Budućnost donosi velike promjene u radu: Evo koja zanimanja bi mogla preuzeti umjetna inteligencija
Elon Musk već neko vrijeme govori kako, s dodatnim razvojem umjetne inteligencije, u budućnosti više nitko neće morati raditi. S obzirom na to da se umjetna inteligencija već koristi na nekim područjima poput medicine, autoindustrije i slično, gotovo pa je sigurno da će se proširiti i na druga zanimanja. Također, treba uzeti u obzir i rapidnu brzinu njenog razvoja pa je samo pitanje vremena kada će umjetna inteligencija u potpunosti zamijeniti rad (nekih) ljudi.
Umjetna inteligencija razvija se ekstremnom brzinom tako da izjava Elona Muska o tome da u budućnosti više nitko neće morati raditi, više ne zvuči baš tako suludo. Uz njen ubrzani razvoj, važno je spomenuti da se umjetna inteligencija već sada koristi u brojnim zanimanjima pa je Daily Mail sastavio popis zanimanja koja bi, u razdoblju od idućih 10 ili 20 godina, umjesto ljudi u potpunosti mogli obavljati roboti.
Neke tvrtke su dio radnika već zamijenile umjetnom inteligencijom
Jedno od prvih zanimanja koje su roboti već jednim dijelom preuzeli su telefonski operateri. Jedan od primjera za to je i švedska tvrtka IKEA koja već sada, za 47 posto poziva svojih kupaca, koristi robota imena Billie koji je zamijenio deset tisuća radnika na ovoj poziciji.
– Poslovi u pozivnim centrima i telemarketingu općenito su među prvima na listi onih koji će najvjerojatnije (i to vrlo brzo) biti zamijenjeni umjetnom inteligencijom. Naime, tehnologije poput ChatGPT-ja su jako dobre u imitiranju ljudskih interakcija u virtualnom svijetu, rekao je za Daily Mail profesor na Oxfordu, Carl Benedikt Frey.
Iduće zanimanje u kojemu će ljude brzo zamijeniti umjetna inteligencija su grafički dizajneri. Naime, već od prošle godine, potreba za grafičkim dizajnerima pala je za 58 posto s obzirom na to da umjetna inteligencija, u ovom sektoru, može posao obavljati jednako kao i ljudi. Također, rad umjetne inteligencije, ne samo u ovom sektoru, višestruko je isplativiji nego rad ljudi.
Umjesto konobara – roboti
U ovaj popis uvrštena su i zanimanja poput copywritera i novinara jer se umjetna inteligencija sada već izražava gotovo jednako kao i ljudi, no za to joj je potrebno puno manje vremena. Naime, ako je čovjeku potrebno 90 minuta da napiše članak, umjetnoj inteligenciji za to će trebati manje od deset minuta. Voditelj jedne američke marketinške tvrtke, za Daily Mail je rekao kako on, upravo na poziciji copywritera, nema zaposlenu osobu već koristi umjetnu inteligenciju pa samo naknadno popravi sitnice za koje smatra da su potrebne.
Osim ranije navedenih zanimanja, na ovoj se listi nalaze i konobari. Naime, u zemljama poput Kine i Japana već sada je sasvim normalno da, kada dođete u restoran, do vas dođe robot na kojemu kliknete što želite ili mu to kažete i on se, za nekoliko minuta, doveze do vas s hranom koja je posložena na njega.
Uz sva ova zanimanja, tu se još nalaze i medicinske sestre, radnici u tvornicama, čistači pa čak i frizeri.