Gen Z ima novi trend u dejtanju: Možda je objašnjenje za vašu neuspjelu vezu
Znate onu situaciju kada nekoga upoznate preko aplikacije ili društvenih mreža, dopisujete se dva dana, shvatite da oboje volite iste serije, krenete si slati memeove i već pomislite: ‘Evo ga, moja srodna duša.’ A onda… puff, ghosta vas brže nego što stignete odgledati uvodnu špicu jedne Netflix serije. Generacija Z je za to smislila naziv – nanoship. Veza kraća od roka trajanja jogurta, ali barem imate dobru priču za ekipu uz kavu. ‘Što, vi ste bili skupa?’ – ‘Pa… tehnički, da. Cijela dva dana.’
Situationship, onaj odnos gdje dvoje ljudi zaglavi između prijateljstva i romantične veze, više nije jedini oblik ‘odnosa’ kod generacije Z. Naime, pojavio se novi oblik ekstremno kratkotrajne i površne veze – nanoship. Ovdje se čak ne radi o ‘vezi’, već prije o povezanosti dvoje ljudi i to online putem.
Za nanoship vezu dovoljno je razmijeniti nekoliko lijepih poruka
Dovoljno je svega nekoliko poruka koje vas nasmiju, probude leptiriće ili barem osjećaj da ‘ima nešto u tome’ da bi se to smatralo nanoshipom. To bi se najbolje moglo opisati kao ‘veza u tragovima’. Ona je gotovo neprimjetna i često traje kraće od vremena koje vam treba da završite sezonu omiljene serije na Netflixu.
Primjerice, upoznate nekoga preko Tindera, kliknete odmah, izmijenite tonu poruka i memeova, možda čak isplanirate kavu ili spoj, ali onda jedan ‘ghosta’ drugoga ili oboje shvatite da ‘nije to to’. I tako, prije nego što ste stigli ‘screenshotati’ nečiji profil da pokažete prijateljima s kime ste imali nanoship, već su vam ukinuli pristup njihovom profilu.
Ako ništa drugo, nanoshipovi vam barem štede vrijeme
Ovaj novi trend ‘veza’ primijetio je Tinder koji svake godine objavljuje izvješće o spojevima, a njihovo istraživanje na 8.000 samaca u dobi od 18 do 34 godine otkriva da nanoshipovi već sada dominiraju modernim ‘dating’ scenarijima. U 2025. očekuje se daljnji porast tih ‘mikro-veza’.
Kada se nanoship ne bi odvijao u online okruženju, već uživo, generaciji Z bi bio dovoljan i jedan pogled stranca u tramvaju kako bi u njima pobudio tu ‘lijepu reakciju’ da bi za to rekli da su imali – nanoship. Ukratko, nanoship je ‘TikTok veza’ – brzo se skrola, još brže prelazi dalje. Situationship, s druge strane, traje puno dulje nego nanoship i često ostavlja puno više upitnika. Ako ništa drugo, nanoshipovi vam barem štede vrijeme.