Je li moguće ‘imati život’ i ići u V. gimnaziju, otkriva nam zabavni trojac koji ju pohađa
Je li moguće imati život, da ne kažemo dobar život i pohađati jednu od najzahtjevnijih srednjih škola u Hrvatskoj, otkriva nam četverac koji administrira Facebook stranicom ‘Dobar život unatoč V. Gimnaziji’ (u Zagrebu nap. a.). S ciljem kritike vlastite škole, ali i cijelog obrazovnog sustava pokrenuli su spomenutu stranicu, na kojoj se u prozi i stihu sarkastičnim i šaljvim tonom, uz povremene vulgarizme obraćaju zainteresiranim. Postavili smo im nekoliko pomno odabranih pitanja, a oni su nam u odgovorima očekivano pokazali više svojih lica.
Kako bi na jedan šaljiv način kritizirali svoju školu, obrazovni sustav te društvo uopće, a usput zabavljali kolege i ostale zainteresirane, dva učenika V. gimnazije u Zagrebu pokrenuli su Facebook stranicu ‘Dobar život unatoč V. Gimnaziji’. Trenutno ih je u timu četvero, a troje njih otkrilo nam je zašto je V. bolja od Mioca, kako su preživjeli ljetne praznike bez V., zašto prave namjerne pravopisne pogreške kao i niz drugih pojedinosti.
S kakvim ste motivima i ciljevima pokrenuli ovu stranicu?
Sječam se ideje o osnutku stranice kao da je bilo jučer. Nakon pisanja sastavka u školi na temu ‘kritika društvu’ shvatio sam da volim pisati o stvarima koje mi se ne sviđaju na jedan sarkastičan način te volim da te stvari ljudi čitaju i s istim se poistovjećuju. Nakon kratog razmišljanja pala mi je na pamet ideja o osnutku facebook stranice na kojoj bi mogao pisati o V. Gimnaziji, ali i o cijelom hrvatskom obrazovnom sustavu kroz prizmu Pete.
Odmah sam nazvao prijatelja sa kojim sam na toliko kava diskutirao o tome što je sve u Petoj loše te što bi se trebalo mijenjati te sam znao da će on odmah pristati na ovu ideju. Nakon nekog vremena pridružio nam se i treći prijatelj koji je htio postati dio ovog Peta-tima. Ubrzo smo napravili stranicu i počeli pisati stvari, a onda je pritisnut prvi lajk button….
Glavni je cilj ove stranice, osim da zabavi Petaše i širu publiku u tramvaju na putu u školu, ukazati na neke po našem mišljenju problematične događaje i običaje koji uvjetuju mladim gimnazijalcima lošiju naobrazbu od one koju bi uz malo truda mogli dobiti.
Na ovaj način možda jednog dana uspijemo natjerati nekoga da se zapita je li u Petoj, a i u ostalim gimnazijama, sve funkcionira najbolje što bi moglo, a ako ne, zašto? Zato eto postoji ova stranica, kako bi jednom omogučila Dobar Život unatoč Petoj.
Upozorenje sugovornika za nastavak:
O vrsti odgovora na sljedeća pitanja se nismo mogli dogovoriti nikako. Nismo mogli dokučiti kakve odgovore želimo, u stilu stranice ili naša osobna mišljenja pa smo odlučili pružiti oba pristupa. Prvo dajemo na uvid šaljive, satirične, ali ništa manje istinite odgovore, a u drugom dijelu naša odobna promišljanja.
Je li V. bolja od Mioca?
Pristup 1.: Je bolja od Mioca! I točka! Nema tu rasprave ljudi moji pa gledajte, mi imamo PRVAKE na latinskom I hrvatskom!! Najbitniji predmeti prirodoslovnomatematičke gimnazije, to je ono zašto ljudi uopće upisuju Petu!!
Dakle nema tu, prvi na maturi prije dvije godine, a svi znamo da je matura jedini i najbolji pokazatelj znanja (međunarodna natjecanja su očito korumpirana, onak opće znanje) i još k tome latinski i hrvatski.
A i imamo puno bolju dvoranu za tjelesni, koja je toliko lijepa da je ne koristimo da se ne ošteti – e zato je peta bolja od Mioca pa dragi moji dođite u Petu!!!
