Pretraga

Kakva praksa: Srednjoškolci obrali 20 hektara kamilice, a imaju i kombajn te traktor s GPS-om

A- A+

Učenici Srednje škole Stjepana Sulimanca u sklopu svoje prakse i vježbi, zajedno su sa svojim profesorima obrali 20 hektara ekološki uzgojene kamilice. Riječ je, naime, o praktičnoj vježbi učenika, koji su odabrali zanimanje poljoprivredni gospodarstvenik.

Foto: Srednja škola Stjepana Sulimanca

Kamilica je uz duhan i žitarice jedna od glavnih kultura u Virovitičko-podravskoj županiji te za nju postoji tržište i siguran otkup. Izuzev te činjenice, Srednja škola Stjepana Sulimanca u Pitomači, sije kamilicu i kako bi učenici pojedinih smjerova mogli obavljati praksu.

Tako su, primjerice, učenici zanimanja poljoprivredni gospodarstvenik u sklopu prakse, zajedno sa svojim profesorima te djelatnicima i nastavnicima Regionalnog centra kompetencija u podsektoru poljoprivrede Panonika, obrali 20 hektara ekološki uzgojene kamilice.

Izdvojeni članak

Učenici kroz praksu sve sami uzgajaju i proizvode: ‘Nema straha za opstanak poljoprivrede u Slavoniji’

Učenici su zadovoljni ovakvim tipom prakse

– Plantaža kamilice nalazi se uz samu rijeku Dravu, unutar zaštićenog područja Natura 2000 te se sastoji od vrta, voćnjaka, plastenika i 22 hektara poljoprivrednog dobra. Na plantaži se nalaze gospodarske zgrade i zgrada praktikuma, u kojoj su i učionice. Osim ove, škola ima još jednu izdvojenu plantažu od šest hektara, objašnjava Josip Ivoš, ravnatelj Srednje škole Stjepana Sulimanca.

Učenici su, navodi ravnatelj, izrazito zadovoljni ovakvim tipom prakse, jer u školi uče metodom temeljenom na pravom radu, s modernom tehnologijom i realnim uvjetima, odnosno upravo onakvima kakvi će ih jednog dana čekati na tržištu rada.

– Kamilica nije jedina kultura koju sijemo. Naime, ove godine škola uz kamilicu sije i oko 15 hektara ekološke soje i oko pet hektara heljde. Uz to, škola ima voćnjak, plastenike te uzgaja povrće koje plasiramo u vlastiti restoran, u kojem su na praksi također naši učenici, istaknuo je Ivoš.

Učenici Srednje škole Stjepana Sulimanca, tako obavljaju praksu u restoranu, na plantaži, u školskim plastenicima, velikoj školskoj radionici, a neki čak u sklopu prakse proizvode bijelo i crno vino te pjenušac. Sve se to izvodi u školskim radionicama i praktikuma te u suvremenom pedološkom i enološkom laboratoriju.

Foto: Srednja škola Stjepana Sulimanca

Potrebno je napraviti suvremene strukovne kurikulume

– Učenici mehaničari poljoprivredne mehanizacije imaju sve alate za popravak poljoprivrednih strojeva i mehanizacije, a u voznom parku imamo gotovo sve poljoprivredne strojeve i priključke koji se trenutno mogu pronaći na tržištu. To uključuje kombajn, traktor s GPS-om, pa čak i sušaru za kamilicu te silose, napominje ravnatelj.

Ipak, Ivoš kaže da je potrebno što hitnije izraditi nove standarde zanimanja i kvalifikacija, kao i suvremene kurikulume kako bi zanimanja u strukovnom obrazovanju bila aktualna i pratila suvremene tehnologije.

– Potreban je sustav koji će konstantno raditi na modernizaciji strukovnih kurikuluma kako bi se učenicima osiguralo učenje koje će im pružati suvremena i neophodna znanja, ali i vještine za njihova buduća zanimanja, kaže Ivoš.

Na koncu, ravnatelj dodaje da je za napredak i razvoj Srednje škole Stjepana Sulimanca važna internacionalizacija, odnosno međunarodna suradnja na čijem se unaprjeđenju marljivo radi. Ivoš tako navodi da svake godine šalju preko 20 posto svih učenika na praksu u inozemstvo te da su njihovi učenici i nastavnici do sada obišli mnoge europske zemlje i stekli brojna poznanstva, kao i korisna iskustva.