Pretraga

Evo kako se buntovna hip hop kultura ‘uvukla’ na mainstream modnu scenu

A- A+

Reperi su oduvijek bili pomalo buntovni, svojim izričajem, oslikavanjem grafita po gradskim zidovima, ali i stilom odijevanja. Mada je ‘reperski’ način oblačenja dugo bio gurnut na margine, činjenica da su pojedinci poput Kanye Westa ili Pharrella Williamsa postali dio mainstream pop zajednice, značila je i da ih milijuni ljudi u svijetu počinju kopirati, između ostalog i u stilu odijevanja. Na ovaj način se dogodio i obrat da su mnogobrojni kritičari vrečastih hlača, prevelikih jakni, nemarno razvezanih pertli na oker Timberlandicama te kapa dugih šiltova, sami zakoračili u ovaj stil.

Hip hop kulturu između ostalog obilježavaju buntovni obračuni s društvenom zbiljom, oslikavanje grafita, break danceing te nekoliko brojeva prevelika odjeća. Poput drugih elemenata ovog pokreta, odjeća je također dugo bila gurnuta na margine te su se reperi smatrali šljamom društva. Međutim, kao i obično, ljudima za sve treba neki okidač da bi nešto njima strano prihvatili, a onda zatim možda usvojili kao vlastiti obrazac ponašanja, nastojanja, vjerovanja ili odijevanja. Veliki uspon glazbenika poput Kanye Westa ili Pharrella Williamsa, bio je taj okidač, kada je riječ o ulasku reperske odjeće na svjetske modne piste, piše hiphopunity.org.

Izdvojeni članak

Profesorica fizike koja pobjeđuje na hip hop natjecanjima

Od Air Forcesica, preko lanaca do jakni s krznom

Kako se među brojnim fanovima navedenih, ali i drugih hip hop zvijezda, pojavljuje veliki broj njih koji svoje zvijezde nastoje što vjernije kopirati, tako se i ugledni dizajneri odlučuju plasirati proizvode, u nekim prijašnjim vremenima karakteristične samo za uske i marginalne krugove.

Tako se na modnim pistama diljem svijeta pojavljuju hoodice, kape s ravnim i dugačkim šiltom, glomazne Air Force Nike tenisice, predimenzionirane jakne s krznom te lanci te vrečaste hlače.

Naravno uvijek je bilo onih koji pate od modnih brendova pa neki komadi odjeće, koji su tijekom ranih 90-ih bili potpuno istog izgleda, kudikamo atraktivnijima postaju s potpisom Givenchya, Guccia pa čak i Louis Vuttiona.

Upravo spomenute Kanyeu Westa i Pharrella Williamsa, odnosno momke koji godinama eksperimentiraju s modom, blogerica sa spomenutog izvora ‘okrivljuje’ za toliki upliv reperske odjeće i među populaciju, koja nema nikakvih doticaja s hip hop kulturom.

Izdvojeni članak

Fotogalerija: studentski street style u New Yorku

Hip hop odjeća nije zaobišla ni ženske trendove

Iako su veći utjecaj na globalnu modu, imali muški hip hop odjevni predmeti, ona nije zaobišla niti ženske trendove. No i na to je utjecala jedna megapopularna diva. Naime Beyonce je prva počela ubacivati elemente hip hop odijevanja u svoje nastupe i spotove, što je utjecalo na dizajnerske aktivnosti, a time i stil odijevanja nježnijeg spola.

Čak je svojim krpicama, uspjela promovirati i nove hibride, poput Timberlandica na petu u Ring the Alarm. Međutim djevojka koja je naznačila još intenzivniji proboj hip hop odjeće na svjetsku scenu je Rihanna. Njeno ‘koketiranje’ s visokom modom te high street brendovima, isplivalo je ubrzo na novinske naslovnice, a time se još više ukorijenilo u suvremene trendove.

Kako u modi mnoge stvari cirkuliraju, tako se logično dogodilo da poput punk, grunge i drugih stilova odijevanja koje su s društvenog dna, dospjele na pariške piste, to isto zadesi i hip hop stil.

Izdvojeni članak

Street style osamdesetih: Što šarenije to bolje!

Reperski komadi se ‘ušuljali’ i u svečane kombinacije

Osim što je hip hop stil, aktivnostima spomenutih zvijezda, a i kolekcijama nekih renominiranih dizajnera, ušao u visoku modu, u vidu cjelokupnog outfita, već neko vrijeme se događa i da se s reperski komadi kombiniraju s potpuno drugim odjevnim svjetovima.

Tako više nije jako inovativno odjenuti večernju toaletu i bejzbol šarenu jaknu. Klasične Nike Dunk tenisice, mogu se vidjeti u kombinaciji s lepršavim suknjicama, a debeli lanci se jednako često mogu uočiti i u večernjim elegantnim outfitima i dnevnim casual kombinacijama.

Kako high street brendovi, pažljivo prate želje svojih klijenata, tako se u njihovim produktima sve masovnije pojavljuju elementi hip hop odjeće.

Ovo utječe na činjenicu da reperska odjeća više nužno ne znači pripadnost toj supkulturi, dok glazbenici hip hop usmjerenja istovremeno nisu na marginama nego dobivaju prime time termine za intervjue, nastupaju na dodjelama Oscara, za njima se povode milijuni mladih diljem svijeta, a samim time izlaze iz malih stigmatiziranih underground okvira.