavnom su oni noviji, koji su nastali nakon spoznaje da trenutni ne funkcioniraju najbolje u svakoj situaciji te da djeca bolje, brže i radije uče putem interaktivnih sadržaja, nego na klasičan način koji podrazumijeva udžbenike koji najčešće i nisu interaktivni, kaže Janko Marohnić, jedan od tvoraca aplikacije Kvizovi.
Rješavanje kvizova kao igra
Pri izradi aplikacije vodili su se za pretpostavkom da će oni učenici koji uče riješavajući kvizove pomoću njihove aplikacije biti više zainteresirani za gradivo te da će ga bolje i usvojiti u odnosu na učenike koji su uče klasičnim pristupom, odnosno slušajući predavanja i učeći iz udžbenika. Uz to, smatraju da učenici na rješavanje kvizova mogu gledati kao na igru, što pozitivno utječe na usvajanje znanja.
Tako Janko Marohnić tvrdi da je i sam dok je pohađao srednju školu igrao dosta geografskih kvizova na internetu koji su mu bili zabavni te ističe da je imao osjećaj kao da je dosta naučio. Dodaje da se ni on, niti njegov brat blizanac Matija nisu nadali da će dobiti Rektorovu nagradu s obzirom da sami nisu bili u potpunosti zadovoljni aplikacijom.
– Osjećali smo se kao da je nismo dobro isplanirali i puno smo vremena proveli na nevažne stvari, a činjenica je i da tada još nismo bili dobri programeri, kaže Janko.
Aplikacija i njezina funkcionalnost
Iako se sustav može proširiti i na druge predmete, tvorci ove aplikacije su se u prvoj testnoj fazi orijentirali na nastavnike hrvatskoga jezika, s posebnim naglaskom na sate lektire. Program je testiran u periodu od skoro dvije godine te je za to vrijeme neprestano usavršavan i nadopunjavan novim mogućnostima.
Aplikacija funkcionira tako da korisnik prvo odabere svoju ulogu u školi. Ovisno o odabranoj ulozi, ona pruža drugačiju funkcionalnost. Kvizovi su web aplikacija, dakle koristi se pomoću web preglednika.
– Naša aplikacija nalazi se na stranici kvizovi.org. Treba se registrirati kao učitelj i onda se mogu izrađivati kvizovi. Trenutno nije moguć pristup kvizovima koje su napravili drugi ljudi. Do nekud smo dogurali s prikazivanjem svih kvizova, ali nismo to još stavili online jer zapravo nemamo više vremena raditi na njoj. Svi su kvizovi besplatni jer to škole rade za svoje učenike, a drugi ih ljudi isto mogu igrati, ističe Janko Marohnić
Naš sugovornik tvrdi i da su kvizovi zamišljeni kao aplikacija koja bi komplementirala klasičnom učenju. Uzevši u obzir da se ljudi dijele prema Vak principu na tri različita tipa, vizualni, auditivni i kinestetički, braća Marohnić zaključila su da će njihova aplikacija najviše pomoći onima koji najučinkovitije uče preko vizualnih i kinestetičkih podražaja.