Istraživanje pokazalo: Zaljubljeni Hrvati manje razgovaraju, a više tipkaju poruke
Huawei je proveo istraživanje među 2.585 ispitanika, a cilj je bio u vidu nadolazećeg Valentinova istražiti navike korištenja mobitela, s naglaskom na romantične veze. Istraživanje je tako pokazalo da Hrvati u ljubavnim odnosima više pišu poruke nego što razgovaraju na mobitel. Istovremeno, mobitel gotovo stalno nose sa sobom, čak i u WC, a ljubav najčešće izražavaju emojijem.
U istraživanju koje je Huawei proveo među 2.585 ispitanika, najveći broj njih nalazi se u dobnoj skupini između 18 i 35 godina. Anketi su pristupili ispitanici iz pet hrvatskih gradova – Zagreba, Splita, Rijeke, Osijeka i Varaždina.
Ljubavnicima više šaljemo emotikone nego riječi
Rezultati pokazuju da se nakon prvog upoznavanja većina ispitanika najprije povezuje na društvenim mrežama (43,4%), a tek potom razmjenjuju brojeve telefona (36,8%). Općenito, istraživanje pokazuje kako se u ljubavnim odnosima danas više pišu poruke (63,4%) nego što se razgovara. Štoviše, najčešći način izražavanja ljubavi putem poruka je emoji u obliku srca (37,5%), dok potom podjednak broj ispitanika bira emoji poljupca (26,3%) ili pak svoje osjećaje izražavaju riječima (26,8%).
Zaljubljeni Hrvati svoje partnere u imeniku većinom imaju memorirane njihovim imenom (57,2%), te potom nadimkom (36,7%). Neznatan broj ispitanika partnere memorira tuđim imenom (2,6%), pri čemu je takvih nešto više u Rijeci i okolici (4,3%).
Eksplicitne sadržaje šalje partnerima šalje 12% ispitanika
Čak trećina ispitanika priznala je da u njihovim mobitelima postoje sadržaji koje ne bi željeli da vide njihovi partneri (33,3%). Od takvih osjetljivih sadržaja, najviše se radi o izvjesnim tekstualnim porukama (19,9%) i tuđim fotografijama (14,9%).
Aplikacije za upoznavanje koristi tek svaki deseti ispitanik (11,7%), dok je nešto više ispitanika prijavilo slanje eksplicitnih sadržaja svojim partnerima (12%). Od ostalih aktivnosti, najčešće je flertanje putem mobitela (33,6%), pri čemu opet prednjače ispitanici iz grada Zagreba i okolice (35,6%). Svojim partnerima ispitanici pak najviše zamjeraju kada tipkaju na mobitel (63,2%) te igranje igrica (31,9%).
Hrvati mobitel nose i na WC-u
S prosječnim korištenjem mobitela od tri do pet sati dnevno (40,8%), od uobičajenih prostorija u kući, ispitanici ne ispuštaju mobitele ni dok su na WC-u (54,6%) te u kupaonici (44,7%).
I dok je nesigurnost bez mobitela izrazilo 54,5% ispitanika, pri čemu ih je 67,2% navelo da ga uvijek nose sa sobom, čini se da mobiteli, unatoč možda uvriježenom mišljenju, ipak nisu u potpunosti ovladali našim životima. Upitani da izaberu između korištenja mobitela radi drugih aktivnosti, ispitanici su radije izabrali druženja s prijateljima (77,5%), seks na šest mjeseci (64,3%) te godišnji odmor (64,2%).
– Proveli smo ovu anketu kako bi saznali kakav odnos korisnici mobitela općenito imaju prema svojim pametnim telefonima i kako ih koriste kada komuniciraju sa svojim partnerima. Izgradnja, uspostavljanje i održavanje dobrih i zdravih veza s voljenima, posebice uz pomoć pametnih telefona, te skretanje pozornosti na pozitivne mogućnosti koje pruža vrhunska tehnologija, ključni su razlozi za aktiviranje ove kampanje na Dan zaljubljenih, izjavio je Norman Mueller, direktor marketinga za Hrvatsku i Sloveniju.