Službeni sponzor Europskog nogometnog prvenstva Orange, zajedno s Gradom Parizom odlučio je razveseliti nogometne navijače aktivne na društvenim mrežama. Svakog dana na dan utakmice ti navijači na Facebooku, Twitteru ili Instagramu mogu koristiti hashtag uz ime omiljene reprezentacije i Eiffelov toranj obojiti u svoje boje. Međutim, mnogi te oznake koriste na privatnim profilima i zatvorenim grupama, a one tako objavljene nemaju apsolutno nikakav doprinos.
Dobrim marketinškim potezom kompanije Orange, sponzorom Europskog nogometnog natjecanja, odlično su upoznati i Hrvati. No čini se, malo većih problema imaju s čitanjem pravilnika korištenja ovog hashtaga i osvjetljavanja zaštitnog znaka Francuske.
#OrangeSponsorsYou ne igra nikakvu ulogu u osvjetljavanju tornja
Tako se pomahnitalo se #CRO širio društvenim mrežama na dane kada hrvatska reprezentacija uopće nije igrala utakmice i na taj su način Hrvati besplatno reklamirali ovu kompaniju, bez da je njihov hashtag imao kakav značaj za osvjetljivanje Eiffelovog tornja u Hrvatske boje. Naime, hashtag, stoji u Orange-ovom priopćenju, ubraja se samo na dan kada reprezentacija igra utakmicu, u vremenskom razdoblju od 00:01 do 21:30 sati po srednjoeuropskom vremenu.
Osim toga, netko je odlučio biti velikodušan i pomoći reklamiranju Orange-a, pa je izmislio kako uz #CRO mora stajati i oznaka #OrangeSponsorsYou da bi se prvotna oznaka uzela u obzir za osvjetljavanje tornja. To nije istina jer se oznake ne broje kombinirano, već svaka za sebe.
To objašnjenje načina glasovanja stoji i službenom priopćenju UEFA-e, kao i samog Orange-a gdje je jasno naznačeno sljedeće:
– Svatko iz bilo kojeg dijela svijeta, bez obzira na to je li Orangeov klijent ili ne, može sudjelovati i pokazati svoju podršku putem društvenih mreža (Facebook, Twitter ili Instagram) koristeći hashtag svoje omiljene reprezentacije koja toga dana igra (npr. #FRA za Francusku ili #England za Englesku). Ove poruke ili video materijali mjerit će se na dan utakmica, između 00:01 i 21:30 sati po srednjoeuropskom vremenu, piše u priopćenju Orange-a.
Oznake na privatnim objavama i zatvorenim grupama su besmislene
A kao što je uzaludno tipkanje na dan kada reprezentacija ne igra utakmicu, uzaludno je i korištenje oznake #CRO u zatvorenim grupama i privatnim profilima na objavama koje na mreži Facebook nisu javne (‘Public’).
Radi se o jednostavnom i logičnom pravilu zaštite privatnosti koje ima ova društvena mreža.
– Ako dodate hashtag na svoju objavu, jedino osobe s kojima dijelite tu objavu mogu vidjeti vašu oznaku na tzv. hashtag feedu. Primjerice, ako objavu koja sadržava hashtag dijelite s prijateljima (‘Friends’), samo vaši Facebook prijatelji tu objavu mogu vidjeti na hashtag feed-u, piše u pravilima Facebooka.
Stoga, ako ste imali namjeru doprinijeti ovoj akciji s vlastitog Facebook profila, svoju objavu morat ćete otkriti javnosti i u postavkama iskoristiti opciju ‘Public’.