HŽ-ova aplikacija traži OIB za kupnju karata i ima smiješnu ocjenu: Kažu da će napraviti novu 2026.
HŽPP Tickets naziv je aplikacije preko koje se mogu kupiti karte za vlak. No, ako želite kupiti kartu Hrvatskim željeznicama (HŽ) morate dati niz svojih osobnih podataka, od datuma rođenja i adrese pa do broja mobitela te OIB-a. Negativne recenzije već se godinama nižu na Trgovini Play gdje je ocjena za aplikaciju 1,5 od pet. Iz HŽ-a rekli su nam da će u budućnosti napraviti novu aplikaciju koja više neće tražiti toliko osobnih podataka, ali takvo što može se očekivati tek 2026.
Problem s dohvatom podataka sa servera. Ova poveznica nije sigurna. Takve obavijesti dobili smo nedavno kada smo pokušali kupiti HŽ-ovu kartu za vlak. Karte se mogu kupiti na HŽ-ovoj web stranici ili na aplikaciji HŽ Tickets. Kako biste kupili kartu u toj aplikaciji prvo se morate registrirati te dati niz svojih osobnih podataka – ime, prezime, datum rođenja, adresu, broj mobitela, e-mail i OIB.
‘Bizarno je koliko treba dok se karta pokaže u aplikaciji’
Još 2020. godine pisali smo da aplikacija na Trgovini Play ima ocjenu 1,6 od 400 korisnika koji su ju recenzirali. Tri godine kasnije aplikacija ima još nižu ocjenu – 1,5, a recenziralo ju je 700 korisnika. Pišu da im se često dogodi da aplikacija uzme novac i ne izda kartu te da ne može spremiti podatke kartice.
– Po ocjeni bi se reklo da je ovo teški krš. Ali čak i nije. Nije problem kupiti kartu. Bizarno je koliko treba dok se karta pokaže u aplikaciji. I druga čudna stvar je što ovdje postoji session kod korištenja koji traje sat, dva. Što znači da se neprestano treba ispočetka ulogiravati. Bizarno za Android aplikaciju, spominje jedan korisnik.
Dodaju i da je aplikacija spora i nepregledna te da nije jasno zašto prikuplja toliko osobnih podataka. Jedan korisnik dao je i konkretne prijedloge kako poboljšati aplikaciju.
– Dodati mogućnost kupovine više od jedne karte ako kupujemo za suputnika, mogućnost storniranja karte ili promjene za neki drugi datum ili putovanje, mogućnost dodavanja vrste plaćanja – unaprijed spremljena kartica s koje će se izvršiti plaćanje, mogućnost plaćanja putem operatera kao na primjer parking plaćanje putem SMS-a, spominje korisnik.
‘HŽ planira do sredine 2026. nabaviti novi sustav koji uključuje i novu aplikaciju’
Kako se aplikacija koja postoji od 2016. i dalje kritizira, HŽ smo upitali koliko se karata prodaje preko aplikacije i web stranice, koliko novaca odlazi na aplikaciju, ima li primjedbi korisnika i zašto se prikuplja toliko podataka. Rekli su nam da su u 2022. godini preko HŽPP aplikacije prodali 138.070 karata, a preko web prodaje njih 274.420. Podaci Državnog zavoda za statistiku pokazuju da je u 2022. HŽ-om prevezeno 18 milijuna putnika. To bi značilo da je online kartu kupilo oko 0,02 posto putnika.
Posebno je zanimljivo da se 2016., kada je online kupovina karata počela, očekivalo da će udio internetske prodaje biti 20 do 25 posto na godišnjoj razini, sukladno iskustvima drugih željezničkih operatera. Iz HŽ-a također su nam rekli da se njihova aplikacija redovito održava, a cijenu održavanja nisu otkrili.
– Trenutačno se provodi analiza aplikacije koja uključuje i primjedbe korisnika s obzirom da HŽPP planira do sredine 2026. nabaviti novi prodajni sustav koji uključuje i novu mobilnu aplikaciju. Novi sustav nabavlja se u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Prilikom izrade postojeće aplikacije određeni su podaci koji se prikupljaju, a u novoj verziji aplikacije prikupljat će se manje podataka, zaključili su iz HŽ-a.