Pretraga

Facebook planira veliku novost za najmlađe korisnike Instagrama, stručnjaci protiv

A- A+

Društvene mreže se već neko vrijeme bore sa sljedećim problemom: iako mlađi od 13 godina ne smiju imati svoje profile na Facebooku i Instagramu, zabrinjavajući je broj upravo takvih korisnika. Dovoljno je samo lagati o godini rođenja. Stoga su odlučili napraviti Instagram za djecu.

Foto: Unsplash

Facebook je nedavno najavio da bi uskoro mogao napraviti dječju verziju Instagrama, koja bi bila dozvoljena mlađima od trinaest godina, uz nadzor roditelja. I dok to u teoriji zvuči odlično, je li zaista? Treba li postojati situacija u kojoj će se poticati djecu da koriste Instagram? Tu problematiku su prepoznale i osobe i udruge koje stoje iza kampanje Campaign Commercial-free Childhood, piše BBC.

Problem prikupljanja podataka

– Instagramov biznis model se oslanja na opširno prikupljanje podataka i produljivanje korištenja uređaja, promovirajući kulturu pretjeranog dijeljenja osobnih informacija i idoliziranja influencera, kao i neumoran fokus na često izmijenjenom fizičkom izgledu. Svakako nije primjereno za sedmogodišnjake, rekao je Josh Golin, izvršni direktor Campaign for a Commercial-Free Childhood-a.

Facebook nije jedini na udaru kritika zbog načina na koji tretira mlade – nizozemska the Foundation for Market Information Research tvrdi da je TikTok narušio privatnost djece koja je zagarantirana GDPR-om, te planiraju uložiti i službeni prigovor. Facebook se pak ogradio te rekao da planira aplikaciju napraviti u suradnji sa stručnjacima.

– Djeca su već online te im želimo pomoći da se povežu sa svojom obitelji i prijateljima, da se zabave te da uče. Želimo im pomoći to napraviti na siguran i njima prikladan način, te pronaći praktična rješenja za stalni problem u industriji – djeca koja lažu o svojim godinama kako bi se mogla priključiti platformi. Radimo na novoj metodi provjere godišta kako bi zabranili 13-godišnjacima pristup Instagramu i tek smo počeli istraživati Instagram iskustvo za djecu koje bi kontrolirali njihovi roditelji, ali bi i bilo prilagođeno njihovim godinama. Slažemo se da bilo koje iskustvo koje bismo razvili mora prije svega paziti na njihovu sigurnost i privatnost, te ćemo se posavjetovati sa stručnjacima za razvoj djece, sigurnost i mentalno zdravlje djece, ali i stručnjake za privatnost. Također nećemo pokazivati reklame u bilo kojoj aplikaciji za mlađe od 13 godina, izjavio je Facebook za BBC.

Izdvojeni članak
Instagram, mobitel

Instagram uvodi veliku novost zbog koje bi tinejdžeri trebali biti sigurniji na toj mreži

Prava ciljana skupina Instagrama za djecu će biti puno mlađa djeca’

Facebooku ne ide u prilog činjenica da je prije tek koji dan Instagram bio prisiljen ispričati se nakon pogreške zbog koje su korisnicima s poremećajima u prehrani bili pokazani sadržaji koji promoviraju dijetu. Također, otac tinejdžerke Molly Russell, djevojke koja je počinila samoubojstvo u 2017. godini, je izjavio da je Instagram bio djelomično kriv zato što je bila izložena objavama o depresiji i samoubojstvo, iako takav sadržaj nije dozvoljen.

– Facebook tvrdi da stvaranje Instagrama za djecu će im pomoći da budu sigurni na platformi. Ali njihov pravi cilj jest proširiti njihovu primamljivu i visokoprofitnu franšizu Instagram još mlađoj populaciji, upoznajući djecu s moćnom komercijaliziranom atmosferom društvenih mreža, koja predstavlja ozbiljnu prijetnju njihovoj privatnosti, zdravlju i blagostanju, rekla je Kathryn Montgomery, viši strateg u SAD-ovoj grupi za digitalna prava, imena Center for Digital Democracy.

U pismu se između ostalog spominje i istraživanje koje je provelo The Royal Society for Public Health, koje je zaključilo da je Instagram najgora društvena mreža po pitanju utjecaja na psihičko zdravlje mladih. Povezuje ga se s povećanim rizikom za cyber-bullying, razvoj poremećaja u prehrani i predatorski nastup prema seksualnosti.

– Prava ciljana skupina Instagrama za djecu će biti puno mlađa djeca. Instagramov fokus na dijeljenje fotografija i izgleda čini platformu posebno neprimjerenom djeci koja su usred krucijalnih stadija razvijanja vlastitog mišljenja o sebi. Djeca i tinejdžeri (pogotovo mlade djevojke) su naučili povezivati pretjerano seksualizirane i jako izmijenjene fotografije sebe s većom pažnjom na platformi i popularnošću među vršnjacima. Facebook ima dugačku povijest u iskorištavanju mladih ljudi, piše u pismu.

Pismo, upućeno Marku Zuckerbergu, je potpisalo 35 različitih organizacija i 64 stručnjaka, uključujući i the Electronic Privacy Information Center, Global Action Plan i Kidscape.