Facebook slavi rođendan: Kako je došao do milijardu korisnika u devet godina
Danas je deveti rođendan najveće društvene mreže na svijetu. S više od milijardu korisnika Facebook je u samo devet godina zaradio status među velikim dijelom svjetske populacije, a mi vam donosimo kratak pregled inovacija koja je Mark Zuckerberg uveo.
Facebook je ušao u naše živote na mala vrata. Prije svega devet godina to je bila interna mreža studenata Harvarda na istoimenom sveučilištu, no otada se proširila cijelim svijetom, a danas broji više od milijardu korisnika. Društvena mreža koja je u iznimno kratkom roku promijenila način ljudske komunikacije danas slavi deveti rođendan.
Bio jednom jedan Mark na Harvardu…
Na današnji dan 2004. godine mladi student Harvarda, Mark Zuckerberg pokrenuo je mrežu koja se proširila na druge fakulteta te na ostala sveučilišta.
Svega godinu dana iza toga Facebook su počele koristiti mnoge srednje škole, a 2006. godine su velike korporacije sa službenim mailovima svojih zaposlenika također mogle pristupiti ovoj tada prilično maloj zajednici.
Tada je Facebook uveo sistem ‘News feeda’ kojim svaki korisnik može vidjeti zadnje aktivnosti svojih prijatelja na ovoj i dalje prilično maloj društvenoj mreži.
Iste godine je uvedena zabrana korištenja ove društvene mreže za svu djecu koja imaju manje od 13 godina, međutim svjedoci smo i danas da postoji mnogo djece koja su ispod te dobne granice, a ‘svaki dan fejsbuče’.
Beacon – program koji je morao biti ukinut zbog negodovanja
Godinu za godinom nizale su se razne inovacije, a time se i povećavao broj korisnika. Još 2007.godine je omogućeno vanjskim programerima da razviju razne aplikacije za kvizove, igre i fotografije.
Međutim, u devetogodišnjoj karijeri ove društvene mreže nije uvijek sve bilo idealno. Tako je Zuckerberg zaradio velike kritike svih korisnika kad je predstavio program Beacon, koji aktivnosti korisnika Facebooka objavljuje na mnogim drugim web stranicama. Ta inovacija naišla je na veliko negodovanje upravo zbog narušene privatnosti svih korisnika, stoga se Zuckerberg pokunjio i povukao program koji je pompozno najavljivao.
Lajkom i lokacijama pomeli MySpace
Opcija ‘like’ ili ‘sviđa mi se’ je uvedena tek 2009. godine i upravo je ‘like’ ono što je najviše proslavilo Facebook i brendiralo ga kao jedinstvenu društvenu mrežu.
Nakon uvođenja te opcije Zuckerbergov izum je prešao dotada iznimno popularni MySpace, a ključni trenutak kad su pomeli konkurenciju bilo je uvođenje opcije gdje korisnici mogu obilježiti na karti lokaciju gdje se nalaze.
Sljedeća velika promjena dogodila se 2011. Godine kad je uvedena ‘Vremenska crta’ ili ‘Timeline’ koja u potpunosti mijenja izgled profila korisnika i omogućuje preglednije surfanje po svim objavama prijatelja na mreži.
Jedna od nadolazećih promjena bit će i naplaćivanje slanja poruka svima koji nam nisu prijatelji, no zasada se ova inovacija testira tek kod korisnika u SAD-u.
Što se tiče broja korisnika, u rujnu prošle godine dosegnuta je milijarda, čime je Facebook najbrže rastuća, ali i najveća dosad poznata društvena mreža.