Na Filozofskom u Osijeku imate priliku naučiti kako unovčiti Facebook statuse: Predavačicu smo pitali u čemu je tajna
Social media & content menadžerica Tihana Sedlar na Filozofskom fakultetu u Osijeku, koji je i sama završila, u srijedu će održati predavanje ‘Kako pisati statuse na Facebooku i od toga zarađivati?’. Za sve vas koji ne stignete do Osijeka, kao i za vas koji ste nestrpljivi, pričali smo s Tihanom kako bismo malo spojlali predavanje.
Mislim da si razvojem tehnologije možemo jako olakšati svakodnevne zadatke, no isto tako mislim da tehnologija nikad neće moći u potpunosti zamijeniti ljudski mozak, kaže Tihana Sedlar.
Nekadašnja studentica Filozofskog fakulteta u Osijeku u srijedu se vraća na svoj stari fakultet, no ovoga puta ondje dolazi u ulozi predavačice. Studentima, ali i drugim zainteresiranima, pokušat će objasniti ‘Kako pisati statuse na Facebooku i od toga zarađivati?’. Predavanje, koje će se održati u srijedu u 18 sati organizirala je Alumni udruga FFOS-a.
Mislim da se ne trebamo bojati promjena i digitalizacije društva jer ćemo si na taj način optimirati vrijeme provedeno na poslu te si ostaviti prostor za razvijanje novih ideja koje mogu koristiti poslovanju, ističe Sedlar.
Društvene mreže njezin su posao
Pitamo je kako se uopće odlučila držati predavanje za studente. Krivnju svaljuje na druge.
– Zapravo uopće nisam ja došla na ideju nego moja draga prijateljica, bivša kolegica Barbara koja je aktivna u Alumni klubu Filozofskog fakulteta u Osijeku. Prihvatila sam poziv jer želim studentima Filozofskog fakulteta pokazati kakve im se sve mogućnosti nakon fakulteta nude, objašnjava Tihana.
Trenutno radi radim kao social media & content manager u marketinškoj agenciji Logobox u Zagrebu i
društvene su mreže njen primarni zadatak na poslu.
– Vodim nekoliko klijenata zajedno s jednom kolegicom te, u dogovoru s klijentima, kreiramo sadržaj za društvene mreže, predlažemo komunikacijske strategije, pišemo blogove itd. Koristim ih svakodnevno jer moram jako dobro znati kako funkcioniraju, a i pratiti novosti iz digitalnog svijeta koje se uvijek najbrže prošire na društvenim mrežama, pojašnjava svoje poslovne zadatke.
‘Ne moraju ipak svi biti na društvenim mrežama’
A društvene su mreže, uvjerena je, donijele velike promjene u poslovnom svijetu.
– Gledajući iz perspektive neke tvrtke, društvene mreže postale su važan, a za neke (manje) brendove čak osnovni komunikacijski alat, a i oglašavanje je na društvenim mrežama (još uvijek) relativno povoljno. Svi mi „visimo“ na društvenim mrežama, idemo tamo kako bismo se opustili i komunicirali sa svojim prijateljima, a brendovi bi na društvenim mrežama trebali biti upravo to svojim pratiteljima – prijatelji!, napominje Sedlar.
Ističe kako korisnici brendove u svijetu društvenih mreža doživljavaju na jedan drugačiji, opušteniji način pa bi i komunikacija trebala biti prilagođena tome.
– Neki brendovi to jako dobro rade, a neki baš i ne! U svakom slučaju, korisnici bi na društvenim mrežama trebali pronaći sve relevantne informacije, inspirirati se te pitati za savjet i dobiti odgovor. Isto tako, smatram da ne mora baš svaki brend/svaka tvrtka biti na društvenim mrežama, ovisno o ciljanoj skupini, kaže.
Prije traženja posla, provjerite što ste sve pisali po Fejsu
Napominje da su društvene mreže uzele maha i prilikom zapošljavanja.
– Što se tiče društvenih mreža iz perspektive privatne osobe, one su postale nezaobilazna točka prilikom zapošljavanja. Svi šefovi zasigurno gledaju vaše profile na društvenim mrežama, stoga treba paziti na postavke privatnosti, a isto tako preko LinkedIna, ako ste ga dobro uredili, možete dobiti zgodne poslovne ponude, tvrdi Sedlar.
Nestrpljivi smo pa je tražimo odgovor na pitanje iz naslova predavanja – kako živjeti od društvenih mreža?
– Od društvenih mreža može se živjeti ako se specijalizirate za vođenje i oglašavanje te ako radite, primjerice, u marketinškoj agenciji koja nudi tu uslugu svojim klijentima. Također, ako imate oko za dobru fotografiju te ako imate nešto zanimljivo za reći svijetu, možete postati i influencer te „masno“ naplaćivati objavu na društvenim mrežama, otkriva Tihana.
Ljudi nisu educirani o opasnostima
No iznenadio nas je njen odgovor na pitanje jesu li ljudi dovoljno educirani o društvenim mrežama.
– Mislim baš suprotno – ljudi nikako nisu educirani, a to se jako dobro vidi kad, primjerice, na Facebooku osvane lažna stranica nekog supermarketa koja dijeli poklon bonove pa se na nju nakače stotine ljudi u nadi da će nešto osvojiti. Na kraju taj nagradni natječaj završi korisničkim slanjem osobnih iskaznica i krađom podataka, napominje stručnjakinja za društvene mreže.
Dodaje da korisnici svašta pišu po društvenim mrežama bez nekakve svijesti o tome da to može vidjeti bilo tko te kao takvi ne mogu biti ni primjer vlastitim potomcima koji pak bez ikakve kontrole „vise“ na Instagramu, Tik Toku i Snapchatu.
– Recimo, da se dogodi neko čudo i ja se vratim u školu raditi kao profesor, što je moje primarno zanimanje, na satima razredne zajednice i roditeljskim sastancima posebnu bih pažnju pridavala tome, zaključila je Sedlar.