Instagram ne mora biti toksičan: Tri savjeta koji će ga pretvoriti u pozitivno mjesto
Društvene mreže su danas postale toksično mjesto, koja potiču raznorazne negativne osjećaje kod svojih korisnika.
Teško je zamisliti da je netko odlučio stvoriti društvene mreže i da mu je cilj bio stvoriti nešto što će poticati ljude da se osjećaju loše, zato što to vrlo vjerojatno nije bio slučaj. Baš kao i sve ostalo u životu, način na koji pristupamo životu je vrlo bitan i isto tako ima nekog utjecaja na to kako će naš život zaista izgledati.
Instagram je jedna od popularnijih društvenih mreža (ako ne i najpopularnija) na kojoj su svi, a svatko od nas ima pristup individualnom sadržaju, pa su neki ljudi tako uvjereni da je Instagram toksičan, dok je ostalima mjesto na kojem nalaze svoju dnevnu dozu pozitive.
Instagram, kao i sve ostale društvene mreže, funkcionira na principu algoritma s kojim vas pokušavaju što dulje zadržati na mreži. Ukratko rečeno, što više pratite neki sadržaj, to ćete više nailaziti na njega. Ako stalno gledate stvari od kojih se osjećate loše, onda će vam one sve češće izlaziti na feedu, i tako u krug.
Bitno je prepoznati taj začarani krug i zaustaviti ga tako da svjesno počnete tražiti sadržaj koji želite vidjeti, pa će to program prepoznati i tako vam se prilagoditi. Ipak, teško je prepoznati te stvari koje vam donose negativu, pa donosimo nekoliko primjera lošeg korištenja Instagrama.
Ruganje ljudima
Iskreno, ruganje ljudima zbog njihovih objava je nešto što gotovo svi rade. Jednostavno je jače od nas, zaista je teško ne iskomentirati neku glupost kad ju vidite – kao da vas poziva ne ružan komentar. I nitko nije savršen pa da se uspijeva uvijek zaustaviti, no zašto uopće dolazite do takvog sadržaja?
Ako pratite takve ljude, jednostavno ih prestanite pratiti. Ako svjesno idete tražiti određene profile, samo s ciljem ruganja… Jednostavno prestanite. Bilo tko se može tako rugati i vama i vašim objavama, a to ne biste voljeli, zar ne?
Skupljanje lajkova
Skoro sve društvene mreže imaju neki oblik skupljanja ‘likeova’, pa tako je i slučaj na Instagramu. Naravno, lijepo je kada stavite neku objavu i onda dobije puno lajkova, odnosno puno ljudi cijeni vašu estetiku ili smisao za humor, ali s druge strane, je li to jedina motivacija za objave?
Instagram je društvena mreža koja se fokusira na fotografiju, što je zaista jedna grana umjetnosti. Umjesto da bude mjesto na kojem kreativnost u potpunosti dolazi do izražaja, ljudi koriste Instagram samo kako bi si punili ego i osjećali se bolje, a za ništa…
Gubljenje vremena
Vrlo je lako izgubiti se na Instagramu i tako satima gledati objave ljudi koje ne poznajete, pa čak i objave koje vas ne zanimaju. Jednostavno, Instagram je napravljen tako da vas pokušava što dulje zadržati online, kako bi vam mogli prikazati što više reklama i tako zaraditi što više na vama.
Svi smo mi toga kao ‘svjesni’, no jesmo li zaista? Bismo li zaista pristali toliko vremena provoditi na Instagramu samo skrolajući u prazno, kada bismo zaista bili svjesni toga da Instagram ustvari prodaje naše vrijeme oglašivačima? Možda bismo se ipak trebali moći iskontrolirati i na vrijeme izaći iz aplikacije…