Pretraga

Iako se tijekom online nastave još ne bi smjele dijeliti ocjene, učenik je dobio jedinicu iz tjelesnog

A- A+

Online nastava traje već dva tjedna, i iako trenutno nema ocjenjivanja, profesori su stroži nego ikada. Više zadaća, više materijala i veća očekivanja – sve suprotno od onoga čemu su se učenici nadali. Očekivali su još jedne praznike, a dobili više posla nego ikada. Iako ocjenjivanja još nema, to nije zaustavilo jednog profesora da dodijeli i prvu jedinicu, i to ni više ni manje, nego iz tjelesnog.

Nastava na daljinu; foto: srednja.hr

Nastava na daljinu svima teško pada, i profesorima, i učenicima, ali i roditeljima. Svi su svjesni trenutne situacije u kojoj nije moguće pronaći bolju alternativu, i koliko je sve došlo iznenadno, dobro je i ispalo.

To ipak ne znači da je situacija bajna i da nema prostora za poboljšanje.

Izdvojeni članak

Potpuno drugačija online nastava: Sve sate imamo uživo, učenici se moraju javljati za riječ, a sustav nam nikad nije zaštekao

Iako brojčanog ocjenjivanja učenika nema najmanje do travnja, jedan srednjoškolac na istoku zemlje dobio je jedinicu u online školi, i to iz tjelesne kulture, piše Jutarnji list.

– Profesor je postavio aplikaciju u koju je dijete trebalo poslati dokaz da je odradilo neke vježbe, odnosno izmjerilo puls. Kako to nije učinilo do predviđenog roka, profesor mu je dao “jedinicu” u formi bilješke koja je ušla u e-dnevnik – Jutarnji doznaje od izvora bliskih tome učeniku.

Loša iskustva

– Moje je dijete jutros u 8 sati sjelo za računalo jer je nastavnica iz tog predmeta najavila da će tada početi nastava. Međutim, ona se uopće nije pojavila, a do 10 sati nitko od nastavnika nije se ni ulogirao u virtualnu učionicu u tom razredu. Uz časne izuzetke, velik broj nastavnika ne drži se rasporeda, a umjesto ujutro, materijale za nastavu pošalju popodne. Djeca cijeli dan moraju pratiti kad će postaviti te linkove, a zadaću za idući dan znaju dobiti i u deset navečer – ispričao je pak otac učenika višeg razreda jedne osnovne škole. Za dijete, kaže, ovaj je oblik nastave zanimljiv, snalazi se, kreativno je, lakše mu je online potražiti neku ilustraciju ili prikaz, samostalno je u radu i “ne voli da mu mi visimo nad glavom”. Međutim, organizacijski moment vezan uz angažman nastavnika u njegovoj je školi veliki problem, rekli su za Jutarnji.

– Ima odličnih profesora koji su se dobro snašli, ali mnogi su to komotno shvatili. Ovo je vrijeme kad bi Ministarstvo trebalo razmisliti o dugoročnim promjenama vezanim uz mogućnost vrednovanja učiteljskog rada, predlaže taj roditelj.

Manjak ritma

– Mome djetetu potpuno odgovara to što se ne mora držati rasporeda sati u realnom vremenu. Dobije rok do kada mora uploadati zadaću i toga se pridržava. Nešto duže spava, onda pogleda prezentacije, pa nešto pojede, zatim radi zadaće i tako se to protegne, pa djeca imaju dojam da su prilično opterećena. Meni bi više odgovaralo da postoji fiksno vrijeme kada mora biti ispred računala na nastavi, da uhvati ritam sličan onome u redovitoj školi, da ima osjećaj da nije na praznicima. No, svjesna sam da bi to bilo opterećenje za sustav – kaže jedna majka djeteta višeg razreda osnovne škole za Jutarnji.

Dodaje, razumije kako je online nastava sada jedini mogući način nastavka školovanja.

– Online nastava je okej, razumijemo da je to jedini način kako trenutno možemo nastaviti školovanje. No, problem je što se stranice često ruše, a i nastavnici daju puno zadaća, pa cijeli dan moramo raditi. Nije isto kad ti profesor nešto objasni ili kada to moraš raditi sam. Većina njih samo pošalje materijale, kaže drugi učenik.

Jedan srednjoškolac kaže, pak, da u njihovoj virtualnoj školi uopće nisu previše opterećeni, ali zaključuje s onim što mnogima u ovim trenucima najviše nedostaje:

– Nastava na daljinu nije loša, ali volio bih da mogu uživo vidjeti svoj razred i svoju ekipu!