Pretraga

Evo kakve promjene čekaju sve korisnike mobitela od prvog svibnja

A- A+

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) uvrstila je određene izmjene i dopune u Pravilnik o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga te novi Pravilnik o prenosivosti broja, kojima se jasnije i detaljnije propisuju prava i obveze u odnosu operatera i korisnika. Najvažnije su izmjene u domeni obveze jasnoće uvjeta i cijene usluga, minimalnog trajanja bona za unaprijed plaćene usluge te dekodiranje mobilnih uređaja u tijeku ugovorne obveze. Izmjene će se odviti i u postupku prijenosa broja.

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti, donijela je nekolicinu izmjene i dopuna Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga te novi Pravilnik o prenosivosti broja, koji bi vam se mogli svidjeti. U svakom slučaju, neke će stvari sada biti jasnije i detaljnije propisane u odnosu pružatelja i primatelja usluga.

Izdvojeni članak

Teleoperateri najavili dizanje cijena, no možete spriječiti veće račune

Sve cijene i dadžbine moraju biti jasno navedene

Tako se u izmjenama propisuje da će operatori od spomenutog datuma, na zahtjevu kojeg korisnik potpisuje morati navesti osnovnu cijenu i sve naknade koje se podmiruju tijekom mjeseca, a sve kako bi korisnik unaprijed znao koliki mu je mjesečni fiksni trošak usluge.

U svakom ugovoru za pružanje elektroničkih komunikacija, sastavni dio su uvjeti korištenja i cjenik, unutar kojih se nalaze sve potrebne informacije o cijeni ugovorene tarife ili paketa. No informacija o cijeni na samom zahtjevu, spriječit će slučajeve kada korisnik smatra da nije dobio sve informacije o cijeni usluge.

Trajanje bilo kojeg bona trajat će najmanje tri mjeseca od nadoplate

Prema ovim izmjenama operatorima je propisana i obveza da trajanje računa unaprijed plaćene usluge, nakon nadoplate bonom bilo kojeg iznosa, mora vrijediti najmanje tri mjeseca od nadoplate.

Kako piše net.hr, do sada je ovo područje bilo prepušteno tržišnoj utakmici, ali je u mnoštvu slučajeva trajanje bonova manjih iznosa bilo prekratko te kao takvo bilo čest uzrok nezadovoljstva korisnika.

Da bi se izbjegle situacije vremenskog perioda u kojem je korisnik raskinuo ugovor s operaterom, a uređaj mu još uvijek nije otključan te mu je time na određeno vrijeme isključena mogućnost korištenja u mreži kojeg drugog pružatelja usluga, HAKOM je u izmjenama propisao ‘da svaki korisnik koji ima ugovornu obvezu može u bilo kojem trenutku tražiti od svog operatora otključavanje uređaja.

Do sada su bili neusklađeni rokovi između potrebnog vremena za prijenos broja (3 dana) i otključavanja uređaja (15 dana).

Izdvojeni članak

WhatsApp uveo novitet zbog kojeg više nećete moći muljati

Produljenje probnog roka na pet dana

Korisnicima će sigurno biti značajna i izmjena da se probno razdoblje uporabe usluga u mrežama pokretnih komunikacija produljuje s dva dana na pet dana, a osim za usluge pristupu internetu vrijedit će i za javne govorne usluge u tim mrežama.

Tako se korisnicima daje dulji vremenski period za ispitivanje toga ispunjava li usluga očekivanu dostupnost na željenim lokacijama.

Kako smo naveli pravilnici stupaju na snagu prvog svibnja ove godine, a odredba o jasnoći cijene na zahtjevu za zasnivanje pretplatničkog odnosa stupa na snagu šest mjeseci od objave pravilnika, radi toga da se da operaterima vremena za prilagodbu sustava novim poslovnim okolnostima.