Pristup 2.: Mislimo da lakše pitanje niste mogli postaviti! Naravno samo da se zna, ovo što ćemo vam odgovoriti temeljeno je na nekim našim osobnim, subjektivnim spoznajama te sve neistine su tek trenutni subjektivni utjecaj. Mioc je, da započnemo, više istreniran i uobličen u područjima matematike i prirodoslovnih znanosti, dok je Peta sa druge strane više prevagnula društvenoj strani. Iako su obje škole klasificirane kao prirodoslovno-matematičke.
Našim aspiracijama, zanimacijama, pogledima na svijet i život jednostavno to više ugađa. Naravno postoji određen sentiment kojime smo vezani za ljude ovdje… i profesore naravno. Također možete nas čuti kako tvrdimo da je društvo i ljudi koji idu u Mioc bez veze, uštogljeno i drsko, ali često to može biti predrasuda, isto kao i istina za V. gimnaziju. Obje su gimnazije vrlo dobre (koliko se god može biti dobar u ovakvom obrazovnom sustavu). No na kraju dana naravno da ćemo prevagnuti za Petu jer tu smo mi, naše sjajno i legendarno društvo, tu je naša rutina i mladost.
Je li zbilja moguće ‘imati dobar život’ i istovremeno pohađati V.?
Pristup 1.: Dobar život unatoč petoj naravno i postoji jer smo mi najbolja gimnazija na svijetu. Zar niste čuli što sve postoji u petoj i kako se sve kod nas brine da nemamo stresa. Imamo sve što nam treba za nastavu, te imamo najsusretljivije profesore ikad, a neki od njih zapravo uvažavaju i odgovaranje po dogovoru koje bi trebalo biti 100 posto zagarantirano. Pa di ćeš bolje frende, o svemu što se promjenilo nakon Ipaq peta projekta da ni ne pričam. Udžbenike smo dobili!! … Aha joj da to je Grad Zagreb donirao…
Pristup 2.: Moguće je, moguće. Moramo priznati da smo i mi kao ‘brucoši’ bili jako skeptični, nezadovoljni i ogorčeni Petom gimnazijom. No s vremenom, uključenjem, obrazovanjem i promišljanjem jednostavno smo promijenili perspektivu i vidjeli konačno lijepotu u našem srednjoškolskom obrazovanju i dobi. Shvatili smo obrazovanje kao privilegiju i počeli smo uživati što je više moguće. Uživancija uključuje dobar socijalni život, kojega ne manjka, te jednostavno društvo i odnos prema radu za vrijeme nastave. Ponekad vaše ocijene mogu ispaštati. No ovdje se ne radi o ocijenama. Radi se o znanju i koliko smo zapravo zadovoljni sobom.
Zašto u objavama pravite namjerne pravopisne pogreške? Je li možda time želite pokazati da ste i vi grešni, iako idete u V.?
Pristup 1.: Koje pravopisne greške? Nema vam to kod nas, zar niste čuli kad sam rekao da smo prvi na državnom iz hrvatskog?
Pristup 2.: U našim objavama pravopis nam nije na prvom mjestu. Glavno nam je da glasno i što bolje stilski i sadržajno prenesemo poruku. Ponekad radimo ipak pravopisne greške zbog stilskog poboljšanja i ironije. No mi sami nismo istaknuti gramatičari tako da moramo priznati da nam se zbilja tu i tamo potkrade pokoja greška.
Nemojte misliti da ne poštujemo naš pravopis. On je poseban, naš te važan nama za komunikaciju. Mi ga samo ne vidimo u našem području toliko važnim, iako on to jest i valja ga naučiti što bolje. Ali na kraju dana da, smatramo da je svatko grešan i to je uredu. Ljudski je.
Hipotetska situacija: Učenik V. uleti curi s matematičkom forom, a ona je ne shvati. Što on napravi?
Pristup 1.: Učenik odlazi doma i rješava zadatke sljedeći tjedan dana tražeći grešku u fori i onda shvaća da je trebao upisati Mioc.
