Lekcije koje sam naučila na prvom poslu nakon faksa, ali vi ih možete usvojiti odmah
Fakultet? Završen. Diploma? U rukama. Posao? Pa, ispostavilo se da je to potpuno nova avantura. Zakoračiti na prvi posao nakon diplome bilo je kao da idem na ispit za koji se nisam pripremila. Brzo sam naučila da postoji milijun lekcija koje ne pišu u knjigama, ali ako ste u istoj situaciji, popisala sam ih barem tri. Puno više možete naučiti na besplatnoj online edukaciji koja je upravo u tijeku.
Kad zakoračiš na prvi posao nakon diplome, kao da si ušao u neku paralelnu dimenziju. S jedne strane je tvoj život do tada – skripte, menza i Netflix maratoni. S druge strane su poslovni sastanci, Excel tablice i hrpa novih kolega čija imena ne možeš zapamtiti.
Ako ste kao ja, osjećate spoj panike i uzbuđenja. Hoću li nešto zabrljati? Hoću li biti preozbiljna ili preopuštena? I prije svega, što zapravo znači ‘business casual‘?
Jedan način kako možete odgovoriti na ta pitanja je stjecanjem radnog iskustva. Ipak, budimo realni, treba preživjeti do te magične točke kad postanemo iskusni. Zato je drugi najbolji način koji će vam pomoći izgraditi uspješnu karijeru ono što smo do tada već i radili: edukacija.
Nedavno sam završila novo izdanje besplatne online edukacije namijenjene mladima koji tek počinju graditi karijeru. Priznajem, poželjela sam da je ta edukacija postojala kad sam tek zakoračila u poslovni svijet, no što je – tu je.
Riječ je o programu Coca-Colina podrška mladima koji je Coca-Cola HBC Adria pokrenula još 2017. godine. Od tada ju je završilo više od 4.800 mladih iz cijele Hrvatske. Nedavno je započelo šesto izdanje programa s novim temama – poduzetničke vještine, digitalno oglašavanje i prevencija burnouta.
Odličan resurs za sve na počeku karijere
Program je besplatan i njime stječemo znanje koje nam treba za uspjeh na modernom tržištu rada. Najbolje od svega, posve je online, što znači da ga pratimo pod svojim uvjetima, kad i gdje nam najbolje odgovara.
Ja sam pohađanje edukacije odlučila rasporediti na dva dana jer mi je tako najbolje odgovaralo. Za slušanje cijelog programa, od početka do kraja, trebalo mi je nekoliko sati. O svakoj temi govorili su stručnjaci koji se njom profesionalno bave, primjerice poduzetnica ili vlasnik marketinške agencije.
Teme su obrađene cjelovito i svaka je odlično objašnjena. Uz to, edukacija je super uvod u daljnje samostalno učenje. Predavači su davali puno primjera pa je gradivo bilo lako pratiti, a radili smo i vježbe. Na kraju svakog modula rješava se kratki kviz kojim provjeravate svoje znanje, a kad završite cijelu edukaciju, možete preuzeti certifikat kojim to potvrđujete.
Osim što sam naučila neke nove stvari, edukacija me navela na razmišljanje o svim lekcijama koje sam naučila na prvom poslu nakon diplomiranja. Nakon faksa sam se zaposlila u sektoru digitalnog marketinga. Kao potpuni početnik u poslovnom svijetu, bila sam poprilično izgubljena. Tri lekcije koje sam naučila od tada mogle bi vam pomoći ako se osjećate jednako izgubljeno kao ja.
Poduzetničke vještine trebaju svima
Kad tek krećemo razvijati karijeru, želimo se istaknuti. Želimo pokazati da smo spremni učiti i da dajemo sve od sebe jer bez toga nema ni napredovanja. Nije nam u cilju izgledati kao nemotiviran zaposlenik bez ideja i želja da doprinesemo tvrtki.
