Pretraga

Gen Z ima novi trend u dejtanju: Možda je objašnjenje za vašu neuspjelu vezu

A- A+

Znate onu situaciju kada nekoga upoznate preko aplikacije ili društvenih mreža, dopisujete se dva dana, shvatite da oboje volite iste serije, krenete si slati memeove i već pomislite: ‘Evo ga, moja srodna duša.’ A onda… puff, ghosta vas brže nego što stignete odgledati uvodnu špicu jedne Netflix serije. Generacija Z je za to smislila naziv – nanoship. Veza kraća od roka trajanja jogurta, ali barem imate dobru priču za ekipu uz kavu. ‘Što, vi ste bili skupa?’ – ‘Pa… tehnički, da. Cijela dva dana.’

Ilustracija: Canva

Situationship, onaj odnos gdje dvoje ljudi zaglavi između prijateljstva i romantične veze, više nije jedini oblik ‘odnosa’ kod generacije Z. Naime, pojavio se novi oblik ekstremno kratkotrajne i površne veze – nanoship. Ovdje se čak ne radi o ‘vezi’, već prije o povezanosti dvoje ljudi i to online putem.

Za nanoship vezu dovoljno je razmijeniti nekoliko lijepih poruka

Dovoljno je svega nekoliko poruka koje vas nasmiju, probude leptiriće ili barem osjećaj da ‘ima nešto u tome’ da bi se to smatralo nanoshipom. To bi se najbolje moglo opisati kao ‘veza u tragovima’. Ona je gotovo neprimjetna i često traje kraće od vremena koje vam treba da završite sezonu omiljene serije na Netflixu.

Primjerice, upoznate nekoga preko Tindera, kliknete odmah, izmijenite tonu poruka i memeova, možda čak isplanirate kavu ili spoj, ali onda jedan ‘ghosta’ drugoga ili oboje shvatite da ‘nije to to’. I tako, prije nego što ste stigli ‘screenshotati’ nečiji profil da pokažete prijateljima s kime ste imali nanoship, već su vam ukinuli pristup njihovom profilu.

Izdvojeni članak
djevojka tipka na mobitel

Proglašena riječ godine, možda i sami imate ovaj problem: ‘Mladi su drsko samosvjesni’

Ako ništa drugo, nanoshipovi vam barem štede vrijeme

Ovaj novi trend ‘veza’ primijetio je Tinder koji svake godine objavljuje izvješće o spojevima, a njihovo istraživanje na 8.000 samaca u dobi od 18 do 34 godine otkriva da nanoshipovi već sada dominiraju modernim ‘dating’ scenarijima. U 2025. očekuje se daljnji porast tih ‘mikro-veza’.

Kada se nanoship ne bi odvijao u online okruženju, već uživo, generaciji Z bi bio dovoljan i jedan pogled stranca u tramvaju kako bi u njima pobudio tu ‘lijepu reakciju’ da bi za to rekli da su imali – nanoship. Ukratko, nanoship je ‘TikTok veza’ – brzo se skrola, još brže prelazi dalje. Situationship, s druge strane, traje puno dulje nego nanoship i često ostavlja puno više upitnika. Ako ništa drugo, nanoshipovi vam barem štede vrijeme.