Pretraga

Evo koliko Hrvata kupuje putem interneta

A- A+

Tek 19 posto Hrvata putuje preko interneta, čime smo pri dnu europskih standarda. Podaci su to nedavnog istraživanja agencije TELUM marketing, koja se temeljito bavi internetskim oglašavanjem. Na vrhu ljestvice je Velika Britanija gdje gotovo polovina (47 posto) ljudi, kupuje putem mreže.

Da su Hrvati još uvijek veoma oprezni kada je riječ o kupovini putem interneta, svjedoči podatak da ovo čini tek svaki peti stanovnik Lijepe naše, precizno 19 posto ljudi. Podaci su to istraživanja agencije TELUM marketing, odnosno jedne od vodećih kompanija za internetsko oglašavanje. Time se nalazimo pri dnu europskih standarda.

Izdvojeni članak

Sve više Hrvata kupuje samo putem interneta, predmeti jeftiniji i pet puta

Iza nas Bugarska i Srbija, Velika Britanija na čelu

Među istraživanim zemljama, tek Srbija sa 16 posto i Bugarska sa 18, imaju niži postotak stanovništva koje kupuje putem neta od nas, mada je i u Hrvatskoj brojka u stalnom porastu. S druge strane Velika britanija je na vrhu.

Naime, u ovoj zemlji internetsku kupovinu obavlja gotovo svaki drugi stanovnik odnosno 47 posto njih.

Međutim iako smo oprezni prilikom internetske kupovine, informiranjem preko mreže prije šopinga vrlo se često koristimo.

Procjenjuje se kako više od polovice vlasnika pametnih telefona koriste mobitele u kupovini. Preciznije, njima se koriste dok se nalaze u trgovini s ciljem pronalaženja dodatnih informacija o proizvodu koji namjeravaju kupiti.

Navedene aktivnosti služe i za informiranje o dostupnosti i nižim cijenama u konkurentskim trgovinama s ciljem povoljnije kupnje.

Izdvojeni članak

Ulaskom u EU jeftinija online kupnja, ali skuplje cigarete

Po internetskom istraživanju uoči kupnje, četvrti smo u Europi

Kada se gleda postotak ljudi koji prije kupnje istražuju na internetu, Hrvati se penju na sam vrh ljestvice europskih zemalja.

U Lijepoj našoj čak 78 posto korisnika traži informacije na internetu prije šopinga. Zahvaljujući navedenom postotku, Hrvatska se smjestila na visoko četvrto mjesto europskih zemalja obuhvaćenih istraživanjem.

S obzirom da kupci traže usporedbe cijena kao i druge trgovine gdje se proizvod prodaje, vlasnici trgovina bi svakako trebali pronaći način da zadrže te kupce. Za vlasnike trgovina je najgora opcija da kupci kod njih dođu pregledati proizvod koji im se sviđa, a da pravu kupnju naprave online ili kasnije u drugoj trgovini.

Stoga bi poslovni subjekti trebali poraditi na kvalitetnijem komuniciranju s kupcima, radi situacije da se kupci informiraju na jednoj adresi, a kupuju na sasvim drugoj.

Razvijenija komunikacija, primjerice u Velikoj Britaniji dovodi do povjerenja i jasne slike koju kupci imaju o proizvodima koji ih interesiraju. U našem slučaju, ta razina još uvijek nije dovoljno visoka budući kupci najviše vjeruju vlastitim pronalaženjem informacija prilikom kupovine željenih proizvoda.