Facebookova čarobna formula bira kojih će devet prijatelja biti prikazani na vašem profilu
Svima nam se dogodilo da nam se među devet prijatelja čije su slike izložene na našim Facebook profilima pojavi netko s kime nemamo ama baš nikakve veze osim što smo, eto, prijatelji na fejsu. To se može činiti potpuno nasumično, ali vjerujte mi, na Facebooku ništa nije nasumično. Evo kako Facebookov algoritam bira čije će nam profile pokazati!
Vjerojatno se među vama koji čitate ovaj tekst može naći bar jedna ljubomorna cura koja kada skenira Facebook profil svog dečka odmah uoči sliku neke nepoznate cure čiji je profil na njegovom izložen pod rubrikom ‘prijatelji’. Tko je ona? Dopisuju li se njih dvoje potajno? Gleda li on često njen profil?
Kratkim Google istraživanjem može se naići na mnoštvo upita o tome kako Facebook bira profile koji će biti izloženi na našem. Mnogi paničare zbog toga što se netko koga ne vole stalno pojavljuje na njihovom profilu dok se neki brinu da će njihove simpatije otkriti koliko ih često stalkaju.
Nažalost, ne možemo točno znati kako mnogi Facebookovi mehanizmi funkcioniraju jer su algoritmi najveće svjetske društvene mreže obavijen velom tajne. Postoji nekoliko mjesta na kojima Facebook sugerira koji su vam prijatelji najbliži. Ako otvorite rubriku ‘prijatelji’ , profili vaših prijatelja poredat će se tako da će oni s kojima najčešće komunicirate biti pri vrhu. Ako u tražilicu upišete, primjerice, slovo p, pokazat će vam se prijatelj koji se zove na p s kojim najčešće komunicirate.
Jedino za izbor devet profila koji se pokazuju na vašem naizgled nema veze ni sa čim.
Facebook želi da se povežemo
Kako piše Motherboard, ti profili trebali bi biti od pomoći korisniku. Drugim riječima, to su ljudi na koje vas Facebookov algoritam iz nekog razloga upozorava. To mogu biti i ljudi čiji profil vi niste nikada posjetili pa vas Facebook ‘podsjeća’ na njih. Bilo kako bilo, su profili ljudi s kojima vas Facebook želi povezati.
Algoritmi vode računa o tome koliko često komunicirate s danom osobom, na koji način i koliko nedavno. Može vam ponuditi prijatelje s kojima ste prijatelji više godina a ne komunicirate više često ili nove prijatelje s kojima želi da ostvarite intenzivniju komunikaciju. Bilo kako bilo, cilj je da sa što više ljudi imate što intenzivniju komunikaciju.
Facebookovi algoritmi se evoluiraju s vremenom. Dok je prije bilo važnija komunikacija i njena učestalost, sada su metode još kompleksnije. Primjerice, više se rangira kada vas netko taggira na slici ili kada attendate isti event nego kada recimo nasumično lajkate neki članak koji je netko postao. Facebookovo ‘Big Brother’ oko pazi na sve to radite na stranici, tako da ako samo malo povežete svoje aktivnosti na Facebooku, stvari bi mogle biti jasnije.
Stalkanje je privatno
Iz Facebooka tvrde da u tu rubriku ne ulaze ljudi izabrani privatnim podacima, poput ljudi s kojima ste se dopisivali ili čiji ste profil gledali. Različiti algoritmi koriste se za različite svrhe, tvrde iz Facebooka. To se možda ne čini tako većini ljudi. Tko stalka koga je možda najosjetljivija informacija koju Facebook ima. Ako ju otkriju na bilo kakav način, izgubili povjerenje svojih korisnika.
Iako možda ljudi koje stalkate nisu među devet izabranih na profilu, Facebook želi da se i s njima povežete. Tako će vam ludi čije profile često posjećujete biti preporučene da ih uvrstite među bliske prijatelje i automatski će se pojavljivati kada u tražilicu upišete njihovo ime.
Na prijatelje koji se pojavljuju na vašem profilu ipak možete utjecati. Ako nekoga uvrstite među bliske prijatelje i članove obitelji, vjerojatnije je da će se pojaviti u ovoj rubrici!