Pretraga

Hrvatske književnike pretvorili u brend: Brat i sestra osmislili hit majice s likovima Krleže, Zagorke, Ujevića, …

A- A+

Dok dečki vole Krležu, cure se dive Mariji Jurić Zagorki. Pokazuje to analiza kupljenih majici s njihovim likom. Da, zahvaljujući mladom kreativnom dvojcu, đakovačkom bratu i sestri, svoje omiljene književnike, i pokojeg drugog umjetnika, možete nositi na majici. Marin Adrić i Marija Adrić Soldo pokrenuli su brend ‘ART za po DOMA’, a osim majici, rade i postere. Otkrili su nam i gdje bi se još mogla naći lica naših istaknutih književnika.

Marin Adrić i Marija Adrić Soldo | foto: privatni album

– Ideja je došla onako kako ideje dođu, kao nepozvani gost, odgovara Marija Adrić Soldo na pitanje kako je nastao brend ART za po DOMA.

Oni su đakovački brat i sestra. Marija Adrić Soldo akademska je slikarica, a njezin brat Marin Adrić, inače svestran mladić, diplomirani je politolog i, mogli bismo reći, marketinški genije. Kad je vidio portrete književnika koje je izradila njegova sestra, Marin je poželio vidjeti ljude kako ih nose na majicama. Udružili su snage i pokrenuli modni brend – ART za po DOMA. Zahvaljujući njima, svoga omiljenog hrvatskog pisca mogli ste nositi na majicama kratkih rukava. No, posao se proširio pa sada izrađuju i hoodice s likom Zagorke, Krleže, Ujevića i drugih. Naravno, tu su i posteri.

Da ne duljimo više s uvodom, pogledajmo što kažu ovi mladi kreativci.

Zašto baš umjetnici (književnici, slikari)?

Marija: Još prije dvije godine napravila sam hommage poznatim svjetskim slikarima (Picasso, Frida Kahlo, Modigliani, Klimt, Warhol,…), a kako Društvo hrvatskih književnika ove godine slavi 120. obljetnicu, angažirali su me da u svojoj maniri portretiram najpoznatije hrvatske književnike. Smatrala sam da oni trebaju biti edukativni pa sam na njih dodala i najdraže citate. A onda je Marin proširio priču…

Marin: Meni su ti portreti bili baš super i poželio sam ih imati na majici – ‘komad’ umjetnosti sestre slikarice na vlastitoj majici – to mi je bilo u glavi. Onda smo primijetili kako dobar dio ljudi u našem okruženju na velike hrvatske književnike gleda kao na neke dosadne tipove, a to nam se čini kao dosta bezvezna stvar. Vjerujemo da je to uglavnom zato što se književnici promatraju kroz prizmu škole, a budući da je učenicima škola najčešće dosadna, što pokazuju i istraživanja objavljena i na portalu srednja.hr, onda su im i književnici dosadni. Mi mislimo da Krleža, Zagorka, Ujević, Tadijanović, Mažuranić i drugi ne zaslužuju biti ‘dosadni’. Samostalno smo izradili web stranicu, odlučili raditi postere i majice, smišljali što ćemo i kako ćemo… Ne želimo da artzapodoma.com bude samo web shop, već da ima i edukativno-zabavni karakter. Tome služe ART za po DOMA priče i opisi postera i majica u kojima je moguće pročitati skraćene, zabavne biografije ovih velikih ljudi. Također, na našem webu mogu se naći i intervjui s nekim stvarno super ljudima.

Književnike tiskaju i na majice dugih rukava | foto: ART za po DOMA

Tko su vama omiljeni umjetnici?

Marin: Pa od pjesnika u zadnje vrijeme Enes Kišević (preporučujem njegovo gostovanje u emisiji Nedjeljom u 2). Što vrijeme dalje ide, sve mi je draža Zagorka. Mislim da je to zbog njenog novinarskog utjecaja. Međutim, nekako su mi oduvijek dragi Cesarić i Tadijanović, možda je to jer su rođeni u Slavoniji, ne znam.

Marija: Umrijet ću noćas od ljepote (Je li to odgovor?)

Kako je raditi sa sestrom/burazom? Tko je šef? Tko je zadužen za koji dio?

Marin: Odlično. Nijedna druga osoba na svijetu mi nije, osim nje, redovito recitirala Grigora Viteza kad sam bio mali. U tome smo uživali i Marija i ja. I iako sam oduvijek znao da je Marija baš posebna osoba, neke njene kvalitete tek sam sada uvidio pa sam čak i ugodno iznenađen. Odlična stvar je to što ni Marija niti ja ne živimo od ovog projekta. Naime, svjedoci smo da problemi, obiteljski ili poslovni, najčešće nastaju upravo oko i zbog novca. Za sada nemamo taj problem, međutim, u ovo vrijeme iduće godine… 🙂

Marija: Za Marina stvarno vrijede riječi iz savršeno (dosadnog) životopisa: marljiv, pošten, odgovoran, kreativan i spreman učiti nove stvari. Kad ja lelujam u zrakopraznom prostoru, Marin racionalno provodi strategiju poslovanja.

Izrađuju i postere omiljenih književnika | foto: ART za po DOMA

Kako ide prodaja?

Prodaja ide puno bolje nego smo mi to mogli zamisliti. Obično to tako bude u životu – kad imaš niska očekivanja, život te iznenadi.

Pripremate li kakve daljnje projekte?

Svakako! Na naš web “ubacili” smo malo jesenskih boja. Tu su novi veliki umjetnički posteri u boji. Osim majica krathih rukava, sada imamo i hoodie i sweatshirt. Sve je od organskog pamuka. Baš smo u fazi testiranja materijala budućih jastučnica. Nedavno smo krenuli i s intervjuima. Razmišljamo i o blagdanima koji su pred nama. Vrlo brzo će i Black Friday… I tako, svašta nešto. 🙂

Koji se književnik najviše prodaje, a kome baš ne ide? Možete li nam to protumačiti?

Dečki vole Krležu. Cure, žene koje žele pokloniti majicu muškarcima uglavnom biraju Picassa. Kod žena, djevojaka, cura stvar je malo složenija. Zadnjih nekoliko dana najpopularnija je Ivana Brlić-Mažuranić. Stvarno to ne znamo protumačiti.

Što mislite o ideji da vaši posteri budu na zidovima škola?

Mislimo da je to izvrsna ideja, pogotovo ako uzmemo u obzir da su ljudi velikim dijelom vizualna bića te da, kako čitamo, čak 65% ljudi lakše uči uz korištenje vizualnih elemenata.

Imate li poruku za mlade?

Marin: Mislim da sam premlad da bih nešto govorio mladima, ali… moj prijatelj Zvonimir znao je reći: ‘Žene su kao sol, možeš bez njih, ali je bljutavo.’ Mislim da isto vrijedi i za umjetnost.

Marija: A ja ću opet morati citirati jer sigurno neću bolje sama napisati. ‘Prijateljstvo je nepotrebno, kao i filozofija, kao i umjetnost … Ono nema vrijednosti za opstanak, ali ono je jedno od onih stvari koje čine opstanak vrijednim’, rekao je C.S. Lewis.

Skupa: I naravno, ovom prilikom bismo se zahvalili svim ljudima koji nas prate i koji nam šalju lijepe poruke! Sve druge pozivamo da nas prate na Facebooku i Instagramu te, naravno, da dođu na artzapodoma.com.

POGLEDAJTE GALERIJU: