[ANALIZA] Provjerili smo što rade naša javna sveučilišta na Facebooku i Instagramu
Mladi se najčešće informiraju preko društvenih mreža pa je logično da su upravo društvene mreže najvažnije za promociju brendova, osoba, ali i institucija koje žele privući mlade. Sveučilišta bi tako pametnim korištenjem društvenih mreža u svoje redove mogla privući mnogobrojne maturante, izbrendirati se i postati popularnija. Provjerili smo imaju li naših 8 javnih sveučilišta uopće društvene mreže i još važnije, kako ih koriste.
Sveučilišta koja imaju i Facebook i Instagram:
Sveučilište u Zagrebu
Sveučilište u Osijeku
Sveučilište u Dubrovniku
Sveučilište Sjever
Sveučilišta koja nemaju ni Facebook ni Instagram:
Sveučilište u Zadru
Sveučilišta koja nemaju Instagram:
Sveučilište u Splitu
Sveučilište u Rijeci
Sveučilište u Puli
Sveučilište u Zagrebu
Najveće hrvatsko sveučilište ima profile na Facebooku i Instagramu, te najviše lajkova, što je i logično. Na Facebooku Sveučilište u Zagrebu lajka 12.209 ljudi, a prati ga njih 12.774. Stranica je kreirana 2010. godine.
Na fejsu se objavljuju korisne informacije za studente, kao i najave događanja ili objave o održanim događajima na Sveučilištu. U objavama se koriste i prikladni emotikoni zbog kojih stranica izgleda veselije.
Na Instagramu Sveučilište u Zagrebu ima 1.310 pratitelja i također objavljuje informacije i događaje koje bi mogle zanimati studente. Najčešće se radi o istim objavama kao na Facebooku.
Sveučilište u Splitu
Drugo najveće sveučilište nema Instagram profil.
Na Facebooku je aktivno od 2013. godine i lajka ga 3.906 ljudi, a prati 4.058.
Facebook im služi za dijeljenje informacija poput natječaja za stipendije, Erasmus programa i slično, i to dijeljenjem linkova na web stranicu sveučilišta. Također, dijele i objave svojih sastavnica, primjerice za Dane otvorenih vrata ili zanimljiva predavanja te objavljuju različite događaje sa sveučilišta.
Sveučilište u Rijeci
Ne postoji službeni Instagram profil.
Facebook postoji od 2012. godine, a u studenom 2019. nazivu stranice Sveučilište u Rijeci, nadodana je i engleska verzija pa se Facebook stranica sada zove Sveučilište u Rijeci / University of Rijeka. Ta stranica “sviđa se” 3.162 ljudi, a prati je njih 3.374.
Objave im također služe za informiranje studenata o različitim događajima ili uspjesima, a pritom u statusima koriste i prikladne emotikone koji stranicu čine manje strogom i ozbiljnom.
Sveučilište u Osijeku
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ima i Instagram i Facebook profil, no na Instagramu gotovo da uopće nije aktivno. Na Facebooku ga lajka samo 610 ljudi, a prati njih 731. Facebook stranica kreirana je tek u 2018. godini.
Ponovno, kao i ostala sveučilišta, na Fejsu dijeli informacije s linkovima koje bi mogle biti korisne studentima, ali djeluje pomalo dosadno.
Što se tiče Instagrama, zadnja objava datira na 14. prosinca 2019., ona prije toga objavljena je 26. rujna 2019., a prije toga 29. svibnja 2018. Iako postoji profil na Instagramu, iz ovog je vidljivo da je gotovo potpuno neaktivan. Inače, profil prati 275 korisnika Instagrama.
Sveučilište u Zadru
Jedino sveučilište koje nema Facebook profil. Postoji samo Facebook grupa studenata ovog Sveučilišta te stranica Studentskog zbora. Nema ni profila na Instagramu.
Sveučilište u Puli
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli na Facebooku lajka 1.444 ljudi, a prati 1.487. Stranica postoji od 2015. godine, a na njoj se također uglavnom dijele informacije korisne za studente.
Ne postoji Instagram profil.
Sveučilište u Dubrovniku
Sveučilište ima Facebook stranicu koju je lajkalo 9.008 korisnika, a prati je njih 9.065. Ocjena koja je formirana prema mišljenju 144 ljudi jest 4.1 od 5. Stranica postoji od 2012. i zvala se Sveučilište Dubrovnik, a 2016. promijenila je naziv u Sveučilište u Dubrovniku.
Na Info dijelu nabrojani su svi studiji koji se mogu upisati na Sveučilištu u Dubrovniku te još neke korisne informacije o Sveučilištu.
Objave im djeluju veselo, iako se i tu radi o dijeljenju korisnih informacijama studentima.
Postoji i Instagram profil Sveučilišta u Dubrovniku na kojem se objavljuju slične informacije i fotografije kao na Facebooku, a profil prati 841 korisnika te u trenutku pisanja ovog teksta ima 235 objava.
Od svih sveučilišta, jedino ovo imalo je sponzorirani oglas i to o novom studiju.
Sveučilište Sjever
Službena Facebook stranica Sveučilišta Sjever ima ocjenu 4,6 od 5 na temelju mišljenja 17 ljudi. Stranicu je lajkalo 5.449 korisnika Facebooka, a prati je njih 5.523.
Objavljuju uglavnom vijesti sa sastavnica Sveučilišta i to s linkom na web stranicu Sveučilišta. Također znaju koristiti emotikone na objavama.
Sveučilište Sjever ima i službeni Instagram profil. Objave su identične onima na Facebooku te nema ničeg zanimljivog za istaknuti osim činjenice da u highlightsima storyja čuvaju promocije, Dan otvorenih vrata te dvije kratke snimke sa Sveučilišta. Instagram prati 1.152 ljudi te ukupno u trenutku pisanja ovog teksta imaju 397 objava.
Zaključna ocjena
Sveučilišta koja su ostavila najbolji dojam na društvenim mrežama su Sveučilište u Dubrovniku, Sveučilište Sjever te Sveučilište u Zagrebu.
Od svih javnih sveučilišta, jedino Sveučilište u Zadru nema profil na društvenim mrežama, dok sva ostala sveučilišta imaju Facebook, a neka i Instagram na kojem se uglavnom nalaze iste objave kao i na Facebooku.
Sveučilišta društvene mreže uglavnom koriste kako bi informirala studente i upoznala ih s radom sveučilišta. Primjer Sveučilišta u Osijeku pokazuje nam i da sama prisutnost na društvenim mrežama ne znači puno bez aktivnosti i zanimljivijih objava koje bi privukle više ljudi da komuniciraju sa stranicom ili je barem “lajkaju”.
Što se tiče sponzoriranih objava, samo je Sveučilište u Dubrovniku imalo jednu takvu objavu kako bi što širu javnost upoznalo s novim studijem koji se kod njih može upisati. Ni jedno drugo sveučilište nije vidjelo potrebu za dodatnim reklamiranjem svoje institucije na ovaj način.