Mršave žene gotovo dječačkoga izgleda ili ugodno popunjene žene s naglašenim oblinama? Ideali su se ženske ljepote mijenjali kroz vrijeme. Sjetite se samo stare Grčke i Rima i njihovih božica. Božica Afrodita (rimska Venera) utjelovljavala je u antičkom svijetu ideal ljepote. Bila je prikazana kao punašna žena s naglašenim oblinama. Kasnije je renesansa oživjela taj antički ideal. U renesansi je idealno žensko tijelo trebalo biti „puno“ i dobro građeno s blago zaobljenim “trudničkim” trbuhom.
Bianca Capello idealno je odgovarala tome izgledu, stoga je u 16. stoljeću smatrana najljepošom ženom. Takvim je idealima ljepote odgovarala i naša dubrovačka ljepotica, Cvijeta Zuzorić. Od 15. do 17. stoljeća istaknuti i veliki trbusi bili su glavno obilježje žena. Iznimke su bile srednjovjekovne opatice koje su smatrale izgladnjivanje načinom pročišćavanja duha i tijela.
Viktorijansko je doba iznjedrilo novi pojam ljepote. Obline su i dalje bile poželjne, ali se tijelo oblikovalo korzetima jer je uski struk bio posebno cijenjen. Ipak, ni tada žene nisu bile mršavice, a masno je tkivo od milja zvano “svileni sloj“.
Na prijelazu 19. u 20. stoljeće ženska je ljepota dobila novu definiciju. Idealnu figuru žene oblikovao je američki ilustrator Charles Dana Gibson po uzoru na Camille Clifford. Njegove su ilustracije prikazivale tzv. Gibson Girl- visoku ženu izbočenih grudi, uskoga struka, naglašene stražnjice i bokova i bujne kovrčave kose. Njezin se lik pojavljivao na različitom posuđu, jastucima, stolnjacima…
U 20. se stoljeću pojam ženske ljepote u potpunosti promijenio. Žene su se emancipirale i počele živjeti novim stilom života. Dijete i mršavljenje postali su interesi toga razdoblja.Flapper djevojke bile su sljedeće ljepotice koje su stupile na scenu. One su prkosile svim normama društva, pušile su i pile, ponekad šmrkale kokain, nosile kratke suknje, slušale jazz i provokativno plesale. Tadašnje su se žene odlučile ponašati kao muškarci u želji za spolnom ravnopravnošću. Zbog toga su sakrivale i ravnale grudi te nosile kratke frizure (uglavnom bob-frizure), ukratko, njegovale androgin izgled.
Seksualni simbol pedesetih, Betty Grable, popularizirala je pin-up izgled. Lijepim su se smatrale dugačke noge i obline te ogoljela tijela.Nedugo nakon Drugoga svjetskog rata, Christian Dior promovirao je tzv. New Look. Žene su morale imati tanak struk i izbačene grudi. Takav su izgled postizale nošenjem korzeta i pojaseva koji su stezali struk, a dijete su postale uobičajenim načinom života. Ne bi imalo smisla pisati o ženskoj ljepoti, a ne spomenuti kultnu ljepoticu- Marilyn Monroe. Njene su se proporcije smatrane savršenima, iako bi njezina odjeća (broj 38) doslovno kliznula s mršavih tijela današnjih manekenki.
Ideal ljepote šezdesetih postavila je mršava Twiggy. U to je vrijeme njezina mršavost bila šokanta, ali je jednako tako vrlo brzo postala prihvaćena i poželjna. Žensko tijelo bez masnih jastučića smatralo se idealnim. Playboyeve zečice također su postajale sve mršavijima. U sedamdesetim je godinama najpoželjnije tijelo imala vitka i osunčana Farrah Fawcett. Osamdesetih je tu titulu preuzela dugonoga Elle Macpherson. Devedesetih se godina u modu opet vraća izgladnjelo i mršavo tijelo, stoga Kate Moss postaje jednom od najuspješnijih modela.
Današnje su manekenke također mršave i izgladnjele. Pokazalo se da je tijelo manekenke 22-23% mršavije od tijela obične žene. Modnim pistama šetaju kosturi, a ženski su atributi gotovo neprepoznatljivi. Usprkos manekenkama, istraživanja pokazuju da su muškarcima i dalje privlačnija “prava” ženska tijela, stoga ne čudi toliki broj plastičnih operacija. Ipak, mršavost i obrađene fotografije u časopisima narušavaju samopouzdanje žena. Koliko je to opasno, pokazuju moderne bolesti- anoreksija i bulimija. Društvo je nametnulo gotovo nedostižne ideale ljepote. Hoćete li slijediti trendove, ovisi isključivo o vama. Ipak, ne zaboravite da je samo u zdravome tijelu zdrav duh!