Pretraga

Dijelimo 3×2 ulaznice za predstavu Hinkemann u ZKM-u

A- A+

Kada ste zadnji put bili u kazalištu? Kakav god vaš odgovor bio, ova predstava se ne propušta. Već dvije i pol godine ne prestaje zadivljivati zagrebačku publiku, a u međuvremenu je primila više nagrada. Riječ o je predstavi Hinkemann redatelja Igora Vuka Torbice koja igra u Zagrebačkom kazalištu mladih. Dijelimo karte na našem Instagramu za izvedbe 6. i 7. travnja!

https://www.instagram.com/p/Bvv1w4NFweU/

Višestruko nagrađivana predstava “Hinkemann” Zagrebačkog kazališta mladih gotovo dvije i pol godine nakon premijere i dalje intrigira zagrebačku kazališnu publiku. Predstava je osvojila Nagradu hrvatskog glumišta 2016. za najbolju dramsku predstavu u cjelini i za najbolju glavnu mušku ulogu (Rakan Rushaidat), a kao najbolja predstava nagrađena je i na 43. međunarodnom festivalu alternativnog i novog teatra INFANT u Novom Sadu, 24. Međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci, 21. Jugoslavenskom kazališnom festivalu “Bez prevoda” u Užicu te na 31. Gavellinim večerima. U Rijeci, Užicu i na Gavellinim večerima nagrađen je i Igor Vuk Torbica za režiju.

„Spoznali smo“, napisao je nekom prilikom slavni njemački pisac i dramatičar Ernst Toller, „da nas tišti dvostruka nevolja: nevolja dana ljudskim životom i nevolja dana nepravdom društvenog sistema.“

“Nevolja ostaje nevolja”

U tome se, rekli bismo, do danas ništa nije promijenilo, jer i malograđanski, nacionalni kapitalizam njegova doba i neoliberalni režimi današnjice zadiru čovjeku (sasvim neopravdano) u puki život i tamo, a što bi drugo i mogli, izazivaju ili produbljuju nevolje. Upravo ta dvojnost nevolje najzornije dolazi do izražaja u Tollerovoj tragičnoj tročinki „Hinkemann“ (Der deutsche Hinkemann, 1923), što je kritička i znanstvena recepcija dijelom svrstava u sam kraj njegove ekspresionističke dramatike, dok drugim u njoj traži prve značajke radikalno realističke „nove stvarnosti“, što je svakako važno za povijesnu klasifikaciju, dok će za realnost biti prilično svejedno gura li autor pred njezine iskežene očnjake ekspresionističko ili realističko zrcalo. Jer nevolja ostaje nevolja, a ono što je snašlo i snalazi ratnog invalida Eugena Hinkemanna, nevolja je u najboljoj maniri gore navedene dvostrukosti.

Tollerov Hinkemann, djelo značajnog predstavnika njemačkog ekspresionizma, istaknutog antifašiste, kroz dramu o životu ratnog vojnog invalida prelama cijelu situaciju u društvu. U njoj se postavljaju ista pitanja kojima se i mi, danas, još bavimo: jesmo li mi ili nismo bili u tim ratovima? Jesu li se ti ratni pohodi, pobjede, zločini, pljačke i porazi dogodili u naše ime ili nisu?  Što je odgovornost ovog društva prema svemu tome? Ima li je?

Za sudjelovanje u nagradnoj igri na našem Instagramu potrebno je ispod objave označiti osobu koju želiš povesti u kazalište i datum izvedbe kada želite ići pogledati predstavu. Sretno svima!