Pristup 2.: Učenik shvati da cura koja ne shvaća matematičke fore nije za njega, padne mu interes i nastavi dalje sa svojim životom prepunim cura koje znaju matematiku (i išle su, naravno, u Petu). Moramo priznati da smo isprobali več tehniku ne samo matematičkih, nego i fora iz ostalih područja naše nastave i djevojke (ili dečki) su iskreno padali na njih jer su toliko apsurdne i besmislene da je jednostavno smiješno. Ako kažete dovoljno glupih fora jednu za drugom uz svijest da su glupe možda i pokoja osoba padne na vas.
Kako ste preživjeli ovaj period ljetnih praznika bez škole? Priznajte jeste li barem svako malo navratili do školskog dvorišta radi nostalgije? Što uopće prosječni Petaš radi za vrijeme ljetnih praznika? Traju li oni predugo?
Pristup 1.: Dakle svakog dana nakon doručka uz Patnje mladog Werthera i malo Danteovog pakla odlazim na mjesto radnje, dakle Petu, i zatim sa sjajem u očima čistim i poliram zidove od ružnih i nakaradnih grafita poput ‘Peta je prijevara, dobra je zbog učenika, a ne zbog profesora, živi na staroj slavi’ te zatim pišem poeme u dvostruko rimovanom dvanaestercu o mojoj vječnoj i (ne)uzvraćenoj ljubavi prema dragoj nam svetoj Petoj.
I tako svaki dan.
Svaki novi dan praznika novi je dan nostalgije i patnje.
Pristup 2.: Petaši se puno razlikuju jedan od drugoga te svatko ima svoj sentiment prema školi i svoj način utapanja tog sentimenta preko duga 3. mjeseca bez naše voljene 5 gimnazije. Ono što svaki dobar učenik Pete gimnazije prego ljeta valja i trebao bi raditi nije ljenčarenje i spavanje. Nasuprot! Trebao bi se uključiti u razne radionice, kampove, projekte, volontiranja…
Ljeto treba biti što produktivnije da najavi još produktivniju godinu. Čak toliko treba biti zaposlen da ne stigne skočiti do igrališta radi nostalgije. Priznajemo, Peta nam jest nedostajala i bila na pameti te nas je želja za školom i samom atmosferom često hvatala. No po nama praznici ipak traju malo prekratko. Treba se na kraju uskladiti bio-ritam, pripremiti, odmoriti…
Nastava je ušla već u treći tjedan. Otkrijte nam za kraj kako ćete pridonositi dobrom životu vas i vaših kolega, unatoč zahtjevnim zadacima koji vas čekaju u školi?
Pristup 1.: Jako je teško pridonjeti nečemu savršenom i prekrasnom, kao da idete popravljati Beethovenovu Mona Lisu. Tako je i nama teško pomoći presretnim i prepametnim, nimalo pretencioznim petašima, ali ipak dajemo sve od sebe da promjenimo mali komadić tog velikog nimalo manjkavog sistema.
Obaveze nikad nisu bile problem.
Dođite u petu dragi nam naši, dajte da ovi snovi postanu vaši!
Pristup 2.: Čim promijenite perspektivu i pogled na nastavu u Petoj i samo školovanje automatski vam je lakše prilagoditi se drugim obavezama. Naša dužnost je, naravno, razveseljavati učenike diljem Pete, Zagreba, a i moram priznati dalje. No prije svega, zašto smo i osnovali ovu stranicu? Cilj nam je iskritizirati loš i zastarjeli obrazovni sustav Hrvatske. Iskritizirati ga kroz prizmu humora, stila (poezija, deranje, priče…) i nekakvog prosvjetiteljskog načina razmišljanja.
Ponekad se osjećamo kao da pokušavamo buditi svijest metaforama i stilom. Na kraju svega, cilj nam je naučiti mlade (a i ostale) učenike, ne samo Pete, kako se snositi sa sustavom i problemima što produktivnije i pametnije. Želimo uvjeriti ljude da nije stvar što prije se maknuti od ovakva stanja i sistema. Valja težiti poboljšanju statusa u kojemu živimo i pružanju što većih privilegija nadolazečim generacijama i učenicima.
Isto kako bi se trebalo obrađivati svoj vrt, važno nam je i ne zagaditi ostale i pomoći susjedu iskustvom, radošću i dobrim namjerama.
Peta je sveta!