Talijanski stručnjak za društvene medije Vincenzo Cosenza svakih šest mjeseci sastavlja mapu najpopularnijih društvenih mreža na svijetu pa je sada sastavio prosinačku. Podaci su izvučeni s analitičkog sitea Alexa. Prema najnovijim izračunima i analizama Facebook se najviše koristi u čak 127 zemalja svijeta. U tekstu donosimo nešto više i o drugim rasprostranjenim društvenim mrežama.
Vincenzo Cosenza je talijanski stručnjak za društvene medije, koji svakih pola godine na svome blogu sastavi mapu dominantnosti društvenih mreža u pojedinoj zemlji svijeta. Facebook i dalje žari i pali, o čemu svjedoči podatak da je najpopularnija društvena mreža u čak 127, od u analizu uključenih 137 zemalja svijeta. Podaci na kojim se baziraju rezultati dolaze s analitičkog sitea Alexa.
Još pet novih zemalja kapituliralo pred Facebookom
Gledano od lipnja, kada je Cosenza posljednju mapu izradio, Facebook je zavladao u još pet zemalja, odnosno Armeniji, Litvi, Kirgistanu, Vijetnamu.
Čak je i Sirija kapitulirala pred Facebookom. Do sada su Sirijci prednost davali jordanskom e-mail servisu Maktoob.
Cosenza je objasnio i da analiza nije uključila Google +, jer se ne može promatrati odvojeno od domene google.com.
Rusi i Kinezi imaju vlastite jake društvene mreže
Dotaknimo se i drugih društvenih mreža, koje su značajne po svojoj posjećenosti te dominiraju u snažnim zemljama. Kineski Qzone dominantan je u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta.
Prema posljednjim podacima iz studenog 2013. godine, ova društvena mreža ima preko 620 milijuna registriranih korisnika.
Rusi imaju dvije jake društvene mreže. VKontakte je najpopularniji u površinom najvećoj zemlji svijeta, a ujedno i druga najviše korištena društvena mreža u Europi, poslije ‘svemogućeg’ Facebooka.
VKontakte ima oko 228 milijuna registriranih korisnika, a osim Rusije, velik broj posjetitelja ima u Ukrajini, Azerbejdžanu, Kazahstanu, Moldaviji, Bjelorusiji te Izraelu.
Odnoklassniki je druga najveća ruska društvena mreža. Ima 148 milijuna registriranih korisnika te 33 milijuna jedinstvenih posjetitelja dnevno.
Snažan utjecaj ima i iranski Cloob, koji ima preko 100 milijuna pregleda stranica mjesečno.
Kao zanimljiv primjer male nacije s jakom društvenom mrežom izdvaja se Latvija. Njihov Draugiem ima 2.6 milijuna registriranih korisnika te je najpopularniji u ovoj pribaltičkoj zemlji.