Društvene mreže na internetu posljednjih su deseta godina preuzele primat u web komunikaciji. Prije Facebooka, Twittera i LinkedIna, email je bio najvažniji alat, a uspio je preživjeti i do danas, sada već 45 godina. Uz njegove brojne mogućnosti, među najistaknutijima su polja za upis adresa primatelja. Iako ih uočimo pri svakom slanju maila, sigurni smo kako mnogi korisnici elektroničke pošte zapravo ne znaju što je Cc i Bcc pa smo odlučili objasniti kako ih koristiti.
Komunikacija preko društvenih mreža uglavnom se koristi za privatne razgovore, a elektronička pošta dominira u poslovnom okruženju ili komunikaciji na fakultetima i u školama.
Od primatelja To očekujemo odgovor
Ima profesora koji koriste društvene mreže kako bi se približili svojim učenicima i studentima, ali veliki dio još se uvijek oslanja na email. Sigurno je kako ćete se prije ili kasnije naći u poziciji da morate poslati važan sadržaj preko elektroničke pošte i zato je dobro znati razliku između polja To, Cc i Bcc.
U polje To unesite adrese ljudi kojima je email direktno namijenjen. Ako šaljete pitanja ili tražite neku uslugu, od tih se sugovornika očekuje da vam i odgovore.
Bcc primatelji ostat će prikriveni
Opcija Cc (Carbon Copy) služi za obavještavanje ostalih sugovornika kada je, kome i što poslano. To polje koristimo samo kada želimo obavijestiti glavne primatelje te ostale zainteresirane tko sve vidi email komunikaciju. Nekada je to samo informativnog karaktera, a u nekim slučajevima može poslužiti kao upozorenje ili motivacija da nam se što prije odgovori.
Bcc pak koristimo iz suprotnih motiva. ‘Blind carbon copy primatelji’ neće se prikazati ostalima pa u to polje pišemo adrese sugovornika za koje želimo da ostanu prikriveni.
Svi koji su stavljeni u polja To ili Cc moći će se međusobno vidjeti pri dobivanju poruke, ali za primatelje u polju Bcc neće niti znati da postoje.