Zato, bez obzira na to što možda radimo za druge, trebamo razmišljati kao poduzetnici. Što bi se moglo raditi bolje ili drugačije? Što se uopće ne radi, a bilo bi korisno? Koji problem postoji, a imam vještine za njegovo rješavanje? Poduzetničke vještine će ti koristiti čak i ako (još uvijek) nisi poduzetnik.
Na Coca-Colinoj podršci mladima bilo je govora i o točnim koracima koje trebamo poduzeti ako želimo postati poduzetnici, planovima koje moramo napisati, tipovima poduzeća koje možemo otvoriti. O tome je govorila Marija Mažić, socijalna pedagoginja koja podržava razvoj društvenog poduzetništva, a vlastita poduzetnička iskustva podijelila je Ana Hrgovčić, vlasnica brenda Biljke.plants.
Testirajte, analizirajte
Kad sam se pomalo uhodala s prvim poslom, shvatila sam da je vrlo lako upasti u rutinu i obavljati dnevne zadatke bez promišljanja o njima, samo zato što su ti na listi zadataka. No, neovisno o tome gdje radite, korisno je primjenjivati jedno od osnovnih načela digitalnog marketinga – analizirajte učinkovitost.
Stručnjaci za digitalni marketing najprije objave određeni sadržaj, poput videa ili teksta na blogu, a potom analiziraju je li sadržaj ostvario cilj koji su postavili ili ne. Na temelju te analize ispravljaju buduće objave i tako osiguravaju da njihov posao bude zaista učinkovit.
To načelo možemo primijeniti na sve što radimo. Analizirajte svoje rezultate i na temelju njih svojim nadređenima predložite promjene. Tako ćete se sigurno brzo izdvojiti i napredovati u karijeri.
Želite li naučiti više o digitalnom marketingu, na Coca-Colinoj edukaciji možete čuti više o digitalnim strategijama, kanalima komunikacije, postavljanju oglasa, optimiziranju kampanja i drugim zanimljivim temama. O njima govore Andrej Kajganić, osnivač digitalne agencije i Dea Majetić, stručna suradnica za odnose s klijentima.
Ako se ne brineš o sebi, izgorjet ćeš
U težnji da što prije sve naučimo i brzo napredujemo, lako nam se dogodi da pregorimo. Ne govorimo „ne“, preuzimamo više posla nego što možemo obaviti, zaboravljamo na ravnotežu između privatnog i poslovnog. Ne naučimo li kako se nositi sa stresom, lako nam se može dogoditi burnout.
Burnout je vrlo stvaran problem, a o njemu u Coca-Colinoj edukaciji govori psihologinja Ana Čerenšek. Objašnjava kako burnout ne dolazi nakon velikih stresnih događaja, već puno manjih stresova koje zanemarimo. Naučila sam razliku između dobrog i lošeg stresa i kako spriječiti burnout korištenjem vrlo konkretnih koraka.
Zdrav um jednako je važan u prevenciji burnouta kao i zdravo tijelo. Više o tome govorio je trener fitnesa Mario Valentić, a pritom je istaknuo kako je za stvaranje dobrih navika potreban svjestan napor. Taj napor ne mora biti strašno intenzivan, objasnio nam je. Najvažnije je samo da je održiv i da ga se redovito pridržavamo. Dao nam je i primjere vježbi koje lako možemo uvesti u svakodnevnu rutinu.
Bilo da tek krećete graditi svoju karijeru ili želite promijeniti njen smjer, a posebno ako vas zanimaju poduzetništvo, digitalni marketing i strategije za nošenje sa stresom na poslu, Coca-Colina podrška mladima bit će vam od koristi.
Novo izdanje programa dostupno je na platformi Leap Academy. Program je potpuno besplatan i online, pa sami prilagođavate kad ga pohađate. Kako biste se uključili, registrirajte se i izradite svoj profil na platformi Leap Academy, odaberite tečaj Coca-Colina podrška mladima, i to je to. Sretno s učenjem!
Tekst je nastao u suradnji Native studija portala srednja.hr i Coca-Cole HBC Adria