Pretraga

Je li vaše među njima? Istraživanje otkrilo na kojim se radnim mjestima najviše koriste AI alati

A- A+

Umjetna inteligencija je sve privlačnija ljudima, dovoljno je samo da osjete uštedu vremena od 11 minuta dnevno. Tako tvrde iz Microsofta na rezultatima svojeg istraživanja o profesijama koje najviše profitiraju uporabom AI alata. Kibernetička sigurnost, marketing, razvoj proizvoda, neke su od profesija gdje zaposlenici najviše štede vrijeme s ovim novim tehnologijama. Iako i sami poslodavci sve više cijene ljude koji koriste AI, u Microsoftu smatraju problematičnim što zaposlenici sami od doma moraju nositi svoje AI alate, umjesto da ih tvrtke osiguraju.

robot za laptopom

Foto: Canva

Sviđalo se to nekome ili ne, brinulo ih to ili ne, umjetna inteligencija (AI), sve više ulazi u našu stvarnost. Samim time i u poslovni sektor. U nekim profesijama više, u nekima manje. No, pitanje koje to profesije ‘trenutno najviše profitiraju korištenjem umjetne inteligencije’, zaintrigiralo je tvrtku Microsoft. Nedavno su objavili i rezultate ovog svojeg istraživanja.

Ljudi se navuku kad uštede 11 minuta dnevno: Kibernetička sigurnost i razvoj proizvoda najviše profitiraju

Pri istraživanju, u Microsoftu su profitiranje od AI-ja s dva kriterija definirali uštedom vremena. Za razinu poboljšanja navode i da je bitno analizirati tip posla te količinu podataka koju ljudi koriste. Tako su zaključili da zbog korištenja umjetne inteligencije na dnevnoj bazi najviše vremena uštede zaposlenici u područjima kibernetičke sigurnosti, razvoja proizvoda, prodaje, tehničke podrške te u poslovima marketinga i odnosa s javnošću. Iz Microsofta su da općenito, poslovi koji bilježe veliku količinu podataka bilježe najveća poboljšanja s uporabom umjetne inteligencije.

– Kada koristimo umjetnu inteligenciju na poslu, razvijamo novi set vještina, ali i nove navike. Work Trend Index izvještaj, zajednički izvještaj Microsofta i Linkedina, pokazao je da se korištenje GenAI alata u proteklom razdoblju udvostručilo, a troje od četvero ljudi već koristi AI u uredu. Neki poslovi ostvaruju značajnu uštedu vremena zahvaljujući alatima kao što je Microsoft Copilot, što je i 90 posto njegovih korisnika istaknulo kao prednost. Microsoftovo istraživanje među Copilot korisnicima pokazalo je da, čim korisnici iskuse uštedu vremena od 11 minuta dnevno, počinju uviđati vrijednost umjetne inteligencije i stvarati naviku korištenja, poručili su iz Microsofta.

Dodali su i da je na Linkedinu zabilježeno povećanje korisnika od 142 puta koji u svojim profilima ističu da imaju ‘AI vještine’. Pritom najčešće navode da znaju koristiti ChatGPT i AI program Copilot kojeg je razvio upravo sam Microsoft. K tome su i brojni mladi u istraživanju navelo da su ‘nove tehnologije ključne za njihove odluke o karijeri’.

Izdvojeni članak

Vijeće Europe pozabavilo se umjetnom inteligencijom: ‘Želimo osigurati odgovornu uporabu’

Tvrtke nemaju formalnu AI strategiju: Problem je što zaposlenici sami donose alate

Microsoft je u svome istraživanju istaknuo da su i poslovni lideri upoznati s važnošću i prednostima umjetne inteligencije. Osim što je njih 79 posto ispitanih navelo da prepoznaje poslovni značaj AI-a, njih 66 posto ističe da ne bi zaposlili nekoga tko nema AI vještine. Iz Microsofta su uvjereni da će već ‘u bliskoj budućnosti AI vještine kao i pristup njima, biti ključne za privlačenje i zadržavanje najboljih talenata’. Govoreći o vlastitom Microsoftovom AI alatu, direktor podružnice Microsoft Adriatic, Kalim Dimtchev, navodi da brojni Microsoftovi korisnici u regiji hvale AI zbog revolucioniranja produktivnosti i stjecanju korisnih vještina njihovih zaposlenika. No, upozorava i da je problem što mnoge tvrtke nemaju razvijene strategije za pristup ovim novim tehnologijama.

– Dok umjetna inteligencija nastavlja preoblikovati industrije, moramo redefinirati način na koji razmišljamo o tehnologiji i iskoristiti je za stvaranje poslovne vrijednosti. Unatoč tome što prepoznaju njenu vrijednost, mnoge organizacije još uvijek nemaju formalne strategije primjene umjetne inteligencije, što dovodi do toga da zaposlenici koriste osobne AI alate, a to može ugroziti sigurnost i privatnost. Za tvrtke je ključno da implementiraju standardizirane AI alate spremne za korištenje u radnom okruženju i ponude trening za zaposlene kako bi osigurale sigurno i učinkovito korištenje umjetne inteligencije, zaključio je Dimtchev.