Kako postupate u ovoj prometnoj situaciji? Ona je kod nas česta, a pravila baš i nisu razrađena
Slučajevi u kojima se cesta s dvije trake sužava u jednu, primjerice kada su u tijeku radovi na autoputu, nisu rijetkost nigdje u svijetu, a tako niti kod nas. Oni koji često putuju automobilom sigurno su se našli u situaciji koja je bila na rubu incidenta, što ne začuđuje budući da to kod nas nije zakonski regulirano. No, u nekim zemljama poput Velike Britanije jest – najbolje je koristiti princip patentnog zatvarača.
Situacija od koje ponekada zaziru i najiskusniji vozači, a kamoli novi, ona je u kojoj se cesta s dvije trake sužava u jednu. Na nekim je to mjestima dio stalne prometne konfiguracije, a nerijetko se to događa na autocestama kada su u tijeku radovi. Mnogi pritom ne znaju što im je činiti kada nailaze na suženje. Kako prenosi HAK Revija, kod nas te situacije nisu zakonski regulirane, ali postoje zemlje gdje jesu, poput Velike Britanije.
Vozači ondje, propisuje tamošnji Highway Code Rule 134, moraju pratiti signalizaciju i na mjestu gdje im se sugerira promijeniti prometnu traku. U uvjetima prometnih gužvi vozači ne smiju mijenjati prometni traku nepotrebno, što bi značilo, prenosi HAK Revija, da ne ulazite u prohodnu prometnu traku stotinu metara prije zatvaranja trake u kojem se nalazite. Vozači bi to trebali činiti neposredno prije zatvaranja prometne trake, kako ne bi dolazilo do zastoja i stvaranja kolone.
Primjerice, na svako vozilo u desnoj prohodnoj prometnoj traci vozači bi trebali pustiti jedno vozilo iz lijeve prometne trake koja se zatvara. To je takozvano spajanje po sistemu patentnog zatvarača, prenosi HAK Revija, a detaljnije pojašnjenje možete poručiti i u videu ispod.