Mada ne postoji jedinstveni način i kriterij na koji bi se fake parfem prepoznao i na osnovu toga razlikovao od originalne verzije, ipak imaju neke smjernice koje vam mogu pomoći u identifikaciji lažnjaka.
Sigurno ste se našli u situaciji da vam netko negdje nudi poznate brandove parfema i pri tome tvrdi da su to originalne verzije, samo ga eto on/a iz nekog razloga prodaje za 20 posto cijene. Nažalost ne postoji univerzalni način kako bi se lažnjak razlikovao od originalne i skupe varijante, no klix.ba piše neke smjernice koje bi vam mogle pomoći u identifikaciji.
Lažnjaci puni slatkastih sastojaka
Bivša aromaterapeutkinja Tatiana Estevez govori da mirise prepoznajemo i pamtimo po sjećanjima koji nas za njih vezuju, a to je i jedan od razloga što kopije teško razlikujemo od originala.
Ipak na neke stvari možemo obratiti pozornost. Kopije imaju izraženu slatkastu karakteristiku koja za svoje postojanje može zahvaliti ciljnoj potrošačkoj grupi.
Lažnjaci se uglavnom nastoje prodati mlađim kupcima, koji u pravilu imaju manje novca pa su onda slatkasti sastojci, koji su ujedno i najjeftiniji, najvjerojatniji izbor proizvođača. Ono što također ide u prilog proizvođačima fake parfema je da mladi potrošači nerijetko imaju slabije istančano osjetilo mirisa.
Originali najčešće imaju više nota
Druga smjernica na osnovu koje možete prepoznati razliku je (ne)postojanje različitih nivoa mirisa. Skuplje, originalne inačice parfema traju duže, a često imaju obilježje da kroz nekoliko sati nakon nanošenja mijenjaju tri ili četiri mirisne note. S druge strane najbolje kopije u sebi sadrže maksimalno dvije note.
Stoga kako biste provjerili svoj parfem, uvjerite se u prirodu njegova mirisa odmah nakon nanošenja te zatim nakon dva ili tri sata.
Kopija bi trebala zadržati isti miris, naravno u puno manjem intenzitetu, dok će original vrlo vjerojatno promijeniti notu.
Ipak, treba imati na umu da pojedini najskuplji parfemi zapravo ne mijenjaju note pa se ovaj način prepoznavanja ne može primijeniti na sve modele.